header
Image from OpenLibrary

إستراتيجية مقترحة قائمة على المُدخل القصصي لتنمية مهارات الكتابة الإبداعية باللغة العربية لتلاميذ المرحلة الإعدادية / اعداد سهير حسين السيد قطب ؛ اشراف ا.د. صابر عبد المنعم محمد عبد النبى، ا.د. خلف عبد المعطي عبد الرحمن.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 235 صفحة. : ايضاحيات؛ 25سم. CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • A Suggested Strategy Based on the Storytelling Approach for Developing Creative Writing Skills in Arabic Language For The Middle School Students [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 410
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: هدف البحث تنمية مهارات الكتابة الإبداعية في اللغة العربية لتلاميذ الصف الثالث الاعدادى فى ضوء استراتيجية مقترحة مقترحة قائمة على المدخل القصصىSummary: The aim of the research is to develop creative writing skills in Arabic for second-grade preparatory students in the light of a proposed strategy based on the anecdotal entrance, and the number of students in the research groups: Experimental, and officer sixty pupils from my school: martyr Mohamed Salah Al-Sawaf Preparatory For Boys, and Saad Zaghloul Preparatory for Boys of the Department of Shibin Al-Qanater Education in Qalyubia Governorate, The researcher prepared the list of creative writing skills suitable for second-grade preparatory students, testing creative writing skills, teaching materials (teacher’s guide, student activity booklet), and After apply, analysis and interpretation of the data, the results indicated a statistically significant difference at the level (0.01) between the average grades of the students of the experimental group and the grades of the students of the control group in the remote application to test creative writing skills for the experimental group, and in light of this the research made recommendations using the anecdotal input in the development of different language skills, and attention to the development of creative writing skills up to secondary school.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01 23 01 M.Sc 2022 سه.ا (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100029855000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.23.01.M.Sc.2022.رغ.ا استراتيجيه قائمه علي التعلم النشط لتنمية مهارات فن التشكيل بالورق والتفكير الابتكاري لدي تلاميذ الحلقة الإبتدائيه المعاقين سمعياً / Cai01.23.01.M.Sc.2022.سا.ا استراتيجية الدعائم التعليمية لتنمية مهارات القراءة والكتابة فى اللغة العربية لدى تلاميذ الصف الأول الإبتدائي / Cai01.23.01.M.Sc.2022.سا.ف فاعلية استراتيجية قائمة على المدخل البصري لتدريس الهندسة في تنمية مهارات التفكير التأملي والتحصيل لدى تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الاساسي / Cai01 23 01 M.Sc 2022 سه.ا إستراتيجية مقترحة قائمة على المُدخل القصصي لتنمية مهارات الكتابة الإبداعية باللغة العربية لتلاميذ المرحلة الإعدادية / Cai01.23.01.M.Sc.2022.سي.أ أنشطة إثرائية قائمة على المدخل التواصلي لتفعيل البيئة الصفية لدى التلاميذ الصم وضعاف السمع بالمرحلة الإبتدائية في مادة الدراسات الاجتماعية. Enrichment activities based on the communicative approach to activate the classroom environment of deaf and hearing-impaired pupils in the primary stage in social studies. Cai01.23.01.M.Sc.2022.شي.ت تقويم محتوي منهج الدراسات الاجتماعية بالمرحلة الإعدادية في ضوء مفاهيم التربية المدنية والتسامح الفكري. Evaluation of the social studies content in the preparatory phase according to the civil education principles and ideological tolerance. Cai01.23.01.M.Sc.2022.صس.إ ”إستراتيجية مقترحة قائمة علىمدخل ”المهام التواصلية” لتنمية ”مهارات التحدث” لدى متعلمياللغة العربية الناطقين بغيرها في المستوى المبتدئ :

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: ص. 107-115.

هدف البحث تنمية مهارات الكتابة الإبداعية في اللغة العربية لتلاميذ الصف الثالث الاعدادى فى ضوء استراتيجية مقترحة مقترحة قائمة على المدخل القصصى

The aim of the research is to develop creative writing skills in Arabic for second-grade preparatory students in the light of a proposed strategy based on the anecdotal entrance, and the number of students in the research groups: Experimental, and officer sixty pupils from my school: martyr Mohamed Salah Al-Sawaf Preparatory For Boys, and Saad Zaghloul Preparatory for Boys of the Department of Shibin Al-Qanater Education in Qalyubia Governorate, The researcher prepared the list of creative writing skills suitable for second-grade preparatory students, testing creative writing skills, teaching materials (teacher’s guide, student activity booklet), and After apply, analysis and interpretation of the data, the results indicated a statistically significant difference at the level (0.01) between the average grades of the students of the experimental group and the grades of the students of the control group in the remote application to test creative writing skills for the experimental group, and in light of this the research made recommendations using the anecdotal input in the development of different language skills, and attention to the development of creative writing skills up to secondary school.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.