header
Image from OpenLibrary

فعالية برنامج قائم على التعلم الاجتماعي في تنمية مناصرة الذات لدى المراهقين ذوي الإعاقة الفكرية البسيطة / مقدمة من مي محسن أحمد ؛ اشراف أ.د. عبد الرحمن سيد سليمان، أ.د. منال عبد النعيم محمد.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 169صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The effectiveness of a program based on social learning in developing self-advocacy among adolescents People with mild intellectual disabilities [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.92 21
Online resources: Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. . Summary: هدفت الدراسة إلى فحص فاعلية برنامج تدريبي قائم على التعلم الاجتماعي في تنمية مناصرة الذات لدى المراهقين ذوي الإعاقة الفكرية البسيطة، واستخدمت الدراسة المنهج التجريبي ،واشتملت عينة الدراسة على (20) طالباً (14ذكور و 6إناث) تراوحت أعمارهم بين (15-18) عاماً بمتوسط عمر زمني (16.2) انحراف معياري (1,005) ، لمدة 6 أشهر.Summary: The study of the study in the study of general evaluation, and the study included (20) students (14 males and 6 females) with an average growth rate between (15-18) the age of the study (16.2), the average deviation, the social development for the development of relevant skills ( Prepared by the researcher), and the results showed that there are statistical differences In the self-advocacy skills of the experimental and control groups in favor of the experimental group, it was noted that the degrees of self-advocacy increased as a total degree in its four dimensions (self-knowledge-knowledge of rights-communication-leadership) in the experimental group compared to the control group. his experimental group.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.07.M.Sc.2022.مي.ف (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030683000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.23.07.M.Sc.2022.من.ف فاعلية برنامج قائم على لغة الإشارة في تحسين التواصل الاجتماعي لدى الطالبات الصم بالمرحلة الثانوية / Cai01.23.07.M.Sc.2022.من.م المشكلات التى يعانى منها اولياء امور الطلاب ذوى اضطراب طيف التوحد و العاديين و المدمجين باللمدرسة الابتدائية كمنبئات لنوعية الحياة : Cai01.23.07.M.Sc.2022.مى.ع العلاقة بين الإعاقة والموهبة الخاصة الأدائية في ضوء بعض المتغيرات. The relationship between disability and special talent performance In the light of some variables. Cai01.23.07.M.Sc.2022.مي.ف فعالية برنامج قائم على التعلم الاجتماعي في تنمية مناصرة الذات لدى المراهقين ذوي الإعاقة الفكرية البسيطة / Cai01 23 07 M.Sc 2022 نو.ف " فعالية برنامج قائم على الأنشطة الانتقائية في تحسين المعالجة البصرية لدى الأطفال ذوي الإصابة / الدماغية المعاقين عقلياً ". Cai01.23.07.M.Sc.2022.ها.ب. برنامج قائم على استراتيجية التعلم بمساعدة الأقران لتحسين بعض المهارات الاجتماعية لدى الأطفال ذوي صعوبات التعلم النمائية. / Cai01.23.07.M.Sc.2023.اح.ف فاعلية برنامج قائم على اللعب في تحسين الذاكرة العاملة لدى الأطفال ذوي أضطراب ضعف الأنتباه والنشاط الزائد /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. .

ببليوجرافيا: صفحات 144-158.

هدفت الدراسة إلى فحص فاعلية برنامج تدريبي قائم على التعلم الاجتماعي في تنمية مناصرة الذات لدى المراهقين ذوي الإعاقة الفكرية البسيطة، واستخدمت الدراسة المنهج التجريبي ،واشتملت عينة الدراسة على (20) طالباً (14ذكور و 6إناث) تراوحت أعمارهم بين (15-18) عاماً بمتوسط عمر زمني (16.2) انحراف معياري (1,005) ، لمدة 6 أشهر.

The study of the study in the study of general evaluation, and the study included (20) students (14 males and 6 females) with an average growth rate between (15-18) the age of the study (16.2), the average deviation, the social development for the development of relevant skills ( Prepared by the researcher), and the results showed that there are statistical differences In the self-advocacy skills of the experimental and control groups in favor of the experimental group, it was noted that the degrees of self-advocacy increased as a total degree in its four dimensions (self-knowledge-knowledge of rights-communication-leadership) in the experimental group compared to the control group. his experimental group.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.