header

أثر برنامج تدريبى قائم على نظرية العبء المعرفى فى تحسين عادات العقل و مهارات التفكير الإيجابى لدى الطالب المعلم = (Record no. 77601)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02693cam a2200349 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223032553.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 200907s2020 ua f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.08.Ph.D.2020.مر.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name مروة محمود حسن سيف
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر برنامج تدريبى قائم على نظرية العبء المعرفى فى تحسين عادات العقل و مهارات التفكير الإيجابى لدى الطالب المعلم =
Remainder of title The impact of a training program based on the theory of cognitive load in improving the habits of mind and positive thinking skills For the student teacher /
Statement of responsibility, etc. مروة محمود حسن سيف ؛ إشراف أسامة محمود فراج : محمد عاطف عبدالحافظ عطيفى : عمرو مصطفى أحمد
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The impact of a training program based on the theory of cognitive load in improving the habits of mind and positive thinking skills For the student teacher
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. مروة محمود حسن سيف :
Date of publication, distribution, etc. 2020
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 135ص ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - قسم التعليم العالى و التعليم المستمر
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. يعد العبء المعرفى من المشكلات التى تهدد النظام التعليمى و يتكون نتيجة ضعف القدرة على التركيزعلى أكثر من موضوعين أساسين: مما يؤدى إلى ضعف الذاكرة: و تعد عادات العقل المنتجة هى تحويل الذكاء من قدرة تحت الطلب إلى عادات عقل منتجة توفر يقظة دائمة تجاه مواطن القصور فى التفكير: و تعتبر عملية تعليم التفكير صعبة و لذلك فإننا فى حاجة إلى تطوير أنماط التفكير السائدة عند الانسان و إكسابه طرق إيجابية و أساليب جديدة فى التفكير
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التفكير الإيجابى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term العبء المعرفى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term عادات العقل المنتجة
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أسامة محمود فراج :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عمرو مصطفى أحمد :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد عاطف عبدالحافظ عطيفى :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Samia
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.08.Ph.D.2020.مر.أ 01010100027252000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.08.Ph.D.2020.مر.أ 01020100027252000 22.09.2023 CD - Rom 27252.CD