header
Image from OpenLibrary

الكفاءة الوالدية وعلاقتها باضطراب التواصل الاجتماعي لدى الأبناء في مرحلة الطفولة المبكرة / إعداد سهام السيد محمود محمد ؛ إشراف ا.د.محمد السيد صديق، ا.د.منال عبدالنعيم محمد طه.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 113 صفحة. : ايضاحيات؛ 25سم. CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Parental comptence and relationship to social comuication disorder in early childhood [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 155.418
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: إلى التعرُّف على العلاقة بين الكفاءة الوالدية واضطراب التواصل الاجتماعي لدى الأبناء في مرحلة الطفولة المبكرة، وقد تكونت العينة من (ن=194) من الأبناء وأمهاتهم، أمَّا أدوات الدراسة فتمثلت في (مقياس الكفاءة الوالدية من إعداد الباحثة، ومقياس اضطراب التواصل الاجتماعي في مرحلة الطفولة المبكرة من إعداد الباحثة.) وتوصَّلت النتائج إلى وجود علاقة إيجابية بين الكفاءة الوالدية و اضطراب التواصل الاجتماعي في مرحلة الطفولة المبكرة، كما توصلت النتائج إلى أنَّه يمكِن التنبؤ بدرجات اضطراب التواصل الاجتماعي من خلال مؤشرات أبعاد الكفاءة الوالديَّة (التقارب الوالدي، المشاركة والتشجيع، حل المشكلات، الوعي بإحتياجات نمو الطفل).Summary: The aim of the research is to identify the relationship between parental competence and social communication disorder among children in early childhood. the sample consisted of (n = 194) from children’ and parents. Tools represented in (parental competence scale prepared by the researcher, and social communication disorder scale in early childhood prepared by the researcher). The results revealed a strong positive relationship between parental competence and social communication disorder in early childhood). The results also found that it is possible to predict the degrees of social communication disorder through indicators of the dimensions of parental competence.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Date due Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.04.M.Sc.2022.سه.ك (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030013000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات. 93-104.

إلى التعرُّف على العلاقة بين الكفاءة الوالدية واضطراب التواصل الاجتماعي لدى الأبناء في مرحلة الطفولة المبكرة، وقد تكونت العينة من (ن=194) من الأبناء وأمهاتهم، أمَّا أدوات الدراسة فتمثلت في (مقياس الكفاءة الوالدية من إعداد الباحثة، ومقياس اضطراب التواصل الاجتماعي في مرحلة الطفولة المبكرة من إعداد الباحثة.) وتوصَّلت النتائج إلى وجود علاقة إيجابية بين الكفاءة الوالدية و اضطراب التواصل الاجتماعي في مرحلة الطفولة المبكرة، كما توصلت النتائج إلى أنَّه يمكِن التنبؤ بدرجات اضطراب التواصل الاجتماعي من خلال مؤشرات أبعاد الكفاءة الوالديَّة (التقارب الوالدي، المشاركة والتشجيع، حل المشكلات، الوعي بإحتياجات نمو الطفل).

The aim of the research is to identify the relationship between parental competence and social communication disorder among children in early childhood. the sample consisted of (n = 194) from children’ and parents.
Tools represented in (parental competence scale prepared by the researcher, and social communication disorder scale in early childhood prepared by the researcher).
The results revealed a strong positive relationship between parental competence and social communication disorder in early childhood). The results also found that it is possible to predict the degrees of social communication disorder through indicators of the dimensions of parental competence.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.