برنامج مقترح قائم على المحفزات التعليمية لتنمية مهارات الحدس في الرياضيات ومتعة التعلم لدى تلاميذ ماقبل المدرسة / اعداد شرين محمد محمد السيد ؛ اشراف ا.د. وفاء مصطفى كفافي، ا.د. جليلة محمود أبو القاسم، ا.د. نهى محمود أحمد.
Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 333 صفحة. : ايضاحيات 25 cm. + CDContent type:- text
- Unmediated
- volume
- A Suggested Program Based on Gamification to Develop Intuition Skills in Mathematics and Learning Enjoyment for Preschool Pupils” [Added title page title]
- 510.7
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.23.01.Ph.D.2022.شر.ب. (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100029770000 |
أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.
ببليوجرافيا: صفحات. 142-180.
هدف البحث الحالي إلى معرفة فاعلية البرنامج المقترح القائم على المحفزات التعليمية في تنمية مهارات الحدس في الرياضيات ومتعة التعلم لدى تلاميذ ماقبل المدرسة، وللوصول إلى هذا الهدف قامت الباحثة بعدة إجراءات ومنها: مراجعة الأدبيات التربوية السابقة والتي تتعلق بمتغيرات البحث (المحفزات التعليمية – الحدس – متعة التعلم)، كما تم إعداد مواد وأدوات البحث وهي البرنامج المقترح القائم على المحفزات التعليميىة Gamificationاختبار الحدس في الرياضيات، وبطاقة الملاحظه، والاستبانه لمتعة التعلم، واستخدمت الباحثة منهج البحث التجريبي (تصميم المجموعة الواحدة)، وتكونت عينة البحث من (12) تلميذ/ة من تلاميذ ماقبل المدرسة- بمدرسة (فرسيس ب2) مركز الزقازيق- محافظة الشرقية، وتم إجراء التجربة الميدنية للبحث، ثم تطبيق أساليب المعالجة الإحصائية باستخدام برنامج (SPSS V.25)، وتوصلت نتائج البحث لوجود فاعلية للبرنامج المقترح القائم على المحفزات التعليمية في تنمية كلاً من مهارات الحدس ومتعة التعلم في الرياضيات.
The current research aims to reveal the effectiveness of the suggested program based on gamification to develop intuition skills in mathematics and learning enjoyment for pre-school pupils. The researcher carried out several procedures to achieve this goal, such as reviewing previous educational literature related to research variables (gamification-intuition-learning enjoyment). Research materials and instruments have also been prepared; namely, the suggested program based on gamification, intuition test, observation card, and questionnaire for learning enjoyment. The researcher used the experimental research approach (one group design). The research sample consisted of (12) students of pre-school pupils at the Farsis B2 School in Zagazig, Al-Sharqiya. The field research experiment was implemented, followed by the statistical processing methods using SPSS V.25. The research found that the suggested program based on gamification has developed both intuition skills and learning enjoyment in mathematics.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
There are no comments on this title.