header
Image from OpenLibrary

برنامج قائم على استراتيجية التعليم المتمايز لتنمية بعض المفاهيم الهندسية والرياضية المنطقية لطفل الروضة / مقدمة من الباحثة ياسمين رمضان مصطفى عطية ؛ تحت اشراف أ.د منى محمد على جاد، أ.د عبير صديق أمين محمد، أ.م.د سماح عبد الفتاح محمد مرزوق.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 158 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • A program based on a differentiated education strategy to develop some logical engineering and mathematical concepts for a kindergarten child [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 372.218 21
Online resources: Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: تهدف الدراسة الحالية الى تصميم برنامج قائم على استراتيجية التعليم المتمايز لتنمية بعض المفاهيم الهندسية والرياضية المنطقية لطفل الروضة، والكشف عن فاعلية البرنامج في تنمية بعض المفاهيم الهندسية والرياضية المنطقية لدى طفل الروضة، واستخدمت الدراسة المنهج التجريبي، تكونت عينة الدراسة من (60) طفل وطفلة من الأطفال الملتحقين بالمستوى الثاني من رياض الأطفال (K.G2)، والذين تتراوح اعمارهم ما بين (5-6) سنوات، مقسمين إلى مجموعتين متساويتين ومتكافئتين أحدهما تجريبيه ويبلغ عددها (30) طفل وطفله، والأخرى ضابطة ويبلغ عددها (30) طفل وطفلة، وقد استخدمت الباحثة الأدوات الاتية: قائمة بالمفاهيم الهندسية والرياضية المنطقية لطفل الروضة (اعداد الباحثة)، ومقياس المفاهيم الهندسية والرياضية المنطقية المصور لطفل الروضة (اعداد الباحثة)، وبرنامج قائم على استراتيجية التعليم المتمايز لتنمية بعض المفاهيم الهندسية والرياضية المنطقية لطفل الروضة (اعداد الباحثة)، وأسفرت النتائج عن ان البرنامج القائم على استراتيجية التعليم المتمايز له أثر ايجابي في تنمية بعض المفاهيم الهندسية والرياضية المنطقية لطفل الروضة.Summary: The current research aims to Designing a program based on the differentiated education strategy to develop some engineering and logical mathematical concepts for the kindergarten child, and Revealing the effectiveness of the program in developing some engineering and logical mathematical concepts for the kindergarten child, The Research used the experimental approach, The sample of the Research consisted of (60) male and female children enrolled in the second level of kindergarten (K.G2), whose ages ranged between (5-6) years, divided into two equal and equal groups, one of which is experimental, with a number of (30) A boy and his boy, and the other a female officer, numbering (30) boys and girls, The researcher used the following tools: A list of engineering and logical mathematical concepts suitable for a kindergarten child (prepared by the researcher), Scale of engineering and logical mathematical concepts for the kindergarten child (prepared by the researcher), A program based on a differentiated education strategy to develop some engineering and logical mathematical concepts for the kindergarten child (prepared by the researcher), and the results revealed that the program based on the differentiated education strategy has a positive impact on the development of some engineering and logical mathematical concepts for the kindergarten child.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.02.Ph.D.2023.يا.ب (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030586000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01 26 02 Ph.D 2023 اس.ب (برنامج قائم على استراتيجية الخرائط الذهنية فى تنمية مهارات ما وراء المعرفة لطفل الروضة فى ضوء بعض الاتجاهات التربوية المعاصرة) / Cai01.26.02.Ph.D.2023.سا.ب برنامج قائم على عادات العقل لتنمية مهارات القيادة واتخاذ القرار لدى طفل الروضة / Cai01.26.02.Ph.D.2023.ني.م (متطلبات تطوير رياض الاطفال فى ضوء رؤية مصر 2030والاتجاهات التربوية الحديثة ) / Cai01.26.02.Ph.D.2023.يا.ب برنامج قائم على استراتيجية التعليم المتمايز لتنمية بعض المفاهيم الهندسية والرياضية المنطقية لطفل الروضة / Cai01.26.02.Ph.D.2024.دع.ب برنامج تدريبى لتنمية بعض المهارات الابتكارية لدى معلمات الروضة فى ضوء التجربة اليابانية) / Cai01.26.02.Ph.D.2024.ما.ب برنامج تدريبى لتنمية مهارات التعلم المنزلى للوالدين باستخدام بعض تطبيقات الجيل الثانى للويب فى ضوء منهج 2.0 / Cai01.26.03.M.Sc.2004.هن.ح الحاجات النفسية للاطفال ذوى الامراض المزمنة فى مرحلة الطفولة المبكرة /

أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: صفحات 76-89.

تهدف الدراسة الحالية الى تصميم برنامج قائم على استراتيجية التعليم المتمايز لتنمية بعض المفاهيم الهندسية والرياضية المنطقية لطفل الروضة، والكشف عن فاعلية البرنامج في تنمية بعض المفاهيم الهندسية والرياضية المنطقية لدى طفل الروضة، واستخدمت الدراسة المنهج التجريبي، تكونت عينة الدراسة من (60) طفل وطفلة من الأطفال الملتحقين بالمستوى الثاني من رياض الأطفال (K.G2)، والذين تتراوح اعمارهم ما بين (5-6) سنوات، مقسمين إلى مجموعتين متساويتين ومتكافئتين أحدهما تجريبيه ويبلغ عددها (30) طفل وطفله، والأخرى ضابطة ويبلغ عددها (30) طفل وطفلة، وقد استخدمت الباحثة الأدوات الاتية: قائمة بالمفاهيم الهندسية والرياضية المنطقية لطفل الروضة (اعداد الباحثة)، ومقياس المفاهيم الهندسية والرياضية المنطقية المصور لطفل الروضة (اعداد الباحثة)، وبرنامج قائم على استراتيجية التعليم المتمايز لتنمية بعض المفاهيم الهندسية والرياضية المنطقية لطفل الروضة (اعداد الباحثة)، وأسفرت النتائج عن ان البرنامج القائم على استراتيجية التعليم المتمايز له أثر ايجابي في تنمية بعض المفاهيم الهندسية والرياضية المنطقية لطفل الروضة.

The current research aims to Designing a program based on the differentiated education strategy to develop some engineering and logical mathematical concepts for the kindergarten child, and Revealing the effectiveness of the program in developing some engineering and logical mathematical concepts for the kindergarten child, The Research used the experimental approach, The sample of the Research consisted of (60) male and female children enrolled in the second level of kindergarten (K.G2), whose ages ranged between (5-6) years, divided into two equal and equal groups, one of which is experimental, with a number of (30) A boy and his boy, and the other a female officer, numbering (30) boys and girls, The researcher used the following tools: A list of engineering and logical mathematical concepts suitable for a kindergarten child (prepared by the researcher), Scale of engineering and logical mathematical concepts for the kindergarten child (prepared by the researcher), A program based on a differentiated education strategy to develop some engineering and logical mathematical concepts for the kindergarten child (prepared by the researcher), and the results revealed that the program based on the differentiated education strategy has a positive impact on the development of some engineering and logical mathematical concepts for the kindergarten child.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.