برنامج إرشادي للأمهات باستخدام أدوات منتسوري لتحسين العمليات المعرفية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم / [إعداد] إبتسام السيد سليمان يوسف ؛ إشراف إيمان سعيد عبدالحميد، هبة إسماعيل متولى.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- A counseling program for mothers using Montessori tools to improve cognitive processes for children with learning disabilities [Added title page title]
- 370.15 21
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.26.03.M.Sc.2023.إب.ب (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100030581000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 225-209.
يهدف البحث الحالي إلى إعداد برنامج تدريبى للأمهات بإستخدام أدوات منتسوري لتحسين أدائهن فى استخدام أدوات منتسوري، وتحسين العمليات المعرفية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم، والتحقق من فاعلية برنامج إرشادى للأمهات باستخدام أدوات منتسوري لتحسين العمليات المعرفية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم وخفض حدة صعوبات التعلم لدى الطفل، وتكونت عينة البحث من(10) أطفال تتراوح أعمارهم من( 5-6) سنوات وأمهاتهم، وقد اشتملت أدوات البحث على اختبار تحصيلى لأمهات الأطفال ذوى صعوبات التعلم(إعداد الباحثة)، بطاقة ملاحظة لأداء أمهات الأطفال ذوى صعوبات التعلم لإستخدام أدوات منتسورى(إعداد الباحثة)، مقياس استانفورد بينيه للذكاء، بطارية صعوبات التعلم النمائية إعداد( سهير كامل وبطرس حافظ، 2018)، منظومة التقييم المعرفي كاس(CAS)، وبرنامج إرشادى للأمهات باستخدام أدوات منتسوري( إعداد الباحثة)، وتوصلت النتائج إلى : فاعلية البرنامج الإرشادى للأمهات باستخدام أدوات منتسورى لتحسين العمليات المعرفية لدى الأطفال ذوى صعوبات التعلم
The current research aimed to Prepare a training program for mothers using Montessori tools to improve their performance in using Montessori tools, improve cognitive processes for children with learning difficulties, verify the effectiveness of a counseling program for mothers using Montessori tools to improve cognitive processes among children with learning difficulties, and to Reduce the child's learning difficulties. The research sample consisted of (10) children aged (5-6) years and their mothers, The research tools included, An achievement test for mothers of children with learning difficulties (prepared by the researcher), An observation card for the performance of mothers of children with learning difficulties in using Montessori tools (prepared by the researcher), the Stanford-Binet Intelligence Scale, the Developmental Learning Difficulties Battery, prepared by (Suhair Kamel and Boutros Hafez, 2018), the Cognitive Assessment System (CAS), and a counseling program for mothers using Montessori tools (prepared by the researcher), and the results reached:Effectiveness ofA Counseling Program for Mothers Using Montessori Tools to Improve Cognitive Processes for Children with Learning Disabilities.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.