header

فاعلية استراتيجيه تعليمية قائمة على المدخل الكلي في علاج صعوبات تعلم اللغة العربية لتلاميذ الصف الرابع في مدارس التعليم الأساسي بسلطنة عمان / (Record no. 40954)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02862cam a2200349 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223030735.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 130108s2012 ua h f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.01.Ph.D.2012.ها.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هاجر حمود سعيد المعولية
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية استراتيجيه تعليمية قائمة على المدخل الكلي في علاج صعوبات تعلم اللغة العربية لتلاميذ الصف الرابع في مدارس التعليم الأساسي بسلطنة عمان /
Statement of responsibility, etc. هاجر حمود سعيد المعولية ؛ إشراف علي أحمد مدكور : محمد لطفي جاد : أحمد محمد عيسى
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Effectiveness of educational strategy based on the whole language approach in treatment of learning disabilities in Arabic language for graders four students in basic education schools in sultanate of Oman
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. هاجر حمود سعيد المعولية :
Date of publication, distribution, etc. 2012
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 329 ص :
Other physical details مثيليات ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات و البحوث التربوية - قسم المناهج و طرق التدريس
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف الدراسة الحالية إلى تعرف فاعلية استراتيجيه تعليمية قائمة على المدخل الكلي في علاج صعوبات تعلم اللغة العربية لتلاميذ الصف الرابع في مدارس التعليم الأساسي بسلطنة عمان: و تحديد مهارات الاستماع و القراءة و الكتابة و التحدث اللازمة لتلاميذ الصف الرابع الأساسي بسلطنة عمان: و تحديد صعوبات الاستماع و القراءة و الكتابة و التحدث التي تمثل عائقآ لتلاميذ الصف الرابع الأساسي بسلطنة عمان: و تقديم إستراتيجية تعليمية قائمة على المدخل الكلي في علاج صعوبات تعلم اللغة العربية لتلاميذ الصف الرابع في مدارس التعليم الأساسي بسلطنة عمان
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term تلاميذ الصف الرابع
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term علاج صعوبات تعلم اللغة العربية
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term فاعلية استراتيجيه تعليمية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أحمد محمد عيسى :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name علي أحمد مدكور :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد لطفي جاد :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Enas
Reviser Cataloger
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.01.Ph.D.2012.ها.ف 01010100017624000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.01.Ph.D.2012.ها.ف 01020100017624000 22.09.2023 CD - Rom 17624.CD