header
Image from OpenLibrary

نموذج مُقترح لتَطوير بِيئَة التعلُّم الإلكتروني لِطُلاب كُليّة الشُّرطَة بأبوظَبي فيِ ضُوءِ تَحليلات التعلُّم / خَالِد مُصطَفى عَبدٌ العَظيم مُحمَّد ؛ إشراف ا.د. مُحمَّد السيِّد النجَّار، ا.د. طارقْ عَبد المُنعِم حِجَازي.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 263 صفحة. : ايضاحيات؛ 25 سم. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • A proposed model for developing the e-learning environment for students of Abu Dhabi police college in the light of learning analytics [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.3307115351
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: هدفت هذه الدراسة إلى تقديم نموذج مقترح لتطوير بيئة التعلُّم الإلكتروني لطلاب كلية الشرطة في أبوظبي في ضوء تحليلات التعلُّم، اعتمد الباحث في بناء هذا النموذج على محورين رئيسيين: الأول دراسة وتحليل الواقع الحالي لبيئة التعلّم الإلكتروني بكلية الشرطة من خلال تحليل تقارير نظام إدارة التعلّم القائم بالفعل وتحليل آراء الطلاب وأعضاء هيئة التدريس حول البيئة الحالية وأوجه القصور، الثاني التصور المُقترح لبيئة التعلّم المعززة بتحليلات التعلّم لطلاب كلية الشرطة، وذلك من خلال الاستفادة من المحور الأول، ثم تصميم وبناء قائمة معايير قياسية لبيئة التعلُّمالإلكترونيروعي فيها طبيعة البرنامج الأكاديمي والتدريبي لطلاب كلية الشرطةحيث تعتمد أغلب المساقات الدراسية أسلوب الدراسة العملية التطبيقية، من خلال استراتيجيات تدريس تجعل الطالب دوماً هو محور العملية التعليمية، وكذلك تحليل عناصر البيئة المقترحة في النموذج من خلال الاطار المرجعي لتحليلات التعلّم. ولتحقيق أهداف الدراسة والاجابة على أسئلتها، اتّبع الباحث المنهج الوصفي التحليلي، والذي يعتمد على وصف المعلومات التي تم تجميعها بصورة كمية قابلة للقياس، وذلكمن خلال مجموعة من الإجراءات تنوعت بين النظري والتطبيقي، حيثتمتحليل تقارير نظام إدارة التعلّم الحالي لمعرفة مدى انخراط الطلاب في بيئة التعلّم، وأنماط هذا الانخراط، وكذلك تم تصميم استطلاع رأي محكّم للطلاب وأعضاء هيئة التدريس، وذلك للوقوف على أوجه القصور في بيئة التعلُّمالإلكتروني القائمة بالفعل. توصل الباحث من خلال نتائج هذه الدراسةبمحوريها إلى بناء النموذج المقترح لبيئة التعلّم الإلكتروني الجديدة في ضوء تحليلات التعلّم، والذي يضم عناصر تعزز تعلّم الطلاب وتراقب تقدّمهم، وتقدم الاقتراحات لتحسين تعلّمهم بناء على تحليلات أنماط تعلّمهم السابقة.Summary: This study aimed to build a proposed model for developing the e-learning environment for the students of Abu Dhabi the Police College in the light of learning analytics. To build this model, the researcher relied on two main axes: The first is to analyze the current reality of the e-learning environment at the Police College, by analyzing the reports of the existing LMS, and analyzing the surveys of students and faculty members about the existing LMS and its shortcomings. The second is the proposed model of the learning environment enhanced by learning analytics, depending on the outcomes of the first axis, then designing and building a list of standards for the e-learning environment, taking into account the nature of the academic and training program for the students of the Police College, where most of the courses adopt the method of practical study, through Teaching strategies that make the student always the focus of the educational process, as well as analyzing the elements of the proposed environment in the model through the reference framework of learning analytics. To achieve the objectives of the study and answer its questions, the researcher followed the descriptive analytical approach, which depends on describing the information that was collected in a quantitative and measurable manner, through a set of procedures that varied between theoretical and practical, where the reports of the current learning management system were analyzed to determine the extent to which students are involved in The learning environment, and the patterns of this engagement, as well as a peer-reviewed survey of students and faculty members, was designed to identify the shortcomings of the existing e-learning environment. The study resulted in several findings that helped realize the proposed model for the new e-learning environment in the light of learning analytics, which includes elements that enhance students’ learning, monitor their progress, and provide suggestions to improve their learning based on analytics of their previous learning styles.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Date due Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.34.M.Sc.2022.خا.ن (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100029751000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات. 195-206.

