A framework for building an educational asynchronous question answering system : case study : Islamic knowledge / submitted by Heba Samy Abdul Khaleq ; under the supervision of Professor Ehab Ezzat Hassanien, Khaled Shaalan.
Material type: TextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2021Description: 83 Leaves : Illustrations ; 30 cm. + CDContent type:- text
- Unmediated
- volume
- هيكل لبناء نظام سؤال وجواب تعليمي غير متزامن : دراسة حالة : المعرفة الإسلامية
- 005 21
- Issues also as CD.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.20.04.M.Sc.2021.He.F (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010110086863000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
Thesis (M.Sc.)-Cairo University,2021.
Bibliography : leaves 74-75.
يمكن أن تكون وحدة الإجابة على الأسئلة في النظام التعليمي مفيدة جدًا وفعالة. يتعلم الطلاب من خلال طرح الأسئلة أكثر مما يتعلمون بالإجابات. هذا لأن عملية التعلم بدأت من أنفسهم. إن الحاجة إلى مثل هذه الأنظمة أعلى في سياق اللغة العربية. هذا بسبب ندرة أنظمة ضمان الجودة العربية ، والتي يمكن أن تُعزى إلى التحديات الكبيرة التي تطرحها على مجتمع البحث ، بما في ذلك خصوصيات اللغة العربية يحدد تعقيد المنهج مدى تعقيد قاعدة بيانات النظام. وبالتالي ، يتم استخدام علم الوجود القوي لتمثيل المناهج الدراسية. يحتوي النظام على 3 وحدات معالجة الأسئلة ومعالجة الاستعلام ومعالجة الإجابة. يحافظ النظام ويضبط طريقة تصنيف الأسئلة ومعالجة الاستعلام التي قامت بها ابحاث اخرى. تصف هذه الأطروحة اللبنات الأساسية وسير العمل لنظام الإجابة على الأسئلة التعليمية التي يمكن أن تعزز عملية التعلم. يستخدم هذا النظام أنطولوجيا السيرة الذاتية العربية المعقدة كنموذج أولي لإثبات كفاءته. ومع ذلك ، من الجيد الإشارة إلى أنه لا يقتصر على هذا المجال أو اللغة العربية. إنه نظام للإجابة على الأسئلة قابل للتكيف يمكن تعديله لخدمة مجال آخر ولغات لاتينية أخرى
A question answering unit in an educational system can be very beneficial and effective. This is because the process of learning began from students themselves. The need for such systems is higher in the context of the Arabic language. This is because of the scarcity of Arabic QA systems, which can be attributed to the great challenges they present to the research community.<br>A closed ontology-based question answering system is decided to be the type of question answering system that is suitable for educational perspectives. Consequently, a robust ontology is used to represent the curriculum. The system is supposed to answer Arabic questions and consequently address Arabic NLP challenges. <br>However, it is good to mention that it is not restricted to that domain or the Arabic language. It is an adaptable question answering system that can be adjusted to serve another domain and other Latin languages.
Issues also as CD.
Text in English and abstract in Arabic & English.
There are no comments on this title.