header
Image from OpenLibrary

برنامج للتكامل الحسي في تحسين مهارات الانتباه لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة / رسالة مقدمة من الباحثة هبه خالد محمد حسن عمارة ؛ إشراف أ.د بطرس حافظ بطرس، أ.د ايمان أحمد حافظ.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 95 صفحة ؛ 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Sensory integration program in improving attention skills of children with mild mental disabilities [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.926 21
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: تهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على فاعلية برنامج للتكامل الحسي في تحسين مهارات الإنتباه لدي الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة، وقم تم استخدام المنهج شبه التجريبي، وتكونت عينة البحث من (7) أطفال تتراوح أعمارهم من (4-9) سنوات (عمر زمني)، واشتملت أدوات البحث علي مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة (اعداد محمد طه وعبد الموجود عبد السميع2011)، وقائمة تشخيص نقص الإنتباه وفرط الحركة (ADHD) (اعداد بطرس حافظ و سهير كامل 2010)، وبرنامج للتكامل الحسي لتنمية مهارات الإنتباه لدي الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة(اعداد الباحثة) ، وأسفرت النتائج علي فاعلية برنامج للتكامل الحسي في تحسين مهارات الإنتباه لدي الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة.Summary: The current study aims to identify the effectiveness of a sensory improving the attention skills of children with mild mental disabilities integration program in improving the attention skills of children with simple mental disabilities. The quasi-experimental approach was used. The research sample consisted of (7) children in between (4-9) years (chronological age),Tools included on the Stanford-Binet Intelligence Scales, Fifth Edition (prepared by Mohammad Taha and Abdel-Mawgod Abdel-Sami 2011), Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) Checklist (prepared by Soheir Kamel and Botrous Hafez 2010), a sensory integration program to develop attention skills for children with mild mental disabilities (prepared by researcher),The results found the effectiveness of using a sensory integration program in.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.03.M.Sc.2022هب.ب (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030583000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.26.03.M.Sc.2022.نا.ف. فاعلية برنامج هيلب HELP فى تنمية اللغة التعبيرية لدى الأطفال ذوي الإصابة الدماغية / Cai01 26 03 M.Sc 2022 هن.ف. فاعلية برنامج قائم على استراتيجيات التنظيم الذاتي لتنمية استعداد الأطفال للإشباع المؤجل / Cai01.26.03.M.Sc.2022.هي.ب. برنامج قائم على المشاركة المجتمعية لتنمية المهارات الحياتية الوظيفية لدى الأطفال ذوي اضطراب الذاتوية / Cai01.26.03.M.Sc.2022هب.ب برنامج للتكامل الحسي في تحسين مهارات الانتباه لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة / Cai01.26.03.M.Sc.2023.أم.ف فاعلية برنامج إرشادي لتنمية بعض العمليات المعرفية لدى أطفال الهيبرليكسيا / Cai01.26.03.M.Sc.2023.إب.ب برنامج إرشادي للأمهات باستخدام أدوات منتسوري لتحسين العمليات المعرفية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم / Cai01.26.03.M.Sc.2023.إس.ف ( فاعلية برنامج ارشادى قائم على أنشطة اللعب لخفض حدة الاضطراب المشترك لدى عينة من أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم) /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات 73-86.

تهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على فاعلية برنامج للتكامل الحسي في تحسين مهارات الإنتباه لدي الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة، وقم تم استخدام المنهج شبه التجريبي، وتكونت عينة البحث من (7) أطفال تتراوح أعمارهم من (4-9) سنوات (عمر زمني)، واشتملت أدوات البحث علي مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة (اعداد محمد طه وعبد الموجود عبد السميع2011)، وقائمة تشخيص نقص الإنتباه وفرط الحركة (ADHD) (اعداد بطرس حافظ و سهير كامل 2010)، وبرنامج للتكامل الحسي لتنمية مهارات الإنتباه لدي الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة(اعداد الباحثة) ، وأسفرت النتائج علي فاعلية برنامج للتكامل الحسي في تحسين مهارات الإنتباه لدي الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة.

The current study aims to identify the effectiveness of a sensory improving the attention skills of children with mild mental disabilities integration program in improving the attention skills of children with simple mental disabilities. The quasi-experimental approach was used. The research sample consisted of (7) children in between (4-9) years (chronological age),Tools included on the Stanford-Binet Intelligence Scales, Fifth Edition (prepared by Mohammad Taha and Abdel-Mawgod Abdel-Sami 2011), Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) Checklist (prepared by Soheir Kamel and Botrous Hafez 2010), a sensory integration program to develop attention skills for children with mild mental disabilities (prepared by researcher),The results found the effectiveness of using a sensory integration program in.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.