إستراتيجية مقترحة قائمة على المُدخل القصصي لتنمية مهارات الكتابة الإبداعية باللغة العربية لتلاميذ المرحلة الإعدادية / اعداد سهير حسين السيد قطب ؛ اشراف ا.د. صابر عبد المنعم محمد عبد النبى، ا.د. خلف عبد المعطي عبد الرحمن.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- A Suggested Strategy Based on the Storytelling Approach for Developing Creative Writing Skills in Arabic Language For The Middle School Students [Added title page title]
- 410
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01 23 01 M.Sc 2022 سه.ا (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100029855000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.
ببليوجرافيا: ص. 107-115.
هدف البحث تنمية مهارات الكتابة الإبداعية في اللغة العربية لتلاميذ الصف الثالث الاعدادى فى ضوء استراتيجية مقترحة مقترحة قائمة على المدخل القصصى
The aim of the research is to develop creative writing skills in Arabic for second-grade preparatory students in the light of a proposed strategy based on the anecdotal entrance, and the number of students in the research groups: Experimental, and officer sixty pupils from my school: martyr Mohamed Salah Al-Sawaf Preparatory For Boys, and Saad Zaghloul Preparatory for Boys of the Department of Shibin Al-Qanater Education in Qalyubia Governorate, The researcher prepared the list of creative writing skills suitable for second-grade preparatory students, testing creative writing skills, teaching materials (teacher’s guide, student activity booklet), and After apply, analysis and interpretation of the data, the results indicated a statistically significant difference at the level (0.01) between the average grades of the students of the experimental group and the grades of the students of the control group in the remote application to test creative writing skills for the experimental group, and in light of this the research made recommendations using the anecdotal input in the development of different language skills, and attention to the development of creative writing skills up to secondary school.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
There are no comments on this title.