أنشطة إثرائية مقترحة لتنمية مهارات التفكير الإبداعي في الرياضيات لدى طفل الروضة بدولة الكويت / اعداد دانة فالح محمد هادي محمد النمران ؛ اشراف ا.د. وفاء مصطفى كفافي، ا.د. وائل عبد الله محمد.
Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 242 صفحة. : ايضاحيات؛ 30 سم. CDContent type:- text
- Unmediated
- volume
- Suggested Enrichment Activities to Develop Creative Thinking Skills in Mathematics for a Kindergarten Child in the State of Kuwait [Added title page title]
- 153.4209538
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.23.01.Ph.D.2022.دا.ا. (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100029783000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.
ببليوجرافيا: صفحات. 127-145.
هدف البحث الحاضر إلى التعرف على فاعلية أنشطة إثرائية مقترحة لتنمية مهارات التفكير الإبداعي في الرياضيات لدى طفل الروضة بدولة الكويت، وأسفرت النتائج عن وجود فرق ذو دلالة إحصائية بين متوسطي درجات أطفال المجموعتين التجريبية والضابطة في التطبيق البعدي لاختبار التفكير الإبداعي في الرياضيات ككل وكل مهارة فرعية على حدة لصالح المجموعة التجريبية، ووجود فرق ذو دلالة إحصائية بين متوسطي درجات أطفال المجموعة التجريبية في التطبيقين القبلي والبعدي لاختبار التفكير الإبداعي في الرياضيات لصالح التطبيق البعدي، وكان حجم التأثير لأنشطة الإثرائية المقترحة لتنمية مهارات التفكير الإبداعي في الرياضيات كبير ووجد من خلال نسبة الكسب المعدل لبلاك أن الأنشطة الإثرائية المقترحة اتصفت بالفاعلية في تنمية مهارات التفكير الإبداعي في الرياضيات لدى أطفال المجموعة التجريبية.
The present research aimed to identify the effectiveness of suggested
enrichment activities for developing creative thinking skills in mathematics
for a kindergarten child in the State of Kuwait. A sharpness in favor of the
experimental group, and the presence of a statistically significant difference
between the mean scores of the children of the experimental group in the
pre and post applications of the creative thinking test in mathematics in
favor of the post application. Black said that the proposed enrichment
activities were effective in developing creative thinking skills in
mathematics for the children of the experimental group. Considering the
results of the research, the research recommended several
recommendations, the most important of which is to include the content of
educational experiences in kindergarten on enrichment activities and
exercises that help develop creative thinking skills in mathematics, to make
the educational process more efficient and effective and activate the role of
children in it by taking into account the provision of an appropriate
educational environment
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
There are no comments on this title.