فى تنمية التفكير الناقد و حل المشكلات لدى عينة من الموهوبين بالحلقة الإعدادية (TRIZ) فاعلية برنامج تدريبى باستخدام مبادئ = (Record no. 52887)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 08687cam a2200349 a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | EG-GiCUC |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20250223031324.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 151024s2015 ua d f m 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GiCUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GiCUC |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | ايداع |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | ماجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.07.M.Sc.2015.طا.ف |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | طارق يحيى عبدالمنعم محمد الظريف |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | فى تنمية التفكير الناقد و حل المشكلات لدى عينة من الموهوبين بالحلقة الإعدادية (TRIZ) فاعلية برنامج تدريبى باستخدام مبادئ = |
Remainder of title | Effectiveness of training program by using principles (TRIZ) on developing critical thinking and problems solving for sample of the gifted preparatory stage students / |
Statement of responsibility, etc. | طارق يحيى عبدالمنعم محمد الظريف ؛ إشراف عبدالرحمن سيد سليمان : محمد السيد محمد صديق |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Effectiveness of training program by using principles (TRIZ) on developing critical thinking and problems solving for sample of the gifted preparatory stage students |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
Place of publication, distribution, etc. | القاهرة : |
Name of publisher, distributor, etc. | طارق يحيى عبدالمنعم محمد الظريف : |
Date of publication, distribution, etc. | 2015 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 308 ص : |
