header

العلاقة بين الذكاء الوجدانى والقيادة التربوية وأسلوب اتخاذ القرار لدى عينة من مديرى مدارس المرحلة الإعدادية / (Record no. 48513)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02606cam a2200313 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223031114.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 141201s2014 ua d f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library اهداء
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.32.07.M.Sc.2014.رن.ع
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رندا رضا العراقى سالم
245 12 - TITLE STATEMENT
Title العلاقة بين الذكاء الوجدانى والقيادة التربوية وأسلوب اتخاذ القرار لدى عينة من مديرى مدارس المرحلة الإعدادية /
Statement of responsibility, etc. رندا رضا العراقى سالم ؛ اشراف جابر عبدالحميد جابر
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The relationship betwen emotional intelligence and educational ieadership and decision making style in a sample of school principals prepartory stage
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. رندا رضا العراقى سالم :
Date of publication, distribution, etc. 2014
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 146 ص :
Other physical details رسوم بيانية ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة الدول العربية - معهد البحوث و الدراسات العربية - قسم الدراسات التربوية -
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. يعد الذكاء الوجدانى أحد العوامل المهمة فى حياة الناس بصفة عامة ولدى القائمين على العملية التعليمية بصفة خاصة ويمر المجتمع المصرى الآن بظروف تتسم بالتحول والتغيير والتعقيد ويتطلب ذلك قيادة واعية ناضجة تتسم بقدر من الذكاء الوجدانى والتى تمكن القائد من تحفيز الآخرين والعمل على بناء شبكات اجتماعية وتنمية التعاون المتبادل بين افراده و تهدف الدراسة: إلى الكشف عن العلاقة بين الذكاء الوجدانى و القيادة التربوية و أسلوب اتخاذ القرار لدى مديرى المدارس الإعدادية و من أجل ذلك تضمنت عينة الدراسة من 35 مديرا و مديرة من المدارس لإدارة الجيزة التعليمية بعمر زمنى يتراوح بين (48-53)عاما
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الذكاء الوجدانى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term القيادة التربوية
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مدارس المرحلة الاعدادية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name جابر عبدالحميد جابر :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Soheir
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.32.07.M.Sc.2014.رن.ع 01010100019594000 22.09.2023 Thesis