header

تطوير تعليم المفاهيم النحوية المناسبة لتلاميذ المرحلة الابتدائية في ضوء المدخل التواصلى = (Record no. 36891)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02778cam a2200337 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223030536.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 120110s2011 ua f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.01.M.Sc.2011.سا.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سامية سامي محمد خليف
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تطوير تعليم المفاهيم النحوية المناسبة لتلاميذ المرحلة الابتدائية في ضوء المدخل التواصلى =
Remainder of title Developing the instruction of grammatical concepts appropriate for primary stage pupils in light of the communicative approach /
Statement of responsibility, etc. سامية سامي محمد خليف ؛ إشراف علي أحمد مدكور : محمد لطفي محمد جاد
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Developing the instruction of grammatical concepts appropriate for primary stage pupils in light of the communicative approach
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. سامية سامي محمد خليف :
Date of publication, distribution, etc. 2011
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 235 ص ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات و البحوث التربوية - قسم المناهج و طرق التدريس
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. يهدف البحث الحالي إلى تحديد المفاهيم النحوية المناسبة لتلاميذ المرحلة الابتدائية؛ و ذلك من خلال وضع قائمة بالمفاهيم النحوية المناسبة لهم: و تعرف مدى توافر هذه المفاهيم في كتب اللغة العربية المقررة علي تلاميذ الصفوف الرابع و الخامس و السادس الابتدائي؛ و ذلك من خلال استخدام أسلوب تحليل المحتوى: كما هدف البحث إلى تحديد الأسس التي يقوم عليها المدخل التواصلي لتطوير تعليم المفاهيم النحوية المناسبة لتلاميذ المرحلة الابتدائية: و توصل البحث إلى وضع تصور مقترح لتطوير تعليم المفاهيم النحوية لتلاميذ المرحلة الابتدائية في ضوء المدخل التواصلي. و اعتمد البحث على المنهج الوصفي
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term المدخل التواصلي
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term المفاهيم النحويى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term تطوير تعليم - المرحلة الابتدائية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name علي أحمد مدكور :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد لطفي محمد جاد :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Samia
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.01.M.Sc.2011.سا.ت 01010100016549000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.01.M.Sc.2011.سا.ت 01020100016549000 22.09.2023 CD - Rom 16549.CD