header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

الصورة الذهنية للتنظيمات الدينية المتشددة وعلاقتها باستخدامات مواقع التواصل الاجتماعى / اعداد شريف محمد نبيل احمد ؛ اشراف ا.د. سامى عبد الرؤوف طايع، ا.د.حنان فاروق جنيد.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 277 ورقة : ايضاحيات؛ 30سم. CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The mental image of extremist religious organizations and their relationship to the use of social networking sites) [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 210.6
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: سعت الدِّراسة ”للكشفعنالعواملالمؤثرةعلىالصورةالذهنيةللتنظيماتالدينيةالمتشددةوعلاقتهاباستخداماتمواقعالتواصلالاجتماعي”. وتمذلكمنخلالرصدوتحليلالمنشوراتالخاصةبالتنظيماتالدينيةالمُتواجدةعلىصفحاتالقنواتالإخبارية (عربي BBC News، TRT عربي)علىمواقعالتواصلالاجتماعي (فيس بوكFacebook ) ،ومعرفةالأهدافالمرجوةمنها،ومنثمالتعرفعلىمديتعرضالجمهورلهذهالصفحات،والكشفعنمدىاعتمادهمعليهاللتعرفعلىأخرالأخبارالخاصةبالتنظيماتالدينيةوتحركاتها،حيث قام الباحث بتطبيق أدواتين للدِّرَاسَةِ لجمع البيانات من العينات محل الدراسة والتي قد تمثلت في تحليل المنشورات و التعليقات الخاصة بالصفحات محل الدراسة و بالتطبيق علي عينة عمدية من 400 مفردةمن الجمهور الذي يعتمدصفحات القنوات الإخبارية على مواقع التواصل الاجتماعي للحصول على معلومات عن التنظيمات الدينيةمن مختلف المُستويات الاقتصادية والاجتماعية والتعليمية و كذلك مختلف الفترات العمرية”.Summary: ) T study sought to ”reveal the factors affecting the mental image of extremist religious organizations and hetheir relationship to the use of social networking sites.” This was done by monitoring and analyzing the publications of religious organizations on the pages of news channels (BBC News, TRT Arabic) on social networking sites (Facebook), and knowing the desired goals from them, and then identifying the extent of public exposure to these pages, and revealing The extent of their dependence on it to get acquainted with the latest news of religious organizations and their movements, where the researcher applied two tools for the study to collect data from the samples under study, which was represented in analyzing the publications and comments of the pages under study and applying it to a deliberate sample of 400 individuals from the audience that depends on the channels’ pages Newsletter on social networking sites to obtain information on religious organizations from different economic, social and educational levels, as well as different age groups.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.15.03.Ph.D.2022.شر.ص (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030022000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.15.03.Ph.D.2022.Ma.D Determinants of customers’ acceptance of corporates’ rebranding and their relationship with corporates’ brand equity : case studies on a sample of corporates / Cai01.15.03.Ph.D.2022.اى.ت توظيف المواطن الرقمي لتكنولوجيا الاتصال في أنشطة التنمية الاجتماعية / Cai01 15 03 Ph.D 2022 سي.م. معايير الحوكمة الإلكترونية عبر مواقع التواصل الاجتماعي وعلاقتها بصناعة القرار السياسي في دولة الكويت / Cai01.15.03.Ph.D.2022.شر.ص الصورة الذهنية للتنظيمات الدينية المتشددة وعلاقتها باستخدامات مواقع التواصل الاجتماعى / Cai01.15.03.Ph.D.2022.مح.ت. تقييم فعالية الاستراتيجيات الإعلانية المستخدمة فى تسويق الخدمات العقارية عبر الإنترنت فى التأثير على استجابات الجمهور المصري / Cai01.15.03.Ph.D.2022.مر.ت تأثير العوامل التنظيمية على واقع التسويق الرقمي للمنظمات المصرية : دراسة تطبيقية مقارنة على عينة من المنظمات العاملة في مصر / Cai01.15.03.Ph.D.2022.مع.ت فى تحقيق الاستجابة السلوكية للمستهلك Niche Market تقييم مدى فاعلية الحملات الإعلانية الموجهة للأسواق المتخصصة : دراسة حالة /

أطروحة (دكتواره)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: اوراق 232-260.

سعت الدِّراسة ”للكشفعنالعواملالمؤثرةعلىالصورةالذهنيةللتنظيماتالدينيةالمتشددةوعلاقتهاباستخداماتمواقعالتواصلالاجتماعي”. وتمذلكمنخلالرصدوتحليلالمنشوراتالخاصةبالتنظيماتالدينيةالمُتواجدةعلىصفحاتالقنواتالإخبارية (عربي BBC News، TRT عربي)علىمواقعالتواصلالاجتماعي (فيس بوكFacebook ) ،ومعرفةالأهدافالمرجوةمنها،ومنثمالتعرفعلىمديتعرضالجمهورلهذهالصفحات،والكشفعنمدىاعتمادهمعليهاللتعرفعلىأخرالأخبارالخاصةبالتنظيماتالدينيةوتحركاتها،حيث قام الباحث بتطبيق أدواتين للدِّرَاسَةِ لجمع البيانات من العينات محل الدراسة والتي قد تمثلت في تحليل المنشورات و التعليقات الخاصة بالصفحات محل الدراسة و بالتطبيق علي عينة عمدية من 400 مفردةمن الجمهور الذي يعتمدصفحات القنوات الإخبارية على مواقع التواصل الاجتماعي للحصول على معلومات عن التنظيمات الدينيةمن مختلف المُستويات الاقتصادية والاجتماعية والتعليمية و كذلك مختلف الفترات العمرية”.

) T study sought to ”reveal the factors affecting the mental image of extremist religious organizations and hetheir relationship to the use of social networking sites.” This was done by monitoring and analyzing the publications of religious organizations on the pages of news channels (BBC News, TRT Arabic) on social networking sites (Facebook), and knowing the desired goals from them, and then identifying the extent of public exposure to these pages, and revealing The extent of their dependence on it to get acquainted with the latest news of religious organizations and their movements, where the researcher applied two tools for the study to collect data from the samples under study, which was represented in analyzing the publications and comments of the pages under study and applying it to a deliberate sample of 400 individuals from the audience that depends on the channels’ pages Newsletter on social networking sites to obtain information on religious organizations from different economic, social and educational levels, as well as different age groups.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image