header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

"التفاعل بين استراتيجية التدريب الإلكتروني التعاوني والأسلوب المعرفي لتنمية مهارات القيادة والدافعية للإنجاز لدى معلمات رياض الأطفال" / إعداد زينب محمد أبو ضيف منصور ؛ اشراف ا.د أماني سعيدة سيد إبراهيم، د. محمد السيد النجار.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 236صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The Interaction between The Cooperative E-training Strategy and the Cognitive Style for developing Leadership Skills and Achievement Motivation for Kindergarten Teachers [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 344.07682 21
Online resources: Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: هدف البحث الحالي إلى التعرف على الكشف على آثر التفاعل بين استراتيجية التدريب الإلكتروني التعاوني والأسلوب المعرفي لتنمية مهارات القيادة والدافعية للإنجاز لدى معلمات رياض الأطفال، وتكونت عينة البحث من (100) معلمة من معلمات مرحلة رياض الأطفال. وتوصلت النتائج إلى أنه، وجود أثر للتفاعل بين استراتيجية التدريب الإلكتروني التعاوني (التدريب الجمعي)، واستراتيجية التكامل التعاوني للمعلومات المجزأة "Jigsaw") والأسلوب المعرفي (المستقل/ المعتمد) في تنمية مهارات القيادة والدافعية للإنجازلدى معلمات رياض الأطفال.Summary: The current research aimed to identify the impact of the interaction between the cooperative e-training strategy and the cognitive method to develop leadership skills and motivation for achievement among kindergarten teachers. The research sample consisted of (100) kindergarten teachers. The results concluded that there is an effect of the interaction between the strategy of cooperative e-training (collective training), the strategy of collaborative integration of fragmented information "Jigsaw") and the cognitive style (independent / dependent) in developing leadership skills and achievement motivation among kindergarten teachers. Keywords: cooperative e-training strategy, cognitive style, leadership skills, achievement motivation.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.34.M.Sc.2023.زي.ت (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030700000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.34.M.Sc.2023.دن.م. مواد وأساليب الترميم المستخدمة في علاج المخطوطات الورقية قديما وحديثا : دراسة تجريبية على بعض النماذج المختارة / Cai01 34 M.Sc 2023 رش.ن نمط الفيديو الرقمي (التفاعلي- غير التفاعلي) في الصف المقلوب لتنمية مهارات التحدث والاستماع في اللغة الإنجليزية لدى تلاميذ الصف الرابع الابتدائي. / Cai01.34.M.Sc.2023.رن.ب بناء بيئة تعلم قائمة على الواقع المعزز لتنمية مهارات اللغة العربية لدى تلاميذ الحلقة الابتدائية ببرنامج البكالوريا الدولية / Cai01.34.M.Sc.2023.زي.ت "التفاعل بين استراتيجية التدريب الإلكتروني التعاوني والأسلوب المعرفي لتنمية مهارات القيادة والدافعية للإنجاز لدى معلمات رياض الأطفال" / Cai01 34 M.Sc 2023 زي.ن / "نمط تواصل تكيفي مع روبوتات الدردشة لتنمية مهارات تصميم بيئات التعلم الإلكترونية لدى معلمي المرحلة الثانوية". Cai01 34 M.Sc 2023 عب.ف فاعلية برنامج قائم على المهارات اللغوية والتعليمية الأساسية (الإيبلز) لتنمية مهارات التكامل الحسي لأطفال اضطراب طيف التوحد / Cai01.34.M.Sc.2023.ما.ت التفاعل بين نمط القصة التفاعلية والأسلوب المعرفى لتنمية مهارات التفكير وقيم المواطنة لدى طفل الروضة /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: صفحات 105-117.

هدف البحث الحالي إلى التعرف على الكشف على آثر التفاعل بين استراتيجية التدريب الإلكتروني التعاوني والأسلوب المعرفي لتنمية مهارات القيادة والدافعية للإنجاز لدى معلمات رياض الأطفال، وتكونت عينة البحث من (100) معلمة من معلمات مرحلة رياض الأطفال. وتوصلت النتائج إلى أنه، وجود أثر للتفاعل بين استراتيجية التدريب الإلكتروني التعاوني (التدريب الجمعي)، واستراتيجية التكامل التعاوني للمعلومات المجزأة "Jigsaw") والأسلوب المعرفي (المستقل/ المعتمد) في تنمية مهارات القيادة والدافعية للإنجازلدى معلمات رياض الأطفال.

The current research aimed to identify the impact of the interaction between the cooperative e-training strategy and the cognitive method to develop leadership skills and motivation for achievement among kindergarten teachers. The research sample consisted of (100) kindergarten teachers. The results concluded that there is an effect of the interaction between the strategy of cooperative e-training (collective training), the strategy of collaborative integration of fragmented information "Jigsaw") and the cognitive style (independent / dependent) in developing leadership skills and achievement motivation among kindergarten teachers.
Keywords: cooperative e-training strategy, cognitive style, leadership skills, achievement motivation.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image