فاعلية السيكودراما لخفض سلوك الاستقواء لدى أطفال الروضة / [إعداد] أحمد مجاهد عبد الهادي حسين ؛ إشراف سهير كامل أحمد، أحمد عبد الرحيم العمري.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- The effectiveness of psychodrama to reduce bullying behavior among kindergarten children [Added title page title]
- 370.15 21
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.26.03.M.sc.2022 (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100030577000 |
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
ببليوجرافيا: صفحات 110-121.
هدفت الدراسة الحالية إلي إعدادبرنامجقائم على السيكودراما لخفض سلوك الاستقواء لدى عينه من اطفال الروضة تم استخدام المنهج شبه التجريبى، وتكونت عينة الدراسة من (30) طفل، تتراوح أعمارهم من (4 - 6) سنوات، واشتملت أدوات الدراسة على اختبار المصفوفات المتتابعة الملونة ل “Raven” تقنين أ.د/ عماد احمد حسن علي، ومقياس سلوك الاستقواء إعداد: الباحث، وبرنامج قائم علي فاعلية السيكودراما لخفض سلوك الاستقواء لدى أطفال الروضة إعداد: الباحث، وأسفرت النتائج عن فاعلية البرنامج القائم على فاعلية السيكودراما لخفض سلوك الاستقواء لدى أطفال الروضة.
The current study aimed to prepare a program based on psychodrama to reduce bullying behavior in a sample of kindergarten children. The quasi-experimental approach was used, and the study sample consisted of (30) children, their ages ranged from (4-6) years, and the study tools included Raven's Color Sequence Matrix Test (Prepared and Modified by Emad Ahmed Hassan Ali, 2016), the bullying behavior scale prepared by: the researcher, and a program based on psychodrama to reduce bullying behavior among kindergarten children, prepared by: the researcher. the results revealed the effectiveness of the program based on psychodrama to reduce bullying behavior among children Kindergarten.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.