برنامج للتكامل الحسي في تحسين مهارات الانتباه لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة / رسالة مقدمة من الباحثة هبه خالد محمد حسن عمارة ؛ إشراف أ.د بطرس حافظ بطرس، أ.د ايمان أحمد حافظ.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- Sensory integration program in improving attention skills of children with mild mental disabilities [Added title page title]
- 371.926 21
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.26.03.M.Sc.2022هب.ب (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100030583000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
ببليوجرافيا: صفحات 73-86.
تهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على فاعلية برنامج للتكامل الحسي في تحسين مهارات الإنتباه لدي الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة، وقم تم استخدام المنهج شبه التجريبي، وتكونت عينة البحث من (7) أطفال تتراوح أعمارهم من (4-9) سنوات (عمر زمني)، واشتملت أدوات البحث علي مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة (اعداد محمد طه وعبد الموجود عبد السميع2011)، وقائمة تشخيص نقص الإنتباه وفرط الحركة (ADHD) (اعداد بطرس حافظ و سهير كامل 2010)، وبرنامج للتكامل الحسي لتنمية مهارات الإنتباه لدي الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة(اعداد الباحثة) ، وأسفرت النتائج علي فاعلية برنامج للتكامل الحسي في تحسين مهارات الإنتباه لدي الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة.
The current study aims to identify the effectiveness of a sensory improving the attention skills of children with mild mental disabilities integration program in improving the attention skills of children with simple mental disabilities. The quasi-experimental approach was used. The research sample consisted of (7) children in between (4-9) years (chronological age),Tools included on the Stanford-Binet Intelligence Scales, Fifth Edition (prepared by Mohammad Taha and Abdel-Mawgod Abdel-Sami 2011), Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) Checklist (prepared by Soheir Kamel and Botrous Hafez 2010), a sensory integration program to develop attention skills for children with mild mental disabilities (prepared by researcher),The results found the effectiveness of using a sensory integration program in.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.