header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

العلاقة بين استخدام تطبيقات التعارف العاطفية الإلكترونية وصورة المرأة المصرية المُدركة لدى الشباب المصري / إعداد ندا أسامة عبد الرحمن عبد الخالق ؛ إشراف أ.د شيماء ذو الفقار زغيب.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 290 ورقة : إيضاحيات ؛ 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The relationship between usage of dating applications online and perceived image of Egyptian women and the Egyptian youth Behaviors [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 306.700467808350962 21
Online resources: Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: تتحدد المشكلة البحثية للدراسة الحالية في السعي لرصد العلاقة بين استخدام تطبيقات التعارف العاطفية الإلكترونية وصورة المرأة المصرية المُدركة لدى الشباب المصري لعينة من مستخدمي تطبيقات التعارف عبر الانترنت وتأثير تلك التطبيقات كوسيلة أجنبية في المقام الأول على عادات وتقاليد الشعب المصري وسلوكيات الشباب المصري، كما درسنا مدى تأثيرها على تكوين معتقدات الشباب المصري تجاه الارتباط العاطفي ونحو تكوين صورة المرأة المصرية لديهم قبل وبعد الاستخدام، ودور تلك التطبيقات كفضاء افتراضي وكوسيلة جديدة على المشاكل الاجتماعية أو النفسية التي يعاني منها الشباب المصري، وقد أجرت الباحثة دراسة حالة على 16 حالة من الذكور مستخدمي تطبيقات التعارف العاطفية الإلكترونية، كما أجرت الباحثة دراسة ميدانية على 200 مستخدم من مستخدمي تلك التطبيقات، وتم رصد اتجاهات النخبة الإعلامية من خبراء وأساتذة علم النفس والاجتماع نحو قضايا الشباب المصري الشائكة التي نتجت عن استخدام تطبيقات التعارف العاطفية الإلكترونية وأثرها على سلوكياتهم واتجاهاتهم الفكرية نحو إدراكهم الذاتي وإدراكهم لصورة المرأة المصرية. Summary: The research problem of the current study is determined in seeking to monitor the relationship between the use of emotional dating applications and the perceived image of Egyptian women among Egyptian youth for a sample of users of online dating applications and the impact of these applications on the customs and traditions of the Egyptian people and the behavior of Egyptian youth, and we also studied the extent of their impact On the formation of the beliefs of Egyptian youth towards emotional attachment and towards the formation of the image of Egyptian women before and after use, and the role of these applications as a virtual space and as a new means for the social or psychological problems experienced by Egyptian youth. The researcher conducted a case study on 16 cases of male users of emotional dating applications The researcher also conducted a field study on 200 respondents who used these applications, and the trends of the media elite, experts and professors of psychology and sociology towards the thorny issues of Egyptian youth that resulted from the use of electronic emotional dating applications and its impact on their behavior and intellectual attitudes towards their self-awareness and their perception of the image of Egyptian women.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.15.01.Ph.D.2023.ند.ع (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030554000

(دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: أوراق 268-290.

تتحدد المشكلة البحثية للدراسة الحالية في السعي لرصد العلاقة بين استخدام تطبيقات التعارف العاطفية الإلكترونية وصورة المرأة المصرية المُدركة لدى الشباب المصري لعينة من مستخدمي تطبيقات التعارف عبر الانترنت وتأثير تلك التطبيقات كوسيلة أجنبية في المقام الأول على عادات وتقاليد الشعب المصري وسلوكيات الشباب المصري، كما درسنا مدى تأثيرها على تكوين معتقدات الشباب المصري تجاه الارتباط العاطفي ونحو تكوين صورة المرأة المصرية لديهم قبل وبعد الاستخدام، ودور تلك التطبيقات كفضاء افتراضي وكوسيلة جديدة على المشاكل الاجتماعية أو النفسية التي يعاني منها الشباب المصري، وقد أجرت الباحثة دراسة حالة على 16 حالة من الذكور مستخدمي تطبيقات التعارف العاطفية الإلكترونية، كما أجرت الباحثة دراسة ميدانية على 200 مستخدم من مستخدمي تلك التطبيقات، وتم رصد اتجاهات النخبة الإعلامية من خبراء وأساتذة علم النفس والاجتماع نحو قضايا الشباب المصري الشائكة التي نتجت عن استخدام تطبيقات التعارف العاطفية الإلكترونية وأثرها على سلوكياتهم واتجاهاتهم الفكرية نحو إدراكهم الذاتي وإدراكهم لصورة المرأة المصرية.

The research problem of the current study is determined in seeking to monitor the relationship between the use of emotional dating applications and the perceived image of Egyptian women among Egyptian youth for a sample of users of online dating applications and the impact of these applications on the customs and traditions of the Egyptian people and the behavior of Egyptian youth, and we also studied the extent of their impact On the formation of the beliefs of Egyptian youth towards emotional attachment and towards the formation of the image of Egyptian women before and after use, and the role of these applications as a virtual space and as a new means for the social or psychological problems experienced by Egyptian youth. The researcher conducted a case study on 16 cases of male users of emotional dating applications The researcher also conducted a field study on 200 respondents who used these applications, and the trends of the media elite, experts and professors of psychology and sociology towards the thorny issues of Egyptian youth that resulted from the use of electronic emotional dating applications and its impact on their behavior and intellectual attitudes towards their self-awareness and their perception of the image of Egyptian women.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image