header

فاعلية برنامج باستخدام نموذج مقترح للتعليم البنائى فى التحصيل وبعض مهارات التفكير والاتجاه نحو المادة لدى التلاميذ ذوى صعوبات تعلم الرياضيات بالحلقة الأولى من التعليم الأساسى / (Record no. 40570)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02709cam a2200337 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223030724.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 121211s2012 ua e f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.04.Ph.D.2012.عل.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name علاء أحمد الجندى
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية برنامج باستخدام نموذج مقترح للتعليم البنائى فى التحصيل وبعض مهارات التفكير والاتجاه نحو المادة لدى التلاميذ ذوى صعوبات تعلم الرياضيات بالحلقة الأولى من التعليم الأساسى /
Statement of responsibility, etc. علاء أحمد الجندى ؛ اشراف نادية محمود شريف : منال محمود محمد
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Effectiveness of the program by using the proposed molel of constructivist learning and achievement in some of the thinking skills and the trend towards article of students with learning difficulties mathematics of the holding of the first basic education
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. علاء أحمد الجندى :
Date of publication, distribution, etc. 2012
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 447ص :
Other physical details رسوم هندسية ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات والبحوث التربوية - قسم الأرشاد النفسى والتربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. أهمية الاعتماد على نماذج التعليم البنائى لتنمية التحصيل وبعض مهارات التفكير فى مادة الرياضيات بصفة عامة والتغلب على صعوبات تعلمها بصفة خاصة إلا أن واقع تعليم الرياضيات ما يزال يعتمد على الطرق التقليدية التى لا تراعى دور التلميذ فى تكوين بنيته المعرفية مما أدى إلى انخفاض المستوى التحصيلى لمادة الرياضيات الأمر الذى يتطلب إجراء دراسة للتحقق من فاعلية برنامج باستخدام نموذج للتعليم البنائى فى التحصيل وبعض مهارات التفكير والاتجاه نحو مادة الرياضيات
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التعليم البنائى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التفكير ومهارات التفكير
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term صعوبات التعلم
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منال محمود محمد :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نادية محمود شريف :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Soheir
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.04.Ph.D.2012.عل.ف 01010100017502000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.04.Ph.D.2012.عل.ف 01020100017502000 22.09.2023 CD - Rom 17502.CD