header
Image from OpenLibrary

برنامج إلكتروني تفاعلي لتنمية بعض مهارات اللغة الإنجليزية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم قبل الأكاديمية : [إعداد]وائل أحمد عبد الفتاح محمد أحمد ؛ إشراف ا.د. عاطف عدلى فهمى، ا.د. منى محمد عبد الله يوسف.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 224 صفحة. : ايضاحيات ؛ 25 سم. CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • An Interactive Electronic Program to Develop SomeEnglish Language Skills for Kindergarten Childrenwith Pre-Academic Learning Disabilities [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 344.07682
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: 1- إعداد برنامج إلكتروني تفاعلي لتنمية بعض مهارات اللغة الإنجليزية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم قبل الأكاديمية. 2- التعرف على فاعلية برنامج إلكتروني تفاعلي لتنمية بعض مهارات اللغة الإنجليزية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم قبل الأكاديمية. 3- التحقق من استمرارية فاعلية برنامج إلكتروني تفاعلي لتنمية بعض مهارات اللغة الإنجليزية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم قبل الأكاديمية. 4- تطوير أداء معلمات الروضة لتنمية بعض مهارات اللغة الإنجليزية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم. 5- تنمية بعض مهارات اللغة الإنجليزية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم قبل الأكاديمية. 6- تقديم توصيات ومقترحات لمعلمات الروضة لتنمية بعض مهارات اللغة الإنجليزية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم.Summary: 1- Preparing an interactive electronic program to develop some English language skills for kindergarten children with pre-academic learning disabilities. 2- Recognizing the effectiveness of an interactive electronic program for developing some English language skills for kindergarten children with pre-academic learning disabilities. 3- Verifying the continuity of the effectiveness of an interactive electronic program for developing some English language skills for kindergarten children with pre-academic learning disabilities. 4- Developing the performance of kindergarten teachers to develop some English language skills for kindergarten children with learning disabilities. 5- Developing some English language skills for kindergarten children with pre-academic learning disabilities. 6- Providing recommendations and suggestions for kindergarten teachers to develop some English language skills for kindergarten children with learning disabilities.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.02.Ph.D.2022.وا.ب (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100029828000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.26.02.Ph.D.2022.هب.ب برنامج تدريبى لمعلمات الروضة لخفض ضعف الانتباه المصحوب بفرط الحركة لدى الأطفال ذوى الإعاقة العقلية البسيطة المُدمجين / Cai01.26.02.Ph.D.2022.هب.ب برنامج تدريبى لمعلمات الروضة لخفض ضعف الانتباه المصحوب بفرط الحركة لدى الأطفال ذوى الإعاقة العقلية البسيطة المُدمجين / Cai01.26.02.Ph.D.2022.هن.ب برنامج مسرحي تربوي لتنمية بعض أبعاد المواطنة لدى طفل الروضة في المملكة العربية السعودية في ضوء رؤية 2030 / Cai01.26.02.Ph.D.2022.وا.ب برنامج إلكتروني تفاعلي لتنمية بعض مهارات اللغة الإنجليزية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم قبل الأكاديمية : Cai01 26 02 Ph.D 2023 اس.ب (برنامج قائم على استراتيجية الخرائط الذهنية فى تنمية مهارات ما وراء المعرفة لطفل الروضة فى ضوء بعض الاتجاهات التربوية المعاصرة) / Cai01.26.02.Ph.D.2023.سا.ب برنامج قائم على عادات العقل لتنمية مهارات القيادة واتخاذ القرار لدى طفل الروضة / Cai01.26.02.Ph.D.2023.ني.م (متطلبات تطوير رياض الاطفال فى ضوء رؤية مصر 2030والاتجاهات التربوية الحديثة ) /

أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات. 152-168.

1- إعداد برنامج إلكتروني تفاعلي لتنمية بعض مهارات اللغة الإنجليزية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم قبل الأكاديمية. 2- التعرف على فاعلية برنامج إلكتروني تفاعلي لتنمية بعض مهارات اللغة الإنجليزية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم قبل الأكاديمية. 3- التحقق من استمرارية فاعلية برنامج إلكتروني تفاعلي لتنمية بعض مهارات اللغة الإنجليزية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم قبل الأكاديمية. 4- تطوير أداء معلمات الروضة لتنمية بعض مهارات اللغة الإنجليزية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم. 5- تنمية بعض مهارات اللغة الإنجليزية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم قبل الأكاديمية. 6- تقديم توصيات ومقترحات لمعلمات الروضة لتنمية بعض مهارات اللغة الإنجليزية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم.

1- Preparing an interactive electronic program to develop some English language skills for
kindergarten children with pre-academic learning disabilities.
2- Recognizing the effectiveness of an interactive electronic program for developing some
English language skills for kindergarten children with pre-academic learning disabilities.
3- Verifying the continuity of the effectiveness of an interactive electronic program for
developing some English language skills for kindergarten children with pre-academic learning
disabilities.
4- Developing the performance of kindergarten teachers to develop some English language
skills for kindergarten children with learning disabilities.
5- Developing some English language skills for kindergarten children with pre-academic
learning disabilities.
6- Providing recommendations and suggestions for kindergarten teachers to develop some
English language skills for kindergarten children with learning disabilities.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.