هدفت هذه الدراسة إلى تقديم نموذج مقترح لتطوير بيئة التعلُّم الإلكتروني لطلاب كلية الشرطة في أبوظبي في ضوء تحليلات التعلُّم، اعتمد الباحث في بناء هذا النموذج على محورين رئيسيين: الأول دراسة وتحليل الواقع الحالي لبيئة التعلّم الإلكتروني بكلية الشرطة من خلال تحليل تقارير نظام إدارة التعلّم القائم بالفعل وتحليل آراء الطلاب وأعضاء هيئة التدريس حول البيئة الحالية وأوجه القصور، الثاني التصور المُقترح لبيئة التعلّم المعززة بتحليلات التعلّم لطلاب كلية الشرطة، وذلك من خلال الاستفادة من المحور الأول، ثم تصميم وبناء قائمة معايير قياسية لبيئة التعلُّمالإلكترونيروعي فيها طبيعة البرنامج الأكاديمي والتدريبي لطلاب كلية الشرطةحيث تعتمد أغلب المساقات الدراسية أسلوب الدراسة العملية التطبيقية، من خلال استراتيجيات تدريس تجعل الطالب دوماً هو محور العملية التعليمية، وكذلك تحليل عناصر البيئة المقترحة في النموذج من خلال الاطار المرجعي لتحليلات التعلّم. ولتحقيق أهداف الدراسة والاجابة على أسئلتها، اتّبع الباحث المنهج الوصفي التحليلي، والذي يعتمد على وصف المعلومات التي تم تجميعها بصورة كمية قابلة للقياس، وذلكمن خلال مجموعة من الإجراءات تنوعت بين النظري والتطبيقي، حيثتمتحليل تقارير نظام إدارة التعلّم الحالي لمعرفة مدى انخراط الطلاب في بيئة التعلّم، وأنماط هذا الانخراط، وكذلك تم تصميم استطلاع رأي محكّم للطلاب وأعضاء هيئة التدريس، وذلك للوقوف على أوجه القصور في بيئة التعلُّمالإلكتروني القائمة بالفعل. توصل الباحث من خلال نتائج هذه الدراسةبمحوريها إلى بناء النموذج المقترح لبيئة التعلّم الإلكتروني الجديدة في ضوء تحليلات التعلّم، والذي يضم عناصر تعزز تعلّم الطلاب وتراقب تقدّمهم، وتقدم الاقتراحات لتحسين تعلّمهم بناء على تحليلات أنماط تعلّمهم السابقة.

This study aimed to build a proposed model for developing the e-learning environment for the students of Abu Dhabi the Police College in the light of learning analytics. To build this model, the researcher relied on two main axes: The first is to analyze the current reality of the e-learning environment at the Police College, by analyzing the reports of the existing LMS, and analyzing the surveys of students and faculty members about the existing LMS and its shortcomings. The second is the proposed model of the learning environment enhanced by learning analytics, depending on the outcomes of the first axis, then designing and building a list of standards for the e-learning environment, taking into account the nature of the academic and training program for the students of the Police College, where most of the courses adopt the method of practical study, through Teaching strategies that make the student always the focus of the educational process, as well as analyzing the elements of the proposed environment in the model through the reference framework of learning analytics.
To achieve the objectives of the study and answer its questions, the researcher followed the descriptive analytical approach, which depends on describing the information that was collected in a quantitative and measurable manner, through a set of procedures that varied between theoretical and practical, where the reports of the current learning management system were analyzed to determine the extent to which students are involved in The learning environment, and the patterns of this engagement, as well as a peer-reviewed survey of students and faculty members, was designed to identify the shortcomings of the existing e-learning environment.
The study resulted in several findings that helped realize the proposed model for the new e-learning environment in the light of learning analytics, which includes elements that enhance students’ learning, monitor their progress, and provide suggestions to improve their learning based on analytics of their previous learning styles.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.