header
Image from OpenLibrary

The Impact of Joint Commission International Accreditation on Hospitals Performance : case Study /

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2023Description: 219 pages : illustrations ; 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • أثر إعتماد اللجنة الدولية المشتركة علي أداء المستشفيات دراسة حالة [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 310 21
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023. Summary: The Joint Commission International Accreditation (JCI) aims to continuously improve the level of healthcare organizations by introducing international standards and indicators applicable to different countries around the globe. This thesis focuses on Highlighting the impact of JCI accreditation on Health care performance and how it can improve the quality system and the level of health care services will maintain the hospital resource and sustaining this improvement by using European Foundation for Quality Management (EFQM). Accordingly, this study used a holistic performance measurement model to measure the effect of the newly developed JCI standards on the quality of health care organization performance and the progress toward organizational excellence of a 380-bed hospital in one of Egyptian hospitals. The study used a longitudinal quantitative and qualitative design over a period of 4 years. Structured questionnaires were used to collect data from 1200 staff, patients and families, 300 Patient medical records, and self-assessment surveys based on the accreditation bodies’ approach before and after the accreditation with audit and regular measure of data by using Key Performance Indicator (KPI). The results showed an improvement in the overall organizational performance, in which the implementation of international standards of health services help to improve the quality of health care in Egyptian hospitals. The results highlighted many areas of strength in the standards, mainly in their impact on organizational excellence, quality improvement and patient safety, leadership and management performance, patient satisfaction, organizational learning and documentation, mortality rate, average length of stay and improve the financial stats. The results also identified opportunities for improvement with respect to human resource management. According to the findings of the research, the researcher lists below the most important recommendations: Awareness and training on the important of quality in health care to the top management and all the employees. Future studies need to explore the extent of value disparity in determining level of performance. Researchers need to generate a new round of questions to include the JCI standards that were not addressed in the study to improve on content validity. Include more different external stakeholders. Further studies need to closely examine the impact of the JCI standards on human resource management in general and incorporate structures in particular. Also, to assess the impact of heterogeneity in the staff and patient populations, staff competencies, leadership style, and structure of the health care organization on the effectiveness of the JCI standards’ implementation. Summary: إعتماد اللجنة الدولية المشتركة (JCI) يهدف إلي التحسين المستمر لمستوى مؤسسات الرعاية الصحية من خلال تقديم المعايير والمؤشرات الدولية التي تنطبق على مختلف البلدان في جميع أنحاء العالم. تركز هذه الرسالة على إبراز تأثير اعتماد اللجنة الدولية المشتركة على أداء الرعاية الصحية وكيف يمكن أن يحسن نظام الجودة ومستوى خدمات الرعاية الصحية التي ستحافظ على موارد المستشفى وتحافظ على هذا التحسين باستخدام المؤسسة الأوروبية لإدارة الجودة (EFQM). بناءاً على ذلك ، استخدمت هذه الدراسة نموذجًا شاملاً لقياس الأداء لقياس تأثير معايير JCI المطورة حديثًا على جودة أداء مؤسسات الرعاية الصحية والتقدم نحو التميز التنظيمي لمستشفى يضم 380 سريرًا في أحد المستشفيات المصرية. استخدمت الدراسة التصميم الكمي والنوعي على مدى 4 سنوات. تم استخدام الاستبيانات المهيكلة لجمع البيانات من 1200 موظف ومريض وعائلة و 300 ملف طبي للمرضى واستطلاعات التقييم الذاتي بناءً على نهج هيئات الاعتماد قبل وبعد الاعتماد مع التدقيق والقياس المنتظم للبيانات باستخدام مؤشر الأداء الرئيسي ( KPI). أظهرت النتائج تحسناً في الأداء التنظيمي العام ، حيث يساعد تطبيق المعايير الدولية للخدمات الصحية على تحسين جودة الرعاية الصحية في المستشفيات المصرية. أبرزت النتائج العديد من مجالات القوة في المعايير ، لا سيما في تأثيرها على التميز التنظيمي ، وتحسين الجودة وسلامة المرضى ، وأداء القيادة والإدارة ، ورضا المرضى ، والتعلم التنظيمي والتوثيق ، ومعدل الوفيات ، ومتوسط مدة الإقامة ، وتحسين الحالة المالية. كما حددت النتائج فرص التحسين فيما يتعلق بإدارة الموارد البشرية. وبحسب نتائج البحث فإن الباحثة تسرد فيما يلي أهم التوصيات: التوعية والتدريب على أهمية الجودة في الرعاية الصحية للإدارة العليا ولكل الموظفين. تحتاج الدراسات المستقبلية إلى استكشاف مدى تفاوت القيمة في تحديد مستوى الأداء. يحتاج الباحثون إلى إنشاء جولة جديدة من الأسئلة لتضمين معايير JCI التي لم يتم تناولها في الدراسة لتحسين مصداقية المحتوى. وأن يقوموا بتضمين المزيد من المساهمين الخارجيين المختلفين والعديد من أنواع المرضى. تحتاج المزيد من الدراسات إلى فحص تأثير معايير JCI على إدارة الموارد البشرية بشكل عام وتضمين الهياكل بشكل خاص. تحتاج أيضًا إلى تقييم تأثير عدم التجانس في الموظفين والمرضى ، وكفاءات الموظفين ، وأسلوب القيادة ، وهيكل منظمة الرعاية الصحية على فعالية تنفيذ معايير JCI.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Date due Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.18.06.Ph.D.2023.Do.I (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110087944000

Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023.