Other physical details | رسوم بيانية ؛ |
Dimensions | 25سم |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - قسم التربية الخاصة |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الدراسة إلى الكشف عن فاعلية {uئإ٩١}ر{uئإإ٧}{uئإ٨إ}{uئإإ٣}{uئإ٩إ} {uئإ٩٧}دريبى {uئإ٩١}{uئإ٨إ}{uئإآ٣}{uئإ٩٧}{uئإء٧}دام {uئإإ٣}{uئإ٩١}{uئإ٨إ}دئ (تى آر أى زيد)فى {uئإ٩٧}{uئإإ٧}مية ا{uئإؤئ}{uئإ٩٧}{uئإؤ٤}{uئإؤآ}{uئآئإ}ر ا{uئإؤئ}{uئإإ٧}{uئإ٨إ}{uئإؤ٧}ـد و {uئإء٣}ل ا{uئإؤئ}{uئإإ٣}{uئإآ٧}{uئإؤآ}{uئإئأ}ت {uئإؤئ}دى {uئإأآ}{uئآئإ}{uئإإ٧}{uئإ٩٤} {uئإإ٣}ن ا{uئإؤئ}{uئإإ٣}و{uئإإآ}و{uئإ٩١}{uئآئإ}ن {uئإ٩١}{uئإ٨إ}{uئإؤئ}{uئإء٣}{uئإإ٠}{uئإؤ٨}{uئإ٩٤} ا{uئإئ٩}{uئإأآ}داد{uئآئإ}{uئإ٩٤}: و {uئإ٩١}{uئإإ٠}{uئإؤ٠}ت {uئإأآ}{uئآئإ}نة ا{uئإؤئ}دار{uئإآ٣}{uئإ٩٤} (٢٠) ط{uئإ٨إ}{uئإؤئ}{uئإ٩١}{uئإ٨إ}ً {uئإإ٣}و{uئإإآ}و{uئإ٩١}{uئإ٨إ}ً {uئإإ٣}ــن {uئإإ٣}{uئإأأ}{uئإإأ}د ا{uئإؤئ}{uئإؤ٨}ر{uئإآئ}{uئإ٨إ} ا{uئإئ٩}{uئإأآ}ـدادى {uئإ٩١}{uئإإ٧}{uئآئإ}ن {uئإ٩١}{uئإإ٣}{uئإإ٧}ط{uئإؤ٨}{uئإ٩٤} {uئإؤآ}{uئإؤ٤}ر ا{uئإؤئ}ـ{uئإآ٧}{uئآئإ}{uئإء٦} ا{uئإئ٧}ز{uئإإآ}ر{uئآئإ}{uئإ٩٤}: {uئإ٩٧}م {uئإ٩٧}{uئإؤ٨}ـ{uئإآ٣}{uئآئإ}{uئإإ٣}{uئإإأ}م إ{uئإؤئ}{uئإئ٠} {uئإإ٣}{uئإ٩ئ}{uئإإ٣}و{uئإأآ}{uئإ٩٧}{uئآئإ}ن ({uئإ٩٧}{uئإ٩ئ}ريبية - {uئإآئ}{uئإ٨إ}{uئإ٩١}ط{uئإ٩٤}) {uئإ٩١}وا{uئإؤ٧}{uئإأء} (١٠) ط{uئإئأ}ب {uئإؤئ}{uئإؤآ}ل {uئإإ٣}{uئإ٩ئ}{uئإإ٣}و{uئإأآ}{uئإ٩٤}: و ط{uئإ٩١}ق ا{uئإؤئ}{uئإ٩١}{uئإ٨إ}{uئإء٣}ث د{uئإؤئ}{uئآئإ}ل ا{uئإؤئ}{uئإؤآ}{uئإآ٧}ف {uئإأآ}ن ا{uئإئ٧}ط{uئإؤ٤}{uئإ٨إ}ل ا{uئإؤئ}{uئإإ٣}و{uئإإآ}و{uئإ٩١}{uئآئإ}ن {uئإئ٥}{uئإإ٣}ـ{uئإ٨إ}ل {uئإ٩١}{uئإ٨إ}ظـ{uئإ٩٤} (٢٠١٤): و {uئإإ٣}{uئإؤ٨}{uئآئإ}{uئإ٨إ}س ا{uئإؤئ}{uئإإ٣}{uئإآآ}{uئإؤ٤}و{uئإؤ٣}{uئإ٨إ}ت ا{uئإؤئ}{uئإإ٣}{uئإ٩٧}{uئإ٩٧}{uئإ٨إ}{uئإ٩١}{uئإأأ}{uئإ٩٤} {uئإؤئ}{uئإ٩ئ}ون ار{uئإؤ٣}ــن (١٩٣٨- {uئإ٩٧}ر{uئإ٩ئ}{uئإإ٣}{uئإ٩٤} أ{uئإء٣}{uئإإ٣}د {uئإأآ}{uئإ٩آ}{uئإإ٣}{uئإ٨إ}ن {uئإآآ}{uئإ٨إ}{uئإؤئ}{uئإء٢}: ١٩٨٩): و {uئإإ٣}{uئإؤ٨}{uئآئإ}{uئإ٨إ}س