header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

استراتيجية الدعائم التعليمية لتنمية مهارات القراءة والكتابة فى اللغة العربية لدى تلاميذ الصف الأول الإبتدائي / إعداد سارة حسن محمد حسن ؛ إشراف ا.د. إيمان أحمد هريدي، ا.د. سامية سامي خليف.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 187 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 سم. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Educational scaffolding strategy for development reading and writing skills in the Arabic language among first-grade pupils [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 372.6
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: هدف البحث إلى تنمية مهارات القراءة والكتابة لدى تلاميذ الصف الأول الابتدائي، باستخدام إستراتيجية الدعائم التعليمية، ونظرًا لطبيعة هذا البحث، فإن الباحثة مزجت بين المنهجين : الوصفي التحليلي، والتجريبي؛ لحاجة البحث إلى مراجعة الدراسات، والبحوث السابقة، والأدبيات ذات الصلة بمهارات القراءة والكتابة، وإستراتيجية الدعائم التعليمية ،كما احتاجت الباحثة المنهج التجريبي،التصميم شبه التجريبي ذي المجموعتيْن؛ لتطبيق إستراتيجية الدعائم التعليمية على المجموعة التجريبية، وكذلك لبناء أدوات البحث ومواده التعليمية.Summary: The study aims of Educational Scaffolding strategy for development reading and writing skills in the Arabic language among first-grade pupils. The Arabic language is the one that carried Islam and the civilizations and cultures that emerged from it, and in it unified the Arabs in the past, and in it they unite today, and they compose in this world a patch of land that speaks with one tongue, and formulates its ideas, laws, and emotions in one language, different from each other. The countries, the plurality of states; Therefore, we should be proud of it, and its role in building the nation’s national character, and preserving it in the face of challenges and factors of discrimination in different eras.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.01.M.Sc.2022.سا.ا (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100029734000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات. 125-132.

هدف البحث إلى تنمية مهارات القراءة والكتابة لدى تلاميذ الصف الأول الابتدائي، باستخدام إستراتيجية الدعائم التعليمية، ونظرًا لطبيعة هذا البحث، فإن الباحثة مزجت بين المنهجين : الوصفي التحليلي، والتجريبي؛ لحاجة البحث إلى مراجعة الدراسات، والبحوث السابقة، والأدبيات ذات الصلة بمهارات القراءة والكتابة، وإستراتيجية الدعائم التعليمية ،كما احتاجت الباحثة المنهج التجريبي،التصميم شبه التجريبي ذي المجموعتيْن؛ لتطبيق إستراتيجية الدعائم التعليمية على المجموعة التجريبية، وكذلك لبناء أدوات البحث ومواده التعليمية.

The study aims of Educational Scaffolding strategy for development
reading and writing skills in the Arabic language among first-grade pupils.
The Arabic language is the one that carried Islam and the civilizations and
cultures that emerged from it, and in it unified the Arabs in the past, and in
it they unite today, and they compose in this world a patch of land that
speaks with one tongue, and formulates its ideas, laws, and emotions in
one language, different from each other. The countries, the plurality of
states; Therefore, we should be proud of it, and its role in building the
nation’s national character, and preserving it in the face of challenges and
factors of discrimination in different eras.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image