أثر برنامج تدريبى قائم على نظرية العبء المعرفى فى تحسين عادات العقل و مهارات التفكير الإيجابى لدى الطالب المعلم = (Record no. 77601)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 02693cam a2200349 a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | EG-GiCUC |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20250223032553.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 200907s2020 ua f m 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GiCUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GiCUC |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | ايداع |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | دكتوراه |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.08.Ph.D.2020.مر.أ |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | مروة محمود حسن سيف |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | أثر برنامج تدريبى قائم على نظرية العبء المعرفى فى تحسين عادات العقل و مهارات التفكير الإيجابى لدى الطالب المعلم = |
Remainder of title | The impact of a training program based on the theory of cognitive load in improving the habits of mind and positive thinking skills For the student teacher / |
Statement of responsibility, etc. | مروة محمود حسن سيف ؛ إشراف أسامة محمود فراج : محمد عاطف عبدالحافظ عطيفى : عمرو مصطفى أحمد |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | The impact of a training program based on the theory of cognitive load in improving the habits of mind and positive thinking skills For the student teacher |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
Place of publication, distribution, etc. | القاهرة : |
Name of publisher, distributor, etc. | مروة محمود حسن سيف : |
Date of publication, distribution, etc. | 2020 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 135ص ؛ |
Dimensions | 25سم |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - قسم التعليم العالى و التعليم المستمر |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | يعد العبء المعرفى من المشكلات التى تهدد النظام التعليمى و يتكون نتيجة ضعف القدرة على التركيزعلى أكثر من موضوعين أساسين: مما يؤدى إلى ضعف الذاكرة: و تعد عادات العقل المنتجة هى تحويل الذكاء من قدرة تحت الطلب إلى عادات عقل منتجة توفر يقظة دائمة تجاه مواطن القصور فى التفكير: و تعتبر عملية تعليم التفكير صعبة و لذلك فإننا فى حاجة إلى تطوير أنماط التفكير السائدة عند الانسان و إكسابه طرق إيجابية و أساليب جديدة فى التفكير |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر ايضا كقرص مدمج |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | التفكير الإيجابى |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | العبء المعرفى |
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | عادات العقل المنتجة |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | أسامة محمود فراج : |
Relator term | |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | عمرو مصطفى أحمد : |
Relator term | |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | محمد عاطف عبدالحافظ عطيفى : |
Relator term | |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Nazla |
Reviser | Revisor |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Samia |
Reviser | Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type | Copy number |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.08.Ph.D.2020.مر.أ | 01010100027252000 | 22.09.2023 | Thesis | ||
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم | 11.02.2024 | Cai01.23.08.Ph.D.2020.مر.أ | 01020100027252000 | 22.09.2023 | CD - Rom | 27252.CD |