التوسع فى التعليم الخاص قبل الجامعى و علاقته بتكافؤ الفرص التعليمية : (Record no. 74082)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 02637cam a2200337 a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | EG-GiCUC |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20250223032404.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 190923s2019 ua f m 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GiCUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GiCUC |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | ايداع |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | دكتوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.02.Ph.D.2019.سم.ت |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | سمر محمد صافيتا |
245 12 - TITLE STATEMENT | |
Title | التوسع فى التعليم الخاص قبل الجامعى و علاقته بتكافؤ الفرص التعليمية : |
Remainder of title | دراسة مقارنة بين سورية و مصر / |
Statement of responsibility, etc. | سمر محمد صافيتا ؛ إشراف سامى محمد نصار : دينا حسن عبدالشافى |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Expansion in private pre-university education and its effect on equality of education : |
Remainder of title | A comparative study between Syria and Egypt |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
Place of publication, distribution, etc. | القاهرة : |
Name of publisher, distributor, etc. | سمر محمد صافيتا : |
Date of publication, distribution, etc. | 2019 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 280ص ؛ |
Dimensions | 25سم |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - قسم أصول التربية |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | عرضت الدراسة لمبدأ تكافؤ الفرص التعليمية مع التوسع فى التعليم الخاص فى مرحلة التعليم قبل الجامعى فى سورية و مصر: و هدفت إلى تعرَف مبدأ تكافؤ الفرص فى التعليم قبل الجامعى و مبادئه و أبعاده و مستوياته و العوامل التى تؤثر فى تحقيقه و الآليات التى يمكن تحقيقه من خلالها: و تعرَف التعليم الخاص و ملامحه و العوامل التى تلزم التوسع و التجارب و الآليات المستخدمة عالمياً للتوسع المساعدة لتحقيق التكافؤ: و تعرَف واقع التعليم الخاص القائم فى سورية و مصر: و انتهت الى وضع تصور المقترح قائم على مجموعم من المحاور و الأليات للتوسع فى التعليم الخاص بما يسهم فى تحقيق مبدأ تكافؤ الفرص التعليمية بشكل أفضل |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر ايضا كقرص مدمج |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | التعليم الخاص |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | التعليم قبل الجامعى |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | تكافؤ الفرص التعليمية |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | دينا حسن عبدالشافى : |
Relator term | |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | سامى محمد نصار : |
Relator term | |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nazla |
Reviser | Revisor |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Samia |
Reviser | Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type | Copy number |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.02.Ph.D.2019.سم.ت | 01010100026407000 | 22.09.2023 | Thesis | ||
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم | 11.02.2024 | Cai01.23.02.Ph.D.2019.سم.ت | 01020100026407000 | 22.09.2023 | CD - Rom | 26407.CD |