header

اثر بعض الاستراتيجيات المعرفية على التذكر الصريح والضمنى لدى ذوى صعوبات تعلم العلوم فى المرحلة الاعدادية / (Record no. 46945)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 025850000a22003370004500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GICUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223031028.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 070123s2005 ua f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title Ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.04.M.Sc.2005.مح.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد مختار حسانى محمد
245 10 - TITLE STATEMENT
Title اثر بعض الاستراتيجيات المعرفية على التذكر الصريح والضمنى لدى ذوى صعوبات تعلم العلوم فى المرحلة الاعدادية /
Statement of responsibility, etc. محمد مختار حسانى محمد ؛ اشراف جابر عبدالحميد جابر : امانى سعيده سيد ابراهيم
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Effect of some Cognitive Strategies on Explicit and Implicit memory in Preparatory shool students with Science Learninig Disabilities
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. محمد مختار حسانى محمد :
Date of publication, distribution, etc. 2005
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 302ورقة ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات و البحوث التربوية - قسم الارشاد النفسى و التربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. ان صعوبات التعلم تعنىانخفاض التحصيل ؛ الا انها تشير الى تباعد بين الاداء المتوقع للفرد و بين الاداء الفعلى : اى ان مستوى التحصيل لا يناسب مستوى الذكاء : وتختلف خصائص ذوى صعوبات التعلم عن غيرهم فهم يتميزون بخصائص معينة ابرزها تدنى او ضعف فى اداء الذاكرة : ويرى علماء النفس المعرفيون ان قصور اداء الذاكرة لدى ذوى صعوبات التعلم يرجع الى قصور فى تجهيزومعالجة المعلومات : وليس فى القدرات : اى قصور فى استخدام الاسراتيجيات المعرفية المناسبة للتعلم : مما يترتب عليه قصور فى تشفيروتخزين واسترجاع المعلومات
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الاداء الفعلى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الاستراتيجيات المعرفية
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term صعوبات تعلم العلوم
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name امانى سعيده سيد ابراهيم :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name جابر عبدالحميد جابر :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Amira
Reviser Cataloger
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Esam
Reviser Revisor
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2005.مح.ا 01010100011284000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2005.مح.ا 01020100011284000 22.09.2023 CD - Rom 11284.CD