Bibliography: pages 184-192.

The Joint Commission International Accreditation (JCI) aims to continuously improve the level of healthcare organizations by introducing international standards and indicators applicable to different countries around the globe. This thesis focuses on Highlighting the impact of JCI accreditation on Health care performance and how it can improve the quality system and the level of health care services will maintain the hospital resource and sustaining this improvement by using European Foundation for Quality Management (EFQM).
Accordingly, this study used a holistic performance measurement model to measure the effect of the newly developed JCI standards on the quality of health care organization performance and the progress toward organizational excellence of a 380-bed hospital in one of Egyptian hospitals. The study used a longitudinal quantitative and qualitative design over a period of 4 years. Structured questionnaires were used to collect data from 1200 staff, patients and families, 300 Patient medical records, and self-assessment surveys based on the accreditation bodies’ approach before and after the accreditation with audit and regular measure of data by using Key Performance Indicator (KPI).
The results showed an improvement in the overall organizational performance, in which the implementation of international standards of health services help to improve the quality of health care in Egyptian hospitals. The results highlighted many areas of strength in the standards, mainly in their impact on organizational excellence, quality improvement and patient safety, leadership and management performance, patient satisfaction, organizational learning and documentation, mortality rate, average length of stay and improve the financial stats. The results also identified opportunities for improvement with respect to human resource management.
According to the findings of the research, the researcher lists below the most important recommendations: Awareness and training on the important of quality in health care to the top management and all the employees. Future studies need to explore the extent of value disparity in determining level of performance. Researchers need to generate a new round of questions to include the JCI standards that were not addressed in the study to improve on content validity. Include more different external stakeholders.

Further studies need to closely examine the impact of the JCI standards on human resource management in general and incorporate structures in particular. Also, to assess the impact of heterogeneity in the staff and patient populations, staff competencies, leadership style, and structure of the health care organization on the effectiveness of the JCI standards’ implementation.

إعتماد اللجنة الدولية المشتركة (JCI) يهدف إلي التحسين المستمر لمستوى مؤسسات الرعاية الصحية من خلال تقديم المعايير والمؤشرات الدولية التي تنطبق على مختلف البلدان في جميع أنحاء العالم. تركز هذه الرسالة على إبراز تأثير اعتماد اللجنة الدولية المشتركة على أداء الرعاية الصحية وكيف يمكن أن يحسن نظام الجودة ومستوى خدمات الرعاية الصحية التي ستحافظ على موارد المستشفى وتحافظ على هذا التحسين باستخدام المؤسسة الأوروبية لإدارة الجودة (EFQM).
بناءاً على ذلك ، استخدمت هذه الدراسة نموذجًا شاملاً لقياس الأداء لقياس تأثير معايير JCI المطورة حديثًا على جودة أداء مؤسسات الرعاية الصحية والتقدم نحو التميز التنظيمي لمستشفى يضم 380 سريرًا في أحد المستشفيات المصرية. استخدمت الدراسة التصميم الكمي والنوعي على مدى 4 سنوات. تم استخدام الاستبيانات المهيكلة لجمع البيانات من 1200 موظف ومريض وعائلة و 300 ملف طبي للمرضى واستطلاعات التقييم الذاتي بناءً على نهج هيئات الاعتماد قبل وبعد الاعتماد مع التدقيق والقياس المنتظم للبيانات باستخدام مؤشر الأداء الرئيسي ( KPI).
أظهرت النتائج تحسناً في الأداء التنظيمي العام ، حيث يساعد تطبيق المعايير الدولية للخدمات الصحية على تحسين جودة الرعاية الصحية في المستشفيات المصرية. أبرزت النتائج العديد من مجالات القوة في المعايير ، لا سيما في تأثيرها على التميز التنظيمي ، وتحسين الجودة وسلامة المرضى ، وأداء القيادة والإدارة ، ورضا المرضى ، والتعلم التنظيمي والتوثيق ، ومعدل الوفيات ، ومتوسط مدة الإقامة ، وتحسين الحالة المالية. كما حددت النتائج فرص التحسين فيما يتعلق بإدارة الموارد البشرية.
وبحسب نتائج البحث فإن الباحثة تسرد فيما يلي أهم التوصيات: التوعية والتدريب على أهمية الجودة في الرعاية الصحية للإدارة العليا ولكل الموظفين. تحتاج الدراسات المستقبلية إلى استكشاف مدى تفاوت القيمة في تحديد مستوى الأداء. يحتاج الباحثون إلى إنشاء جولة جديدة من الأسئلة لتضمين معايير JCI التي لم يتم تناولها في الدراسة لتحسين مصداقية المحتوى. وأن يقوموا بتضمين المزيد من المساهمين الخارجيين المختلفين والعديد من أنواع المرضى. تحتاج المزيد من الدراسات إلى فحص تأثير معايير JCI على إدارة الموارد البشرية بشكل عام وتضمين الهياكل بشكل خاص. تحتاج أيضًا إلى تقييم تأثير عدم التجانس في الموظفين والمرضى ، وكفاءات الموظفين ، وأسلوب القيادة ، وهيكل منظمة الرعاية الصحية على فعالية تنفيذ معايير JCI.

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.