header

صعوبات تعلم اللغة العربية بسريلانكا : (Record no. 83170)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02443cam a2200325 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223032848.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 211116s2021 ua k f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.02.06.Ph.D.2021.عب.ص
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عبدالمجيد رازق
245 10 - TITLE STATEMENT
Title صعوبات تعلم اللغة العربية بسريلانكا :
Remainder of title دراسة تطبيقية فى ضوء المنهج التقابلى = Difficulties of learning Arabic language in Srilanka , An applied study in the light of contrastive method /
Statement of responsibility, etc. عبدالمجيد رازق ؛ إشراف سعد سيد أحمد عبدالرحيم
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Difficulties of learning Arabic language in Srilanka :
Remainder of title An applied study in the light of contrastive method
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. عبدالمجيد رازق :
Date of publication, distribution, etc. 2021
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 246 ص :
Other physical details أشكال ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - كلية الآداب - قسم اللغة العربية و آدابها
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تقوم الدراسة على البحث فى موضوع صعوبات تعلم اللغة العبية بسريلانكا - دراسة تطبيقية فى ضوء المنهج التقابلى: و هى تهدف الى التركيز على الصعوبات التى يراها الطلاب السريلانكيون فى تعلم اللغة العربية: و تتمثل هذه الصعوبات فى مجالات الأصوات و المفردات و التراكيب و الدلالات: كما تقوم بمعالجة هذه الصعوبات دراسة تطبيقية فى ضوء المنهج التقابلى عند الطلبة الدارسين للغة العربية فى المدارس العربية الواقعة فى منطقة أمفارى بشرق سريلانكا: و ذلك عن طريق الاستبانة الموزعة عليهم: و تهدف إلى تحديد الصعوبات التى يواجهونها فى تعلم اللغة العربية
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term اللغة العربية
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term تعلم
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term صعوبات
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سعد سيد أحمد عبدالرحيم :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Samia
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.02.06.Ph.D.2021.عب.ص 01010100028942000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.02.06.Ph.D.2021.عب.ص 01020100028942000 22.09.2023 CD - Rom 28942.CD