header

فاعلية برنامج قائم على نظرية الذكاءات المتعددة في تحسين مهارات القراءة و الكتابة لدى الطلبة ذوي صعوبات التعلم بالمملكة العربية السعودية / (Record no. 74527)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02724cam a2200313 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 191015s2019 ua d f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.09.M.Sc.2019.خض.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name خضرة صقر شاهين البوعينين
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية برنامج قائم على نظرية الذكاءات المتعددة في تحسين مهارات القراءة و الكتابة لدى الطلبة ذوي صعوبات التعلم بالمملكة العربية السعودية /
Statement of responsibility, etc. خضرة صقر شاهين البوعينين ؛ إشراف نادية محمود شريف : آمنة محمد سالم
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effectiveness of a program based on the theory of multiple intelligences in improving my literacy skills Students with learning disabilities in Saudi Arabia
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. خضرة صقر شاهين البوعينين :
Date of publication, distribution, etc. 2019
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 236 ص :
Other physical details رسوم بيانية ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربوية - قسم علم النفس التربوي
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى تعرف فاعلية برنامج قائم على نظرية الذكاءات المتعددة فى تحسين مهارات القراءة و الكتابة لدى الطلبة ذوى صعوبات التعلم بالمملكة العربية السعودية: و الكشف عن أثر برنامج قائم على نظرية الذكاءات المتعددة فى تحسين مهارات القراءة والكتابة للتلميذات ذوي صعوبات التعلم بالمملكة العربية السعودية: و استعانت الباحثة بالأدوات الآتية: مقياس القراءة و الكتابة لذوى صعوبات التعلم بالصف الثانى الابتدائى (قبلى - بعدى) للوقوف على المستوى التحصيلى للطلبة قبل البرنامج و بعده (إعداد الباحثة): و اختبار المصفوفات المتتابعة الملونة لجون رافن إعداد و تقنين: علا يوسف: 2015
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الذكاءات المتعددة
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term ذوى صعوبات التعلم
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مهارات القراءة و الكتابة
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name آمنة محمد سالم :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نادية محمود شريف :
Relator term
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Samia
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.09.M.Sc.2019.خض.ف 01010100026540000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.09.M.Sc.2019.خض.ف 01020100026540000 22.09.2023 CD - Rom 26540.CD