header
Image from OpenLibrary

برنامج إرشادي للأمهات باستخدام أدوات منتسوري لتحسين العمليات المعرفية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم / [إعداد] إبتسام السيد سليمان يوسف ؛ إشراف إيمان سعيد عبدالحميد، هبة إسماعيل متولى.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: EG-GICUC Summary language: Arabic Producer: 2023Description: 343 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • A counseling program for mothers using Montessori tools to improve cognitive processes for children with learning disabilities [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 370.15 21
Online resources: Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: يهدف البحث الحالي إلى إعداد برنامج تدريبى للأمهات بإستخدام أدوات منتسوري لتحسين أدائهن فى استخدام أدوات منتسوري، وتحسين العمليات المعرفية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم، والتحقق من فاعلية برنامج إرشادى للأمهات باستخدام أدوات منتسوري لتحسين العمليات المعرفية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم وخفض حدة صعوبات التعلم لدى الطفل، وتكونت عينة البحث من(10) أطفال تتراوح أعمارهم من( 5-6) سنوات وأمهاتهم، وقد اشتملت أدوات البحث على اختبار تحصيلى لأمهات الأطفال ذوى صعوبات التعلم(إعداد الباحثة)، بطاقة ملاحظة لأداء أمهات الأطفال ذوى صعوبات التعلم لإستخدام أدوات منتسورى(إعداد الباحثة)، مقياس استانفورد بينيه للذكاء، بطارية صعوبات التعلم النمائية إعداد( سهير كامل وبطرس حافظ، 2018)، منظومة التقييم المعرفي كاس(CAS)، وبرنامج إرشادى للأمهات باستخدام أدوات منتسوري( إعداد الباحثة)، وتوصلت النتائج إلى : فاعلية البرنامج الإرشادى للأمهات باستخدام أدوات منتسورى لتحسين العمليات المعرفية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم Summary: The current research aimed to Prepare a training program for mothers using Montessori tools to improve their performance in using Montessori tools, improve cognitive processes for children with learning difficulties, verify the effectiveness of a counseling program for mothers using Montessori tools to improve cognitive processes among children with learning difficulties, and to Reduce the child's learning difficulties. The research sample consisted of (10) children aged (5-6) years and their mothers, The research tools included, An achievement test for mothers of children with learning difficulties (prepared by the researcher), An observation card for the performance of mothers of children with learning difficulties in using Montessori tools (prepared by the researcher), the Stanford-Binet Intelligence Scale, the Developmental Learning Difficulties Battery, prepared by (Suhair Kamel and Boutros Hafez, 2018), the Cognitive Assessment System (CAS), and a counseling program for mothers using Montessori tools (prepared by the researcher), and the results reached:Effectiveness ofA Counseling Program for Mothers Using Montessori Tools to Improve Cognitive Processes for Children with Learning Disabilities.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.03.M.Sc.2023.إب.ب (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030581000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.26.03.M.Sc.2022.هي.ب. برنامج قائم على المشاركة المجتمعية لتنمية المهارات الحياتية الوظيفية لدى الأطفال ذوي اضطراب الذاتوية / Cai01.26.03.M.Sc.2022هب.ب برنامج للتكامل الحسي في تحسين مهارات الانتباه لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية البسيطة / Cai01.26.03.M.Sc.2023.أم.ف فاعلية برنامج إرشادي لتنمية بعض العمليات المعرفية لدى أطفال الهيبرليكسيا / Cai01.26.03.M.Sc.2023.إب.ب برنامج إرشادي للأمهات باستخدام أدوات منتسوري لتحسين العمليات المعرفية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم / Cai01.26.03.M.Sc.2023.إس.ف ( فاعلية برنامج ارشادى قائم على أنشطة اللعب لخفض حدة الاضطراب المشترك لدى عينة من أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم) / Cai01.26.03.M.Sc.2023.ا.م.ف فاعلية برنامج قائم على طفل الظل للحد من النشاط الزائد لدى الأطفال الذاتويين مرتفعي الأداء الوظيفي / Cai01.26.03.M.Sc.2023.اس.ف فاعلية برنامج قائم على ألعاب العقل لتنمية اليقظة الذهنية لدى عينة من أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: صفحات 225-209.

يهدف البحث الحالي إلى إعداد برنامج تدريبى للأمهات بإستخدام أدوات منتسوري لتحسين أدائهن فى استخدام أدوات منتسوري، وتحسين العمليات المعرفية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم، والتحقق من فاعلية برنامج إرشادى للأمهات باستخدام أدوات منتسوري لتحسين العمليات المعرفية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم وخفض حدة صعوبات التعلم لدى الطفل، وتكونت عينة البحث من(10) أطفال تتراوح أعمارهم من( 5-6) سنوات وأمهاتهم، وقد اشتملت أدوات البحث على اختبار تحصيلى لأمهات الأطفال ذوى صعوبات التعلم(إعداد الباحثة)، بطاقة ملاحظة لأداء أمهات الأطفال ذوى صعوبات التعلم لإستخدام أدوات منتسورى(إعداد الباحثة)، مقياس استانفورد بينيه للذكاء، بطارية صعوبات التعلم النمائية إعداد( سهير كامل وبطرس حافظ، 2018)، منظومة التقييم المعرفي كاس(CAS)، وبرنامج إرشادى للأمهات باستخدام أدوات منتسوري( إعداد الباحثة)، وتوصلت النتائج إلى : فاعلية البرنامج الإرشادى للأمهات باستخدام أدوات منتسورى لتحسين العمليات المعرفية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم

The current research aimed to Prepare a training program for mothers using Montessori tools to improve their performance in using Montessori tools, improve cognitive processes for children with learning difficulties, verify the effectiveness of a counseling program for mothers using Montessori tools to improve cognitive processes among children with learning difficulties, and to Reduce the child's learning difficulties. The research sample consisted of (10) children aged (5-6) years and their mothers, The research tools included, An achievement test for mothers of children with learning difficulties (prepared by the researcher), An observation card for the performance of mothers of children with learning difficulties in using Montessori tools (prepared by the researcher), the Stanford-Binet Intelligence Scale, the Developmental Learning Difficulties Battery, prepared by (Suhair Kamel and Boutros Hafez, 2018), the Cognitive Assessment System (CAS), and a counseling program for mothers using Montessori tools (prepared by the researcher), and the results reached:Effectiveness ofA Counseling Program for Mothers Using Montessori Tools to Improve Cognitive Processes for Children with Learning Disabilities.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.