header
Image from OpenLibrary

قلق الوالدين و علاقته بأساليب المواجهة و التنمر لدى التلاميذ ذوى متلازمة داون بمدارس الدمج بالمرحلة الابتدائية / اعداد لمياء محمد عبد الحليم على ؛ اشراف ا.د. نادية محمود شريف، ا.د. عبد الرحمن سيد سليمان.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 167، 9 صفحة. : ايضاحيات؛ 25سم. CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Parental anxiety and its relationship to coping styles and bullying among students with Down syndrome in inclusive primary schools [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 305.90806
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: مستخلص الرسالة هدفت الد ا رسة الحالية إلى التعرف على العلاقة بين قلق الوالدين أوساليب المواجهة الضغوط والتنمر لدى التلاميذ ذوي متلازمة داون بمدارس الدمج بالمرحلة الابتدائية، وتكونت عينة الد ا رسة من ٥٥ ( سنة، - أولياء أمور الأطفال ذوي متلازمة داون المدمجين، ومتوسط أعمارهم تت ا روح ما بين ) ۲٥ ۱۲ ( سنة، وتم استخدام - الذين لديهم أطفال من ذوي متلازمة داون المدمجين تت ا روح أعمارهم من ) ٦ مقياس القلق عند الوالدين )إعداد الباحثة(، ومقياس أساليب المواجهة عند الوالدين )إعداد الباحثة(، ومقياس التنمر )إعداد الباحثة(، وأسفرت نتائج الد ا رسة عن وجود علاقة بين أبعاد قلق الوالدين وأساليب المواجهة التي يتبعها أولياء الأمور للأطفال من ذوي متلازمة داون في مدارس الدمج، كما أسفر ت نتائ ج الد ا رسة عن وجود علاقة إرتباطية موجبة ذات دلالة إحصائية بين قلق الوالدين وأساليب مواجهة الوالدين للضغوط من ذوي متلازمة داون في مدارس الدمج، ووجو د علاقة إرتباطية موجب ة ذات دلالة إحصائية بين قلق الوالدين وسلوكيات التنمر للأطفال ذوي متلازمة داون في مدارس الدمج بالمرحلة الابتدائية ، ووج ود فروق بين مرتفعي ومنخفضي قلق الوالدين وأساليب مواجهة الوالدين للضغوط للأطفال من ذوي متلازمة داون في مدارس الدمج، ووجو د فروق بين مرتفعي ومنخفضي قلق الوالدين إتجاه التنمر على أبنائهم من ذوي متلازمة داون في مدارس الدمج.Summary: The current study aimed to identify parental anxiety and its relationship to confrontational and bullying methods among students with Down syndrome in integration schools in the primary stage. The combined Down syndrome ages ranged from (6-12) years, and the parents’ anxiety scale was used (prepared by the researcher), the parents’ coping styles scale (prepared by the researcher), and the bullying scale (prepared by the researcher), and the results of the study revealed a relationship between dimensions of anxiety. Parents and the coping methods that parents use for children with Down syndrome in the integration schools, and the results showed that there is a positive correlation with statistical significance between parental anxiety and the methods of confronting bullying for children with Down syndrome in the integration schools, and there is a positive correlation with statistical significance between Parental anxiety and bullying behaviors for children with Down syndrome in integration schools in the primary stage, and the presence of differences between high and low parental anxiety and methods of confronting bullying for children with Down syndrome In the integration schools, and the presence of differences between high and low parents’ anxiety and feelings towards bullying of their children with Down syndrome in the integration schools.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01 23 07 M.Sc 2022 لم.ق (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100029860000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات. 125-141.

مستخلص الرسالة هدفت الد ا رسة الحالية إلى التعرف على العلاقة بين قلق الوالدين أوساليب المواجهة الضغوط والتنمر لدى التلاميذ ذوي متلازمة داون بمدارس الدمج بالمرحلة الابتدائية، وتكونت عينة الد ا رسة من ٥٥ ( سنة، - أولياء أمور الأطفال ذوي متلازمة داون المدمجين، ومتوسط أعمارهم تت ا روح ما بين ) ۲٥ ۱۲ ( سنة، وتم استخدام - الذين لديهم أطفال من ذوي متلازمة داون المدمجين تت ا روح أعمارهم من ) ٦ مقياس القلق عند الوالدين )إعداد الباحثة(، ومقياس أساليب المواجهة عند الوالدين )إعداد الباحثة(، ومقياس التنمر )إعداد الباحثة(، وأسفرت نتائج الد ا رسة عن وجود علاقة بين أبعاد قلق الوالدين وأساليب المواجهة التي يتبعها أولياء الأمور للأطفال من ذوي متلازمة داون في مدارس الدمج، كما أسفر ت نتائ ج الد ا رسة عن وجود علاقة إرتباطية موجبة ذات دلالة إحصائية بين قلق الوالدين وأساليب مواجهة الوالدين للضغوط من ذوي متلازمة داون في مدارس الدمج، ووجو د علاقة إرتباطية موجب ة ذات دلالة إحصائية بين قلق الوالدين وسلوكيات التنمر للأطفال ذوي متلازمة داون في مدارس الدمج بالمرحلة الابتدائية ، ووج ود فروق بين مرتفعي ومنخفضي قلق الوالدين وأساليب مواجهة الوالدين للضغوط للأطفال من ذوي متلازمة داون في مدارس الدمج، ووجو د فروق بين مرتفعي ومنخفضي قلق الوالدين إتجاه التنمر على أبنائهم من ذوي متلازمة داون في مدارس الدمج.

The current study aimed to identify parental anxiety and its relationship to
confrontational and bullying methods among students with Down syndrome in
integration schools in the primary stage. The combined Down syndrome ages
ranged from (6-12) years, and the parents’ anxiety scale was used (prepared by
the researcher), the parents’ coping styles scale (prepared by the researcher), and
the bullying scale (prepared by the researcher), and the results of the study
revealed a relationship between dimensions of anxiety. Parents and the coping
methods that parents use for children with Down syndrome in the integration
schools, and the results showed that there is a positive correlation with statistical
significance between parental anxiety and the methods of confronting bullying
for children with Down syndrome in the integration schools, and there is a
positive correlation with statistical significance between Parental anxiety and
bullying behaviors for children with Down syndrome in integration schools in
the primary stage, and the presence of differences between high and low
parental anxiety and methods of confronting bullying for children with Down
syndrome In the integration schools, and the presence of differences between
high and low parents’ anxiety and feelings towards bullying of their children
with Down syndrome in the integration schools.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.