header
Image from OpenLibrary

برنامج لتنمية مهارات التحدث باستخدام الواقع الافتراضي لدي أطفال صعوبات التعلم اللغوية / مقدمة من الباحث محمـود محمد حـسـن محمد يـونـس ؛ اشراف ا.د. هـدى مصطفى حـمـاد، ا.د. هـنـد إسـماعـيل إمبابـي.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 261صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • A Program to develop speaking skills using virtual reality children with language learning difficulties [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 370.15 21
Online resources: Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: هدفت الدراسة الحالية إلى تنمية مهارات التحدث لدي أطفال صعوبات التعلم اللغوية في مرحلة ما قبل المدرسة باستخدام خاصية الواقع الافتراضي، طُبقت الدراسة على عينة من الأطفال تراوحت أعمارهم من (5-7) سنوات وعددهم (20) طفلاً وطفلة من المركز المصري لصعوبات التعلم/محافظة القليوبية، واستخدمت الدراسة مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة لقياس الذكاء، قائمة صعوبات التعلم النمائية لأطفال الروضة إعداد عادل عبدالله (2006)، مقياس مهارات التحدث لدي الأطفال ذوي صعوبات التعلم اللغوية (إعداد الباحث)، وبرنامج لتنمية مهارات التحدث باستخدام الواقع الافتراضي لدي أطفال صعوبات التعلم اللغوية (إعداد الباحث)، واسفرت النتائج على فاعلية البرنامج لتنمية مهارات التحدث لدي الأطفال ذوي صعوبات التعلم اللغوية، كما ظهر من خلال الفروق بين القياسين القبلي والبعدي للمجموعة التجريبية، وكذلك استمرار فاعلية البرنامج كما ظهر من نتائج القياس التتبعي، وقدمت الدراسة مجموعة من التوصيات والمقترحات لدراسات لاحقة.Summary: The current study aimed to develop the speaking skills of children with language learning difficulties in the pre-school stage using the virtual reality feature. The study was applied to a sample of children aged (5-7) years of (20) children within the Egyptian Center for Learning Disabilities. The study relied on the Stanford Binet Scale, the fifth picture to measure intelligence, a list of developmental learning difficulties for kindergarten children, prepared by Dr. Adel Abdullah (2006), a measure of speaking skills for children with language learning difficulties (prepared by the researcher), A program to develop speaking skills using virtual reality for children with language learning disabilities (prepared by the researcher).and The results revealed the effectiveness of the program to develop the speaking skills of children with language learning difficulties, as shown by the differences between the pre and post measurements of the experimental group, as well as the continued effectiveness of the program as shown by the results of the follow-up measurement. The research presented a set of recommendations and proposals for subsequent studies
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.03.Ph.D.2023.مح.ب (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030768000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.26.03.Ph.D.2023.عا.ف فاعلية برنامج قائم على نظرية العقل لخفض حدة اضطرابات المسلك لدى اطفال الروضة ذوى اضطراب نقص الانتباه وفرط الحركة) / Cai01.26.03.Ph.D.2023.فا.ف (فاعلية برنامج ارشادى لخفض حدة الاضطراب المشترك لدى الاطفال التوائم فى مرحلة الروضة) / Cai01.26.03.Ph.D.2023.في.ف فاعلية برنامج قائم على المشاركة الوالدية في خفض حدة الاضطراب المشترك لدى الأطفال الموهوبين ذوي صعوبات التعلم / Cai01.26.03.Ph.D.2023.مح.ب برنامج لتنمية مهارات التحدث باستخدام الواقع الافتراضي لدي أطفال صعوبات التعلم اللغوية / Cai01 26 03 Ph.D 2023 مح.ف فاعلية برنامج قائم على الذكاء اللغوي لخفض بعض اضطرابات اللغة لدى الأطفال ذوى القدرات العقلية البينية) / Cai01.26.03.Ph.D.2023.مر.ب برنامج لتحسين الصورة الذهنية المدركة المتبادلة بين الاطفال بفصول الدمج / Cai01.26.03.Ph.D.2023.نظ.ف فاعلية برنامج قائم على الوظائف التنفيذية لتحسين السلوك التوافقي لدى عينة من الأطفال المعاقين سمعيًا /

أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: صفحات 139-154.

هدفت الدراسة الحالية إلى تنمية مهارات التحدث لدي أطفال صعوبات التعلم اللغوية في مرحلة ما قبل المدرسة باستخدام خاصية الواقع الافتراضي، طُبقت الدراسة على عينة من الأطفال تراوحت أعمارهم من (5-7) سنوات وعددهم (20) طفلاً وطفلة من المركز المصري لصعوبات التعلم/محافظة القليوبية، واستخدمت الدراسة مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة لقياس الذكاء، قائمة صعوبات التعلم النمائية لأطفال الروضة إعداد عادل عبدالله (2006)، مقياس مهارات التحدث لدي الأطفال ذوي صعوبات التعلم اللغوية (إعداد الباحث)، وبرنامج لتنمية مهارات التحدث باستخدام الواقع الافتراضي لدي أطفال صعوبات التعلم اللغوية (إعداد الباحث)، واسفرت النتائج على فاعلية البرنامج لتنمية مهارات التحدث لدي الأطفال ذوي صعوبات التعلم اللغوية، كما ظهر من خلال الفروق بين القياسين القبلي والبعدي للمجموعة التجريبية، وكذلك استمرار فاعلية البرنامج كما ظهر من نتائج القياس التتبعي، وقدمت الدراسة مجموعة من التوصيات والمقترحات لدراسات لاحقة.

The current study aimed to develop the speaking skills of children with language learning difficulties in the pre-school stage using the virtual reality feature.
The study was applied to a sample of children aged (5-7) years of (20) children within the Egyptian Center for Learning Disabilities. The study relied on the Stanford Binet Scale, the fifth picture to measure intelligence, a list of developmental learning difficulties for kindergarten children, prepared by Dr. Adel Abdullah (2006), a measure of speaking skills for children with language learning difficulties (prepared by the researcher), A program to develop speaking skills using virtual reality for children with language learning disabilities (prepared by the researcher).and The results revealed the effectiveness of the program to develop the speaking skills of children with language learning difficulties, as shown by the differences between the pre and post measurements of the experimental group, as well as the continued effectiveness of the program as shown by the results of the follow-up measurement. The research presented a set of recommendations and proposals for subsequent studies

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.