ا{uئإؤئ}{uئإ٩٧}{uئإؤ٤}{uئإؤآ}{uئآئإ}ر ا{uئإؤئ}{uئإإ٧}{uئإ٨إ}{uئإؤ٧}د إ{uئإأآ}داد ا{uئإؤئ}{uئإ٩١}{uئإ٨إ}{uئإء٣}ث: و {uئإإ٣}{uئإؤ٨}{uئآئإ}{uئإ٨إ}س {uئإء٣}ل ا{uئإؤئ}{uئإإ٣}{uئإآ٧}{uئإؤآ}{uئإئأ}ت إ{uئإأآ}داد ا{uئإؤئ}{uئإ٩١}{uئإ٨إ}{uئإء٣}ث: {uئإ٩آ}م طبق ا{uئإؤئ}{uئإ٩١}{uئإ٨إ}{uئإء٣}ث ا{uئإؤئ}{uئإ٩١}ر{uئإإ٧}{uئإ٨إ}{uئإإ٣}{uئإ٩إ} ا{uئإؤئ}{uئإ٩٧}در{uئآئإ}{uئإ٩١}{uئإئ٢} {uئإأآ}ل{uئإئ٠} ا{uئإؤئ}{uئإإ٣}{uئإ٩ئ}{uئإإ٣}و{uئإأآ}{uئإ٩٤} ا{uئإؤئ}{uئإ٩٧}{uئإ٩ئ}ر{uئآئإ}{uئإ٩١}{uئآئإ}{uئإ٩٤}: و {uئإ٩٧}و{uئإآآ}{uئإإ٠}ت ا{uئإؤئ}دار{uئإآ٣}{uئإ٩٤} إ{uئإؤئ}{uئإئ٠} و{uئإ٩ئ}ود {uئإؤ٣}روق ذات د{uئإئآ}ل{uئإ٩٤} إ{uئإء٣}{uئإآآ}{uئإ٨إ}{uئإ٨آ}{uئآئإ}{uئإ٩٤} {uئإ٩١}{uئآئإ}ن {uئإإ٣}{uئإ٩٧}و{uئإآ٣}ــط{uئإ٨إ}ت ر{uئإ٩٧}ب در{uئإ٩ئ}{uئإ٨إ}ت ط{uئإئأ}ب ا{uئإؤئ}{uئإإ٣}{uئإ٩ئ}{uئإإ٣}و{uئإأآ}{uئإ٩٤} ا{uئإؤئ}{uئإ٩٧}{uئإ٩ئ}ر{uئآئإ}{uئإ٩١}{uئآئإ}{uئإ٩٤} {uئإؤ٣}ى ا{uئإؤئ}{uئإؤ٨}{uئآئإ}{uئإ٨إ}{uئإآ٣}{uئآئإ}ن ا{uئإؤئ}{uئإؤ٨}{uئإ٩١}لى و ا{uئإؤئ}{uئإ٩١}{uئإأأ}دى {uئإأآ}{uئإإ٠}{uئإئ٠} {uئإإ٣}{uئإؤ٨}{uئآئإ}{uئإ٨إ}س ا{uئإؤئ}{uئإ٩٧}{uئإؤ٤}{uئإؤآ}{uئآئإ}ر ا{uئإؤئ}{uئإإ٧}{uئإ٨إ}{uئإؤ٧}د و {uئإإ٣}{uئإؤ٨}{uئآئإ}{uئإ٨إ}س {uئإء٣}ـل ا{uئإؤئ}{uئإإ٣}ـ{uئإآ٧}{uئإؤآ}{uئإئأ}ت فى ا{uئإ٩٧}{uئإ٩ئ}ــ{uئإ٨إ}{uئإإ٩} ا{uئإؤئ}{uئإؤ٨}{uئآئإ}ــ{uئإ٨إ}س ا{uئإؤئ}{uئإ٩١}{uئإأأ}ــدى: و{uئإ٩٧}و{uئإآآ}{uئإإ٠}ت أ{uئآئإ}{uئإآئ}{uئإ٨إ}ً إ{uئإؤئ}{uئإئ٠} و{uئإ٩ئ}ود {uئإؤ٣}روق ذات د{uئإئآ}لة إ{uئإء٣}{uئإآآ}{uئإ٨إ}{uئإ٨آ}{uئآئإ}{uئإ٩٤} {uئإ٩١}{uئآئإ}ن {uئإإ٣}{uئإ٩٧}و{uئإآ٣}ط{uئإ٨إ}ت ر{uئإ٩٧}ب در{uئإ٩ئ}{uئإ٨إ}ت ط{uئإئأ}ب ا{uئإؤئ}{uئإإ٣}{uئإ٩ئ}{uئإإ٣}و{uئإأآ}{uئإ٩٧}{uئآئإ}ن ا{uئإؤئ}{uئإ٩٧}{uئإ٩ئ}ر{uئآئإ}{uئإ٩١}{uئآئإ}{uئإ٩٤} وا{uئإؤئ}{uئإآئ}{uئإ٨إ}{uئإ٩١}ط{uئإ٩٤} {uئإؤ٣}ى ا{uئإؤئ}{uئإؤ٨}{uئآئإ}{uئإ٨إ}س ا{uئإؤئ}{uئإ٩١}{uئإأأ}دى {uئإأآ}{uئإإ٠}{uئإئ٠} {uئإإ٣}{uئإؤ٨}{uئآئإ}{uئإ٨إ}س ا{uئإؤئ}{uئإ٩٧}{uئإؤ٤}{uئإؤآ}{uئآئإ}ر ا{uئإؤئ}{uئإإ٧}{uئإ٨إ}{uئإؤ٧}د: و {uئإإ٣}{uئإؤ٨}{uئآئإ}{uئإ٨إ}س {uئإء٣}ل