MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
02941cam a2200313 a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
EG-GiCUC |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
160803s2016 ua dh f m 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
EG-GiCUC |
Language of cataloging |
ara |
Transcribing agency |
EG-GiCUC |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
ara |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) |
Holding library |
ايداع |
097 ## - Thesis Degree |
Thesis Level |
دكتوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
Cai01.23.01.Ph.D.2016.أح.ف |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
أحلام طرخان أحمد عبدالوهاب |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
فاعلية برنامج إثرائي قائم على المدخل الصوتي في تنمية الأداء الشفهي لدى تلاميذ الصفوف الثلاثة الأولى من مرحلة التعليم الأساسي = |
Remainder of title |
An enrichment program based on phonetic approach for developing oral performance for the pupils at the first three levels of the basic education stage / |
Statement of responsibility, etc. |
أحلام طرخان أحمد عبدالوهاب ؛ اشراف إيمان أحمد محمد هريدى : أحمد محمد عيسى |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE |
Title proper/short title |
An enrichment program based on phonetic approach for developing oral performance for the pupils at the first three levels of the basic education stage |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. |
Place of publication, distribution, etc. |
القاهرة : |
Name of publisher, distributor, etc. |
أحلام طرخان أحمد عبدالوهاب : |
Date of publication, distribution, etc. |
2016 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
130ص : |
Other physical details |
رسوم بيانية : ميثليات ؛ |
Dimensions |
25سم |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - قسم المناهج وطرق التدريس |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
يهدف البحث الحالي إلى التعرف على فاعلية برنامج إثرائي قائم على المدخل الصوتي لتنمية مهارات الأداء الشفهي لدى تلاميذ الصفوف الثلاثة الأولى من مرحلة التعليم الأساسي وتحديد تحديد بعض مهارات الأداء الشفهي: والقراءة الجهرية المناسبة لتلاميذ الصف الأولي مرحلة التعليم الأساسي.و تحديد مظاهر القوة والضعف في مهارات الأداء الشفهي والقرءة الجهرية لهؤلاء التلاميذ ورفع مستوى التحصيل اللغوى لجميع التلاميذ وبناء رنامج إثرائي مقترح لتنمية مهارات الأداء الشفهي والقراءة الجهرية لدى التلاميذ ومعرفة فاعلية البرنامج المقترح فى تنمية بعض مهارات الاداء الشفهى والقراءة الجهرية لدى تلاميذ الصف الاول |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE |
Additional physical form available note |
صدر ايضا كقرص مدمج |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
المدخل الصوتي |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
تنمية مهارات الأداء الشفهي |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
فاعلية برنامج إثرائي |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
أحمد محمد عيسى : |
Relator term |
|
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
إيمان أحمد محمد هريدى : |
Relator term |
|
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) |
Cataloger |
Nazla |
Reviser |
Revisor |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) |
Cataloger |
Soheir |
Reviser |
Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Thesis |