أثر استخدام استراتيجية تعلم الأقران فى تنمية التفكير الإيجابي و تقدير الذات لذوي التحصيل المنخفض و المرتفع من تلاميذ مرحلة التعليم الأساسى = (Record no. 42564)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 02992cam a2200337 a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | EG-GiCUC |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20250223030821.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 130410s2013 ua d f m 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GiCUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GiCUC |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | ايداع |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | دكتوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.04.Ph.D.2013.عب.أ |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | عبدالناصر عبدالفتاح محمد محمود |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | أثر استخدام استراتيجية تعلم الأقران فى تنمية التفكير الإيجابي و تقدير الذات لذوي التحصيل المنخفض و المرتفع من تلاميذ مرحلة التعليم الأساسى = |
Remainder of title | The effect of using peer learning strategy for enhancement of the positive thinking and self-esteem with low and high achieving students in elementary school / |
Statement of responsibility, etc. | عبدالناصر عبدالفتاح محمد محمود ؛ إشراف جابر عبدالحمي جابر : مني حسن السيد بدوى |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | The effect of using peer learning strategy for enhancement of the positive thinking and self-esteem with low and high achieving students in elementary school |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
Place of publication, distribution, etc. | القاهرة : |
Name of publisher, distributor, etc. | عبدالناصر عبدالفتاح محمد محمود : |
Date of publication, distribution, etc. | 2013 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 228 ص : |
Other physical details | رسوم بيانية ؛ |
Dimensions | 25سم |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات و البحوث التربوية - قسم الإرشاد النفسي و التربوى |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | لقد ازداد عدد التلاميذ الذين يعانون من سوء التوافق و عدم التكيف داخل فصول مدارس التعليم الأساسى: و الذى نتج عن نقص فى استخدام مهارات التفكير الإيجابي و الذى أدى بدوره إلى نقص فى تقدير الذات لدى هؤلاء التلاميذ: مما زاد من مشكلة هؤلاء التلاميذ و معلميهم و أولياء أمورهم: لذلك لم يعد الأمر مجرد تلقين المعارف أو المعلومات للتلاميذ داخل المدارس: بل إن التحدى الحقيقي للمعلم يظهر فى قدرته على توجيه التعليم و رعايته: الأمر الذى يجعل من التلميذ مشاركا فعالا لتحقيق ذاته و متوافقا انفعاليا و اجتماعيا و عقليا و جسميا مع أقرائه فى المدرسة و المجتمع |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر ايضا كقرص مدمج |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | استراتيجية تعلم الاقران |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | التحصيل المنخفض و المرتفع |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | تنمية التفكير الإيجابي |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | جابر عبدالحمي جابر : |
Relator term | |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | مني حسن السيد بدوى : |
Relator term | |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nazla |
Reviser | Revisor |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Samia |
Reviser | Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type | Copy number |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.04.Ph.D.2013.عب.أ | 01010100017950000 | 22.09.2023 | Thesis | ||
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم | 11.02.2024 | Cai01.23.04.Ph.D.2013.عب.أ | 01020100017950000 | 22.09.2023 | CD - Rom | 17950.CD |