إستراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا و علاقتها بكل من فعالية الذات الأكاديمية و دافعية الإتقان و الاتجاه نحو المقرر لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية : (Record no. 84522)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 03677nam a2200361 a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | EG-GiCUC |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20250223032929.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 220627s2021 ua f m 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-GiCUC |
Language of cataloging | ara |
Transcribing agency | EG-GiCUC |
041 0# - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | ara |
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC) | |
Holding library | ايداع |
097 ## - Thesis Degree | |
Thesis Level | ماجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
Classification number | Cai01.23.09.M.Sc.2021.مح.إ |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | محمود على حسن على |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | إستراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا و علاقتها بكل من فعالية الذات الأكاديمية و دافعية الإتقان و الاتجاه نحو المقرر لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية : |
Remainder of title | دراسة تنبؤية = Self-organized learning strategies and its relation to both academic self-efficacy, motivation to master and tendency about subject among property school students , Predicative study/ |
Statement of responsibility, etc. | محمود على حسن على ؛ إشراف منى حسن السيد بدوى |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | Self-organized learning strategies and its relation to both academic self-efficacy, motivation to master and tendency about subject among property school students : |
Remainder of title | Predicative study |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
Place of publication, distribution, etc. | القاهرة : |
Name of publisher, distributor, etc. | محمود على حسن على : |
Date of publication, distribution, etc. | 2021 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 170 ص ؛ |
Dimensions | 25سم |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - قسم علم النفس التربوى |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | هدفت الرسالة الحالية إلى التعرف على علاقة استراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا بكل من فاعلية الذات الأكاديمية، دافعية الإتقان والاتجاه نحو المقرر لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية وتكونت العينة من (60) تلميذا و تلميذة و اشتملت الأدوات على مقياس استراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا (إعداد ربيع رشوان) و مقياس فعالية الذات الأكاديمية (إعداد الباحث) و مقياس دافعية الإتقان (إعداد الباحث) و مقياس الاتجاه نحو المقرر (إعداد الباحث). و التحقق من صدقها و ثباتها. و تم تطبيق المقاييس على عينة من التلاميذ و معالجة النتائج باستخدام الأساليب الإحصائية المناسبة: و قد أسفرت النتائج عن أنه توجد علاقة ارتباطية بين استراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا و فعالية الذات الأكاديمية و توجد علاقة ارتباطية بين استراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا و دافعية الإتقان وتوجد علاقة ارتباطية بين استراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا و الاتجاه نحو المقرر لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية. و يمكن التنبؤ باستراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا من فعالية الذات و دافعية الإتقان و الاتجاه نحو المقرر |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | صدر ايضا كقرص مدمج |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التعليم الإعدادى |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | التعليم الذاتى |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | الدافعية |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | استراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | الاتجاه نحو المقرر |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
Uncontrolled term | دافعية الإتقان |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | منى حسن السيد بدوى : |
Relator term | |
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a> |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Enas |
Reviser | Revisor |
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN) | |
Cataloger | Samia |
Reviser | Cataloger |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
Koha item type | Thesis |
Source of classification or shelving scheme | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Koha item type | Copy number |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 11.02.2024 | Cai01.23.09.M.Sc.2021.مح.إ | 01010100029357000 | 22.09.2023 | Thesis | ||
Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم | 11.02.2024 | Cai01.23.09.M.Sc.2021.مح.إ | 01020100029357000 | 22.09.2023 | CD - Rom | 29357.CD |