header
Image from OpenLibrary

تطوير السياسات التربوية في مجال ذوي الاحتياجات الخاصة في مصر في ضوء خبرات بعض الدول / إعداد هند عبد الباسط عبد المنعم تهامي ؛ إشراف ا.د. نجوى يوسف جمال الدين، ا.د. أمل محمد وجدى.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic Spoken language: English Producer: 2022Description: 254 صفحة. : 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Development of educational policies in the field of people with special needs In Egypt in light of the experiences of some countries [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.91230962
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: هدف البحث الحالي التعرف على تطوير السياسات التربوية في مجال ذوي الاحتياجات الخاصة في مصر في ضوء خبرات بعض الدول، وتعرف السياسات التربوية المتبعة حاليا في مجال رعاية الموهوبين والمتفوقين، وتعرف الأساليب والاستراتيجيات المتبعة حاليا في ما بعد اكتشاف الموهوبين، وتعرف الملامح المميزة لخبرات الدول (كوريا- اليابان- الإمارات- السعودية) في وضع السياسات التربوية في مجال الموهوبين والمتفوقين، واستخدم البحث المنهج المقارن حيث يتناول أولا الوصف لواقع المجتمع المصري، وتهتم الدراسة بذوي الاحتياجات الخاصة وهم (المتفوقين والموهوبين).Summary: The study aims to development of educational policies in the field of people with special needs in Egypt in light of the experiences of some countries. know the educational policies currently in place in the field of caring for the gifted and talented. know the methods and strategies currently used in the post discovery of the gifted. know the distinctive features of the experiences of countries (Korea - Japan – UAE - Saudi Arabia) in setting educational policies in the field of the gifted and talented. the research used the comparative approach, where it deals first with a description of the reality of Egyptian society. the study is concerned with people with special needs who are (gifted and talented).
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Date due Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.02.M.Sc.2022.هن.ت (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100029703000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات. 238-254.

هدف البحث الحالي التعرف على تطوير السياسات التربوية في مجال ذوي الاحتياجات الخاصة في مصر في ضوء خبرات بعض الدول، وتعرف السياسات التربوية المتبعة حاليا في مجال رعاية الموهوبين والمتفوقين، وتعرف الأساليب والاستراتيجيات المتبعة حاليا في ما بعد اكتشاف الموهوبين، وتعرف الملامح المميزة لخبرات الدول (كوريا- اليابان- الإمارات- السعودية) في وضع السياسات التربوية في مجال الموهوبين والمتفوقين، واستخدم البحث المنهج المقارن حيث يتناول أولا الوصف لواقع المجتمع المصري، وتهتم الدراسة بذوي الاحتياجات الخاصة وهم (المتفوقين والموهوبين).

The study aims to development of educational policies in the field of people with special needs in Egypt in light of the experiences of some countries. know the educational policies currently in place in the field of caring for the gifted and talented. know the methods and strategies currently used in the post discovery of the gifted. know the distinctive features of the experiences of countries (Korea - Japan – UAE - Saudi Arabia) in setting educational policies in the field of the gifted and talented. the research used the comparative approach, where it deals first with a description of the reality of Egyptian society. the study is concerned with people with special needs who are (gifted and talented).

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.