التعليم الهجين في أقسام المكتبات والمعلومات بالجامعات المصرية : دراسة فى التطبيق و الاستخدام / إعداد الباحثة إيمان السيد أحمد محمد ؛ إشراف أ.د أمانى احمد رفعت.
Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 250 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:- text
- Unmediated
- volume
- Hybrid education in the departments of libraries and information in Egyptian universities : study in application and use [Added title page title]
- 020.71162 21
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.02.07.Ph.D.2023 اى.ت (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100030574000 |
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 222-239.
هدفت الدراسة إلى رصد تطبيق واستخدام التعليم الهجين كنظام تعليمي بأقسام المكتبات والمعلومات بالجامعات المصرية، والوقوف على مدى فاعلية وتفاعلية آليات تطبيق التعليم الهجين في البيئة التعليمية الجامعية، وتسليط الضوء على معوقات استخدام أعضاء هيئة التدريس والطلاب التعليم الهجين في العملية التعليمية.
اعتمدت الدراسة على المنهج المسحي بشقيه الوصفي والتحليلي، وتمثلت أدوات جمع البيانات في المقابلات المقننة لعينة الدراسة من أعضاء هيئة التدريس، وكذلك استبانة موجهه لعينة الدراسة من الطلاب وأخرى موجهه لعينة أعضاء هيئة التدريس، ولقد توصلت الدراسة إلى عدة نتائج من أبرزها أن التعليم الهجين بات ضرورة تعليمية لابد منها، وأن آلياته لها دور هام ومؤثر في فاعلية التواصل العلمي والمعرفي بين الأطراف المشاركة في العملية التعليمية بأقسام المكتبات والمعلومات بالجامعات المصرية.
The study aimed to monitor apply and use hybrid education as an educational system in the library and information departments in Egyptian universities, to determine the effectiveness and interaction of the mechanisms for applying hybrid education in the university educational environment, and to shed light on the obstacles to the use of hybrid education by faculty members and students in the educational process.
The study relied on the survey method, both descriptive and analytical, and the data collection tools were the standardized interviews of the study sample of faculty members, as well as a questionnaire addressed to the study sample of students and another directed to sample of faculty members. It has an important and influential role in the effectiveness of scientific and knowledge communication between the parties involved in the educational process in the libraries and information departments in Egyptian universities.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.