دور آليات التغذية الراجعة في تحقيق رضا العملاء في المنظمات العامة مع التطبيق على الشركة المصرية للاتصالات / اعداد صفاء حسني حسن محمد ؛ إشراف ا.د. خالد مصطفى بركات.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- The Role of Feedback Mechanisms in Achieving Customer Satisfaction in Public Organizations: By Applying to Telecom Egypt [Added title page title]
- 351
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.03.03.M.Sc.2022.صف.د (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100029717000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
ببليوجرافيا: صفحات. 112-124.
يسهم مفهوم التغذية الراجعة في تطوير أداء المنظمات العامة بما يؤثر على رضا العملاء عن الخدمات المقدمة إليهم. اعتمدت هذه الدراسة على منهج دراسة الحالة، وتم جمع البيانات باستخدام نوعين من المصادر وهما المصادر الثانوية والمصادر الأولية حيث تم استخدام اسلوب المسح بالعينة ونوعها عينة غير عشوائية تم تطبيقها على مجتمع بحجم 136 مفردة موزعة على عملاء الشركة من أصل 200 مفردة من عينة العملاء الذين تم استطلاع أرائهم حول دور آليات التغذية الراجعة في تحقيق رضاهم عن الخدمات المقدمة من الشركة. وتوصلت الدراسة لتحقيق فرضيتي الدراسة بأنه” توجد فروق ذات دلالة احصائية في مستوى رضا العملاء عن آليات التغذية الراجعة التي تتيحها الشركة لاختلاف خصائصهم الديموجرافية” وأيضاً ”توجد علاقة ايجابية بين استخدام آليات التغذية الراجعة وزيادة رضا العملاء” ، وكذلك الفرضيات البحثية الفرعية للدراسة. وتنقسم هذه الدراسة إلى ثلاث فصول وهم (الفصل الأول التغذية الراجعة ورضا العملاء: الاطار المفاهيمي، الفصل الثاني آليات التغذية الراجعة: الأنواع والتقييم، الفصل الثالث الدراسة الميدانية على الشركة المصرية)
The concept of feedback contributes to the development of the performance of public organizations, affecting customer satisfaction with the services provided to them
This study was based on the case study method, and the data were collected using two types of sources, namely secondary and primary sources, where the sample survey method and its type were used as a non-random sample applied to a community of 136 individuals distributed to the company’s customers out of 200 individuals from the sample of customers whose opinions were surveyed on the role of feedback mechanisms in achieving their satisfaction with the services provided by the company.
The study concluded to achieve the two theory of the study that ”There are statistically significant differences in the level of customer satisfaction with the feedback mechanisms provided by the company because of their different demographic characteristics” and also ”There is a positive relationship between the use of feedback mechanisms and increased customer satisfaction”, as well as the sub-research hypotheses of the study
This study is divided into three chapters: (Chapter 1 Feedback and Customer Satisfaction: Conceptual Framework, Chapter 2 Feedback Mechanisms: Types and Evaluation, Chapter 3 Field Study on Telecom Egypt.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
There are no comments on this title.