فاعلية برنامج مقترح للتربية الإعلامية لتنمية الوعى الإعلامى لدى الشباب الجامعى : [إعداد]بسمة محمود محمد محمد ؛ إشراف أحمد سيد محمد مرسى، حنان محمد إسماعيل.
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- Effectiveness of Proposed Program for Media Education to Develop Media Awareness Among University students [Added title page title]
- 302.23083 21
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.25.06.Ph.D.2023.بس.ف (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100030811000 |
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 248-270.
-الفصل الأول: ( الإطار المنهجى للدراسة) :
يتناول هذا الفصل مقدمة الدراسة، ومشكلة الدراسة، وأهمية الدراسة، وأهداف الدراسة، فروض الدراسة، ومنهجية الدراسة، أدوات الدراسة، ومصطلحات الدراسة، والدراسات السابقة.
- الفصل الثانى: (أسس وإستراتيجيات التربية الإعلامية):
يتناول هذا الفصل التربية الإعلامية من حيث: مفهومها، ونشأتها وتطورها، وأهميتها، وأهدافها، وأسس بنائها، ومبرراتها، وقيمها، ومهاراتها، وأخيراً استراتيجيات تطبيقها.
- الفصل الثالث ( الشباب الجامعى ووسائل الإعلام الجديدة):
يتناول هذا الفصل الشباب الجامعى من حيث (المفهوم، والخصائص، والحاجات، والمشكلات)، ووسائل الإعلام الجديدة وتأثيرها على الشباب الجامعى.
- الفصل الرابع: (جوانب الوعى الإعلامى ووسائل تنميتها لدى الشباب الجامعى):
يتناول هذا الفصل الوعى الإعلامى من حيث: المفهوم، والجوانب والمستويات، والأهمية، وسمات المتلقى الواعى، وطرق ووسائل تنمية الوعى الإعلامى لدى الشباب الجامعى.
-الفصل الخامس: (الإطار التجريبى للدراسة):
يشتمل هذا الفصل على الإجراءات المنهجية للدراسة، كما يتناول وصفاً لأدوات الدراسة وبنائها وصدقها وثباتها، والأساليب الإحصائية المستخدمة فى تحليل البيانات.
-الفصل السادس:( نتائج الدراسة وتفسيرها ):
يشتمل على عرض النتائج، وتفسيرها، ومناقشتها، كما تضمن ملخص لأهم النتائج، ومقترحات الدراسة.
- Chapter One : (the methodological framework for study)
It includes study introduction, problem, importance , objectives, methodology, hypotheses, methods, operational definitions and Literature review..
- Chapter Two :( Fundamentals and strategies of media education)
It includes media Education in terms of its concept, historical background and development, importance, objectives, functions, justifications, values, skills, and finally strategies of implementation.
- Chapter Three: (the university students and new mass media)
It includes university students in terms of concept definition, characteristics, needs, and problems of the university students.
new mass media And its effect on university students.
- Chapter Four: (dimensions of media awareness and means of developing it among university students)
It includes definition, dimensions and important of media awareness, features of the consecutive receiver, ways and means of media awareness development among university students.
- Chapter Five: ( the experimental framework for study)
It includes the methodology of the study, it also describes the methods of the study, its structure, its validity and reliability, the statistical techniques used in analyzing data.
- Chapter six: (Research results and their interpretation):
It includes results, their interpretation , and discussion.
An Abstract included the most important results and the study proposals.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.