header
Image from OpenLibrary

دور ادارة الجودة الشاملة في تحسين اداء الشركات : دراسة تطبيقية علي الشركات الصناعية / اعداد شريف عبد الفتاح نصار ؛ اشراف ا.د. السيد الشربينى.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 168 ورقة : ايضاحيات؛ 30سم. CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The Role Of Total Quality Management In Improving Performance Corporate Applied Study On Industrial Companies ) An ) [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 658.4013
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: فى هذة الرسالة سوف يتم الحديث عن ادارة الجودة الشاملة كمنهجية للتحسين المستمر فى اداء الشركات والتعرف على المفاهيم والتعاريف الاساسية لادارة الجودة الشاملة وسيتم التطبيق العملى على احدى الشركات الصناعية فى مجال صناعة الزجاج بالتعرف على طبيعة عمل صناعة الزجاج والعمليات الانتاجية المختلفة والتطبيق العملى على هذة العمليات والاقسام الانتاجية للوصول الى مواشرأت اداء افضل ممكنة. فمشكلة البحث هى اداء الشركات المتمثل فى عدم تحقيق متطلبات العملاء وكثرة مرتجعات المنتجات المعيبة وشكواهم باستمرار مما يودى الى عدم القدرة التنافسية مما يودى الى خسائر كبيرة للشركة. فمنهجية ادارة الجودة الشاملة تعطى حلول مثل التركيز على العميل وفهم احتياجاتة ومتطلباتة ومشاركة جميع العاملين فى الشركة للوصول الى الاهداف المطلوبة والتزام الادارة العليا بتوفير ودعم كل الادوات اللازمة لنجاح المنظومة والتحسين المستمر لجميع الاجراءات والنشاطات داخل الشركة لتشكل صورة نهائية فى تحقيق افضل معدلات اداء . وجاءت النتائج بعد التطبيق ايجابية جدا من جانب رضاء العملاء وتقليل كمية المرتجعات للمنتجات وقلة شكواهم وزيادة معدل الانتاج مما ساهم ذلك فى انخفاض التكاليف مع التحسين من عمليات التشغيل وتحسين مستوى المنتجات والخدمات المقدمة للعملاء.Summary: In this thesis, we will talk about Total Quality Management as a methodology for continuous improvement in the performance of companies and get acquainted with the basic concepts and definitions of total quality management. The practical application will be on one of the industrial companies in the field of glass industry by identifying the nature of the work of the glass industry and the various production processes and the practical application of these processes and sections Productivity to achieve the best possible performance indicators. The problem of the research is the performance of companies represented in the failure to meet the requirements of customers and the frequent returns of defective products and their complaints constantly, which leads to a lack of competitiveness, which in some cases leads to the company’s lack of continuity. The total quality management methodology gives solutions such as focusing on the customer, understanding his needs and requirements, the participation of all employees in the company to reach the required goals, the commitment of the senior management to provide and support all the necessary tools for the success of the system and the continuous improvement of all procedures and activities within the company to form a final picture in achieving the best performance rates. The results after the application were very positive in terms of customer satisfaction, reducing the amount of returns for products, the lack of their complaints, and the increase in the production rate, which contributed to a decrease in costs with the improvement of operations and improvement of the level of products and services provided to customers.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Date due Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.18.06.M.Sc.2022.شر.د (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030046000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات. 165-167.

فى هذة الرسالة سوف يتم الحديث عن ادارة الجودة الشاملة كمنهجية للتحسين المستمر فى اداء الشركات والتعرف على المفاهيم والتعاريف الاساسية لادارة الجودة الشاملة وسيتم التطبيق العملى على احدى الشركات الصناعية فى مجال صناعة الزجاج بالتعرف على طبيعة عمل صناعة الزجاج والعمليات الانتاجية المختلفة والتطبيق العملى على هذة العمليات والاقسام الانتاجية للوصول الى مواشرأت اداء افضل ممكنة. فمشكلة البحث هى اداء الشركات المتمثل فى عدم تحقيق متطلبات العملاء وكثرة مرتجعات المنتجات المعيبة وشكواهم باستمرار مما يودى الى عدم القدرة التنافسية مما يودى الى خسائر كبيرة للشركة. فمنهجية ادارة الجودة الشاملة تعطى حلول مثل التركيز على العميل وفهم احتياجاتة ومتطلباتة ومشاركة جميع العاملين فى الشركة للوصول الى الاهداف المطلوبة والتزام الادارة العليا بتوفير ودعم كل الادوات اللازمة لنجاح المنظومة والتحسين المستمر لجميع الاجراءات والنشاطات داخل الشركة لتشكل صورة نهائية فى تحقيق افضل معدلات اداء . وجاءت النتائج بعد التطبيق ايجابية جدا من جانب رضاء العملاء وتقليل كمية المرتجعات للمنتجات وقلة شكواهم وزيادة معدل الانتاج مما ساهم ذلك فى انخفاض التكاليف مع التحسين من عمليات التشغيل وتحسين مستوى المنتجات والخدمات المقدمة للعملاء.

In this thesis, we will talk about Total Quality Management as a methodology for continuous improvement in the performance of companies and get acquainted with the basic concepts and definitions of total quality management. The practical application will be on one of the industrial companies in the field of glass industry by identifying the nature of the work of the glass industry and the various production processes and the practical application of these processes and sections Productivity to achieve the best possible performance indicators.
The problem of the research is the performance of companies represented in the failure to meet the requirements of customers and the frequent returns of defective products and their complaints constantly, which leads to a lack of competitiveness, which in some cases leads to the company’s lack of continuity.
The total quality management methodology gives solutions such as focusing on the customer, understanding his needs and requirements, the participation of all employees in the company to reach the required goals, the commitment of the senior management to provide and support all the necessary tools for the success of the system and the continuous improvement of all procedures and activities within the company to form a final picture in achieving the best performance rates.
The results after the application were very positive in terms of customer satisfaction, reducing the amount of returns for products, the lack of their complaints, and the increase in the production rate, which contributed to a decrease in costs with the improvement of operations and improvement of the level of products and services provided to customers.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.