header

إستراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا و علاقتها بكل من فعالية الذات الأكاديمية و دافعية الإتقان و الاتجاه نحو المقرر لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية : (Record no. 84522)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 03677nam a2200361 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223032929.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 220627s2021 ua f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.09.M.Sc.2021.مح.إ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمود على حسن على
245 10 - TITLE STATEMENT
Title إستراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا و علاقتها بكل من فعالية الذات الأكاديمية و دافعية الإتقان و الاتجاه نحو المقرر لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية :
Remainder of title دراسة تنبؤية = Self-organized learning strategies and its relation to both academic self-efficacy, motivation to master and tendency about subject among property school students , Predicative study/
Statement of responsibility, etc. محمود على حسن على ؛ إشراف منى حسن السيد بدوى
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Self-organized learning strategies and its relation to both academic self-efficacy, motivation to master and tendency about subject among property school students :
Remainder of title Predicative study
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. محمود على حسن على :
Date of publication, distribution, etc. 2021
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 170 ص ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - قسم علم النفس التربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الرسالة الحالية إلى التعرف على علاقة استراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا بكل من فاعلية الذات الأكاديمية، دافعية الإتقان والاتجاه نحو المقرر لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية وتكونت العينة من (60) تلميذا و تلميذة و اشتملت الأدوات على مقياس استراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا (إعداد ربيع رشوان) و مقياس فعالية الذات الأكاديمية (إعداد الباحث) و مقياس دافعية الإتقان (إعداد الباحث) و مقياس الاتجاه نحو المقرر (إعداد الباحث). و التحقق من صدقها و ثباتها. و تم تطبيق المقاييس على عينة من التلاميذ و معالجة النتائج باستخدام الأساليب الإحصائية المناسبة: و قد أسفرت النتائج عن أنه توجد علاقة ارتباطية بين استراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا و فعالية الذات الأكاديمية و توجد علاقة ارتباطية بين استراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا و دافعية الإتقان وتوجد علاقة ارتباطية بين استراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا و الاتجاه نحو المقرر لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية. و يمكن التنبؤ باستراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا من فعالية الذات و دافعية الإتقان و الاتجاه نحو المقرر
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الإعدادى
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الذاتى
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الدافعية
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term استراتيجيات التعلم المنظم ذاتيا
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الاتجاه نحو المقرر
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term دافعية الإتقان
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منى حسن السيد بدوى :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Enas
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Samia
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.09.M.Sc.2021.مح.إ 01010100029357000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.09.M.Sc.2021.مح.إ 01020100029357000 22.09.2023 CD - Rom 29357.CD