ا{uئإؤئ}مـ{uئإآ٧}{uئإؤآ}{uئإئأ}ت فى ا{uئإ٩٧}{uئإ٩ئ}{uئإ٨إ}{uئإإ٩} ا{uئإؤئ}{uئإإ٣}{uئإ٩ئ}{uئإإ٣}و{uئإأآ}{uئإ٩٤} ا{uئإؤئ}تجر{uئآئإ}{uئإ٩١}{uئآئإ}{uئإ٩٤}: |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | {uئإؤآ}{uئإإ٣}{uئإ٨إ} أظ{uئإإأ}رت ا{uئإؤئ}درا{uئإآ٣}{uئإ٩٤} {uئإأآ}دم و{uئإ٩ئ}ود {uئإؤ٣}روق ذات د{uئإئآ}{uئإؤئ}{uئإ٩٤} إ{uئإء٣}{uئإآآ}{uئإ٨إ}{uئإ٨آ}ية {uئإ٩١}ــ{uئآئإ}ن {uئإإ٣}{uئإ٩٧}و{uئإآ٣}ـط{uئإ٨إ}ت ر{uئإ٩٧}ب در{uئإ٩ئ}{uئإ٨إ}ت ط{uئإئأ}ب ا{uئإؤئ}{uئإإ٣}{uئإ٩ئ}{uئإإ٣}و{uئإأآ}{uئإ٩٤} ا{uئإؤئ}{uئإ٩٧}{uئإ٩ئ}ر{uئآئإ}{uئإ٩١}{uئآئإ}{uئإ٩٤} فى ا{uئإؤئ}{uئإؤ٨}{uئآئإ}{uئإ٨إ}{uئإآ٣}ـ{uئآئإ}ن ا{uئإؤئ}{uئإ٩١}{uئإأأ}ـدى و ا{uئإؤئ}{uئإ٩٧}{uئإ٩٧}{uئإ٩١}{uئإأأ}ـى {uئإأآ}{uئإإ٠}{uئإئ٠} {uئإإ٣}{uئإؤ٨}{uئآئإ}{uئإ٨إ}س ا{uئإؤئ}{uئإ٩٧}{uئإؤ٤}{uئإؤآ}{uئآئإ}ر ا{uئإؤئ}{uئإإ٧}{uئإ٨إ}{uئإؤ٧}ـد و {uئإإ٣}{uئإؤ٨}{uئآئإ}{uئإ٨إ}س {uئإء٣}ل ا{uئإؤئ}{uئإإ٣}{uئإآ٧}{uئإؤآ}{uئإئأ}ت |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر ايضا كقرص مدمج |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | التفكير الناقد |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | الموهبة |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | حل المشكلات |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | عبدالرحمن سيد سليمان : |
Relator term | |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | محمد السيد محمد صديق : |
Relator term | |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nazla |
Reviser | Revisor |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Samia |
Reviser | Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type | Copy number |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.07.M.Sc.2015.طا.ف | 01010100021118000 | 22.09.2023 | Thesis | ||
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم | 11.02.2024 | Cai01.23.07.M.Sc.2015.طا.ف | 01020100021118000 | 22.09.2023 | CD - Rom | 21118.CD |