header
Image from OpenLibrary

العلاقة بين استراتيجية توجه الإدارة بالعملاء وجودة الخدمة المدركة : دراسة حالة بالتطبيق على الاكاديمية العربية للعلوم والتكنولوجيا والنقل البحري / إعداد رانده موسى كامل صالح ؛ إشراف السيد محمد خاطر، عبد التواب أحمد عبد العزيز.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 116 صفحة ؛ 30 سم.+ CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The relationship between customer orientation strategy and perceived service quality : a case study applied to the Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport
Subject(s): DDC classification:
  • 658.404 21
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: تحتاج منظمات الأعمال الخدمية إلى وسائل وأدوات حديثة لمواجهة المنافسة لتحقيق النجاح والبقاء في عالم الاعمال لذا وجب السعى حول العميل لدرجة تدخل العميل في تحديد أهداف المنظمة،وعلى افراد المنظمة العمل الدؤوب ضمن سلسلة متكاملة للحصول على رضاه وتلبية حاجاته”، واذ أن هدف أى استراتيجية هو بناء ميزات تنافسية والحفاظ عليها لذا فان المنظمات الناجحة تشترك في استراتيجية التوجه نحو العميلSummary: Business organizations need means and tools to face competition to achieve success and survival in the field of business. It is necessary to seek around the customer in determining the goals of the organization, and the members of the organization must work diligently within an integrated chain to obtain his satisfaction and meet his needs. There was a communication plan on its way to the customer Therefore this study aimed to identify the relationship between the management’s customer-orientation strategy and perceived service quality by applying it to the Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport, where the study community consisted of all students of the Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport, for whom the researcher designed a questionnaire specifically for this purpose to know their views on The problem of the research, and the number of valid forms for the statistical analysis process was 384 forms
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Date due Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.18.06.Ph.D.2022.را.ع. (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100029587000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01 18 06 Ph.D 2022 حا.م منهجية إدارة الموارد البشرية وأثارها على تطوير أداء المشروعبالتطبيق على الاكاديمية العربية للعلوم والتكنولوجيا و النقل البحرى / Cai01.18.06.Ph.D.2022.حس.د دور وسائل الإعلام في مواجهة الأزمات والمخاطر : دراسة ميدانية على المشروعات السياحية / Cai01.18.06.Ph.D.2022.حس.س سلاسل الإمداد في بعض المشروعات الصغيرة / Cai01.18.06.Ph.D.2022.را.ع. العلاقة بين استراتيجية توجه الإدارة بالعملاء وجودة الخدمة المدركة : دراسة حالة بالتطبيق على الاكاديمية العربية للعلوم والتكنولوجيا والنقل البحري / Cai01 18 06 Ph.D 2022 ري.ت. التخطيط الاستراتيجى للموارد البشرية وتأثيره على أداء المنظمات : (دراسة حالة بالتطبيق على الأكاديمية العربية للعلوم والتكنولوجيا والنقل البحري) / Cai01.18.06.Ph.D.2022.سم.أ. أثر تطبيق إدارة الجودة الشاملة (TQM) علي تحسين أداء المشروعات الصغيرة والمتوسطة : دراسة تطبيقية بجهاز تنمية المشروعات الصغيرة والمتوسطة / Cai01.18.06.Ph.D.2022.شا.ت تأثير التخطيط الاستراتيجي على أداء إدارة الأزمات دراسة تطبيقية على منظومة إدارة الأزمات بالدولة

أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات 99-107.

تحتاج منظمات الأعمال الخدمية إلى وسائل وأدوات حديثة لمواجهة المنافسة لتحقيق النجاح والبقاء في عالم الاعمال لذا وجب السعى حول العميل لدرجة تدخل العميل في تحديد أهداف المنظمة،وعلى افراد المنظمة العمل الدؤوب ضمن سلسلة متكاملة للحصول على رضاه وتلبية حاجاته”، واذ أن هدف أى استراتيجية هو بناء ميزات تنافسية والحفاظ عليها لذا فان المنظمات الناجحة تشترك في استراتيجية التوجه نحو العميل

Business organizations need means and tools to face competition to achieve success and survival in the field of business. It is necessary to seek around the customer in determining the goals of the organization, and the members of the organization must work diligently within an integrated chain to obtain his satisfaction and meet his needs. There was a communication plan on its way to the customer Therefore this study aimed to identify the relationship between the management’s customer-orientation strategy and perceived service quality by applying it to the Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport, where the study community consisted of all students of the Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport, for whom the researcher designed a questionnaire specifically for this purpose to know their views on The problem of the research, and the number of valid forms for the statistical analysis process was 384 forms

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.