header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

استراتيجيات تنظيم الدافعية للتعلم وعلاقتها بكل من طلب المساعدة الأكاديمية والتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية : دراسة تنبوئية / إعداد فاطمة فاروق أحمد محمد ؛ إشراف ا.د. منى حسن السيد بدوي، ا.د. عمرو محمد إبراهيم يوسف.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 186 صفحة. : إيضاحيات. ؛ 30 سم. CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Strategies for organizing learning motivation and its relationship to both the request for academic assistance and the academic achievement of middle school students ”Predictive study” [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 370.1523
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: تهدف الدراسة إلى تعرف أثر استراتيجيات تنظيم الدافعية للتعلم وعلاقتها بكل من طلب المساعدة الأكاديمية والتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية . أهداف البحث: 1-بحث اختلاف استخدام استراتيجيات تنظيم الدافعية للتعلم باختلاف النوع (ذكر/ أنثى) لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية. 2-التعرف على استراتيجيات تنظيم الدافعية للتعلم الأكثر استخدامًا والأقل استخدامًا. أهمية البحث: 1-توفير المعلومات والبيانات عن مفهوم طلب المساعدة الأكاديمية قد يساعد الباحثين في هذا المجال فيما بعد. مصطلحات البحث: -استراتيجية تحسين الاهتمام. -استراتيجية حديث الذات الموجه للاداء عينة البحث: تكونت العينة الاستطلاعية من 293تلميذا وتلميذة. والعينة النهائية من 377تلميذ وتلميذة.Summary: The current study aims to study the motivation factors and how they are related to the request for help, because the performance of the individual and his insistence on doing or continuing these actions depends on his motivation, and the motivation factors affect students’ decisions to use self-regulated learning strategies, including: The strategy of asking for help, a student with an intrinsic orientation is likely to look at asking for help as a performance means to excel in the task when it is actually required, and a student with an extrinsic orientation is likely to look at asking for help as a useful means to complete the task and the teacher’s approval when it is not Asking for help is often required. Motivational processes affect students’ search for or avoidance of challenges, their perseverance in facing difficulties or withdrawing from them, and their use of their skills. Asking for help can fit both internal and external goals of achievement. Asking for help may not be directed only by internal struggle to develop competence and progress.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.09.M.Sc.2022.فا.ا (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030117000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.23.09.M.Sc.2022.سا.ع عـــلاقة مهارات اتـــخاذ القرار بكل من مهارات التفكير المنظومى ومهارات التـــفاوض لـــدى طـــلاب الجـــامعة : (دراسة تنبؤية) / Cai01.23.09.M.Sc.2022.شى.ا أثر التدريب على استراتيجية التفكير التناظري في تحسين أداء الذاكرة العاملة واكتساب المفاهيم العلمية بمادة العلوم لدي تلاميذ مرحلة التعليم الابتدائي Cai01.23.09.M.Sc.2022.عر.أ. اثر برنامج قائم على التقويم البديل وفق معايير الجودة في تحسينالكفاءة المهنية لدى معلمي المرحلة الإعدادية / Cai01.23.09.M.Sc.2022.فا.ا استراتيجيات تنظيم الدافعية للتعلم وعلاقتها بكل من طلب المساعدة الأكاديمية والتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية : دراسة تنبوئية / Cai01.23.09.M.Sc.2022.فا.د دراسة فارقة بين مرتفعي ومنخفضي الرفاه النفسي في الصمود النفسي واستراتيجيات تنظيم الانفعالات لدي طلاب المرحلة الإعدادية. : Remainder of title / Cai01.23.09.M.Sc.2022.مح.ب. بروفيلات التفكير الناقد والتعلم الموجه ذاتيًا في علاقتهما بالاندماج المدرسي والتحصيل الدراسي لدى طلاب الصف الأول الثانوي باستخدام التحليل العنقودي / Cai01.23.09.M.Sc.2022.مر.إ الإسهام النسبي لكل من أساليب التعلق بالوالدين ووجهة الضبط وقلق المستقبل في التنبؤ بمهارات اتخاذ القرار لدى طلاب الجامعة /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات. 154-168.

تهدف الدراسة إلى تعرف أثر استراتيجيات تنظيم الدافعية للتعلم وعلاقتها بكل من طلب المساعدة الأكاديمية والتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية . أهداف البحث: 1-بحث اختلاف استخدام استراتيجيات تنظيم الدافعية للتعلم باختلاف النوع (ذكر/ أنثى) لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية. 2-التعرف على استراتيجيات تنظيم الدافعية للتعلم الأكثر استخدامًا والأقل استخدامًا. أهمية البحث: 1-توفير المعلومات والبيانات عن مفهوم طلب المساعدة الأكاديمية قد يساعد الباحثين في هذا المجال فيما بعد. مصطلحات البحث: -استراتيجية تحسين الاهتمام. -استراتيجية حديث الذات الموجه للاداء عينة البحث: تكونت العينة الاستطلاعية من 293تلميذا وتلميذة. والعينة النهائية من 377تلميذ وتلميذة.

The current study aims to study the motivation factors and how they are related to the request for help, because the performance of the individual and his insistence on doing or continuing these actions depends on his motivation, and the motivation factors affect students’ decisions to use self-regulated learning strategies, including: The strategy of asking for help, a student with an intrinsic orientation is likely to look at asking for help as a performance means to excel in the task when it is actually required, and a student with an extrinsic orientation is likely to look at asking for help as a useful means to complete the task and the teacher’s approval when it is not Asking for help is often required. Motivational processes affect students’ search for or avoidance of challenges, their perseverance in facing difficulties or withdrawing from them, and their use of their skills. Asking for help can fit both internal and external goals of achievement. Asking for help may not be directed only by internal struggle to develop competence and progress.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image