"التفاعل بين استراتيجية التدريب الإلكتروني التعاوني والأسلوب المعرفي لتنمية مهارات القيادة والدافعية للإنجاز لدى معلمات رياض الأطفال" / إعداد زينب محمد أبو ضيف منصور ؛ اشراف ا.د أماني سعيدة سيد إبراهيم، د. محمد السيد النجار.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- The Interaction between The Cooperative E-training Strategy and the Cognitive Style for developing Leadership Skills and Achievement Motivation for Kindergarten Teachers [Added title page title]
- 344.07682 21
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.34.M.Sc.2023.زي.ت (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100030700000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 105-117.
هدف البحث الحالي إلى التعرف على الكشف على آثر التفاعل بين استراتيجية التدريب الإلكتروني التعاوني والأسلوب المعرفي لتنمية مهارات القيادة والدافعية للإنجاز لدى معلمات رياض الأطفال، وتكونت عينة البحث من (100) معلمة من معلمات مرحلة رياض الأطفال. وتوصلت النتائج إلى أنه، وجود أثر للتفاعل بين استراتيجية التدريب الإلكتروني التعاوني (التدريب الجمعي)، واستراتيجية التكامل التعاوني للمعلومات المجزأة "Jigsaw") والأسلوب المعرفي (المستقل/ المعتمد) في تنمية مهارات القيادة والدافعية للإنجازلدى معلمات رياض الأطفال.
The current research aimed to identify the impact of the interaction between the cooperative e-training strategy and the cognitive method to develop leadership skills and motivation for achievement among kindergarten teachers. The research sample consisted of (100) kindergarten teachers. The results concluded that there is an effect of the interaction between the strategy of cooperative e-training (collective training), the strategy of collaborative integration of fragmented information "Jigsaw") and the cognitive style (independent / dependent) in developing leadership skills and achievement motivation among kindergarten teachers.
Keywords: cooperative e-training strategy, cognitive style, leadership skills, achievement motivation.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.