المقارنة بين إستراتيجيتين للتعليم التعاونى فى تنمية مهارات القراءة الجهرية ودافعية الإتقان لذوى صعوبات التعلم من التعليم الابتدائى / (Record no. 42892)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 02792cam a2200325 a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | EG-GiCUC |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 130514s2013 ua f m 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GiCUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GiCUC |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | ايداع |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | ماجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.04.M.Sc.2013.لم.م |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | لمياء سعيد عبدالفتاح محمد |
245 12 - TITLE STATEMENT | |
Title | المقارنة بين إستراتيجيتين للتعليم التعاونى فى تنمية مهارات القراءة الجهرية ودافعية الإتقان لذوى صعوبات التعلم من التعليم الابتدائى / |
Statement of responsibility, etc. | لمياء سعيد عبدالفتاح محمد ؛ اشراف جابر عبدالحميد جابر : أمانى سعيدة سيد إبراهيم : محمد رفعت حسنين |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | The comparison between two strategies for co-operative learning in developing the reading aloud skills and the mastery motivation for learning disabled students at the primary stage |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
Place of publication, distribution, etc. | القاهرة : |
Name of publisher, distributor, etc. | لمياء سعيد عبدالفتاح محمد : |
Date of publication, distribution, etc. | 2013 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 285ص ؛ |
Dimensions | 25سم |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات التربوية - قسم الارشاد النفسى والتربوى |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | تهدف الدراسة الحالية للتعرف على فاعلية إستراتيجيتى التعليم التعاونى (الفرق المشاركة : وتعليم الأفران) لتنمية مهارات القراءة الجهرية ودافعية الإتقان لذوى صعوبات التعليم من التعليم الابتدائى وذلك باستخدام المنهج شبه التجريبى والمنهج السببى المقارن والمجموعات الثلاثة المجموعة الضابطة وقوامها (20) تلميذا والمجموعة التجريبة الأولى (الفرق المشاركة) وقوامها (10) تلاميذ والمجموعة التجريبية الثانية (تعليم الأفران) وقوامها (10) تلاميذ باستخدام القياس القبلى والبعدى لمتغيرات الدراسة المقاسة باختبارا الذكاء |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر ايضا كقرص مدمج |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | التعليم الابتدائى |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | المقارنة بين إستراتيجيتين للتعليم التعاونى |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | تنمية مهارات القراءة الجهرية |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | أمانى سعيدة سيد إبراهيم : |
Relator term | |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | جابر عبدالحميد جابر : |
Relator term | |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | محمد رفعت حسنين : |
Relator term | |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nazla |
Reviser | Revisor |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Soheir |
Reviser | Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type | Copy number |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.04.M.Sc.2013.لم.م | 01010100018025000 | 22.09.2023 | Thesis | ||
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم | 11.02.2024 | Cai01.23.04.M.Sc.2013.لم.م | 01020100018025000 | 22.09.2023 | CD - Rom | 18025.CD |