فاعلية برنامج باستخدام نموذج مقترح للتعليم البنائى فى التحصيل وبعض مهارات التفكير والاتجاه نحو المادة لدى التلاميذ ذوى صعوبات تعلم الرياضيات بالحلقة الأولى من التعليم الأساسى / (Record no. 40570)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 02709cam a2200337 a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | EG-GiCUC |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20250223030724.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 121211s2012 ua e f m 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GiCUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GiCUC |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | ايداع |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | دكتوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.04.Ph.D.2012.عل.ف |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | علاء أحمد الجندى |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | فاعلية برنامج باستخدام نموذج مقترح للتعليم البنائى فى التحصيل وبعض مهارات التفكير والاتجاه نحو المادة لدى التلاميذ ذوى صعوبات تعلم الرياضيات بالحلقة الأولى من التعليم الأساسى / |
Statement of responsibility, etc. | علاء أحمد الجندى ؛ اشراف نادية محمود شريف : منال محمود محمد |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Effectiveness of the program by using the proposed molel of constructivist learning and achievement in some of the thinking skills and the trend towards article of students with learning difficulties mathematics of the holding of the first basic education |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
Place of publication, distribution, etc. | القاهرة : |
Name of publisher, distributor, etc. | علاء أحمد الجندى : |
Date of publication, distribution, etc. | 2012 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 447ص : |
Other physical details | رسوم هندسية ؛ |
Dimensions | 25سم |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات والبحوث التربوية - قسم الأرشاد النفسى والتربوى |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | أهمية الاعتماد على نماذج التعليم البنائى لتنمية التحصيل وبعض مهارات التفكير فى مادة الرياضيات بصفة عامة والتغلب على صعوبات تعلمها بصفة خاصة إلا أن واقع تعليم الرياضيات ما يزال يعتمد على الطرق التقليدية التى لا تراعى دور التلميذ فى تكوين بنيته المعرفية مما أدى إلى انخفاض المستوى التحصيلى لمادة الرياضيات الأمر الذى يتطلب إجراء دراسة للتحقق من فاعلية برنامج باستخدام نموذج للتعليم البنائى فى التحصيل وبعض مهارات التفكير والاتجاه نحو مادة الرياضيات |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر ايضا كقرص مدمج |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | التعليم البنائى |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | التفكير ومهارات التفكير |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | صعوبات التعلم |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | منال محمود محمد : |
Relator term | |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | نادية محمود شريف : |
Relator term | |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nazla |
Reviser | Revisor |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Soheir |
Reviser | Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type | Copy number |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.04.Ph.D.2012.عل.ف | 01010100017502000 | 22.09.2023 | Thesis | ||
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم | 11.02.2024 | Cai01.23.04.Ph.D.2012.عل.ف | 01020100017502000 | 22.09.2023 | CD - Rom | 17502.CD |