Flexural behavior of recycled concrete beams with openings strengthened by cfrp / by Esraa Adel Taha Mahmoud ; under the supervision of Prof. Dr. Hany Ahmed Abdallah, Prof. Dr. Ghada Diaa.
Material type: TextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2023Description: 64 pages : illustrations ; 30 cm. + CDContent type:- text
- Unmediated
- volume
- سلوك الانحناء للكمرات الخرسانية المصنوعة من الركام المعاد تدويره ذات الفتحات والمدعمة بالألياف الكربونية [Added title page title]
- 624.1 21
- Issues also as CD.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.13.05.M.Sc.2023.Es.F (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010110087959000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | ||
Cai01.13.05.M.Sc.2023.Ay.A Analysis Of Pt Waffle Slabs Considering Seismic Effect / | Cai01.13.05.M.Sc.2023.Ay.P Prediction Of Compressive Strength Of Different Concrete Mixes Subjected To Sulfate Attack Using Artificial Neural Networks / | Cai01.13.05.M.Sc.2023.Ay.S Sawdust effect on shear strength and compressibility characteristics of highly organic clay / | Cai01.13.05.M.Sc.2023.Es.F Flexural behavior of recycled concrete beams with openings strengthened by cfrp / | Cai01.13.05.M.Sc.2023.Fa.B Behavior Of Horizontally Curved Composite Steel Girder Bridges / | Cai01.13.05.M.Sc.2023.He.S. Shear behavior of rc beams with openings strengthened with steel plates / | Cai01.13.05.M.Sc.2023.Mi.E. The Effect Of Cyclic Loading On Moment Connections For Steel Beams With Reduced Section / |
Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.
Bibliography: pages 63-64.
The construction revolution around the world causes a shortage in the natural
resources such as the natural aggregates, it causes ecological imbalance. On the other
hand, large demolitions are existing due to the buildings destruction and this causes
damage to environment so the recycling process and using these demolitions as
aggregates instead of natural aggregates is very important nowadays to keep the
environment and save the natural resources.
Presence of openings in the beams are essential to pass services like air
conditioning, telephone lines and power supply. Openings in beams reduces the load
carrying capacity and increases cracks width and deflection so that we should study
the effect of presence of opening in the beams and choose the appropriate method to
strength it.
This study was carried out to investigate flexure behavior of recycled concrete
beams with opening strengthened by CFRP. Eight beams were casted and tested with
different recycled aggregates ratio (0%, 50%, and 100) and two different opening
height (200*100 mm) & (200*150 mm). All beams had dimensions of (150*300*1500
mm). Two beams were normal reinforced concrete beams with and without opening
in the mid of span. Other six beams were casted with 50% and 100% recycled
aggregates concrete with and without opening strengthened by carbon fiber strips
around opening.
The results showed that with the increase of recycled aggregates ratio the
flexure strength decreases and the mid span deflection increases. The change in
opening height from 10 cm to 15 cm decreases the ultimate load. Carbon fiber
strengthening enhance the flexure strength and changes the types of cracks. Also, the
mode of failure of beams. The values of strain in the longitudinal reinforcement at
beams strengthened by CFRP were small compared to those in beams without
strengthening due to the effectiveness of strengthening at flexure zo
هناك ثورة كبيرة في عالم البناء حول العالم مما تسبب في نقص فى الموارد الطبيعية مثل الركام الطبيعي، وهذا يترتب علية حدوث اختلال للتوازن البيئي. وعلى الجانب الاخر يوجد كميات كبيرة من مخلفات هدم المباني وذلك بسبب عمليات الهدم الكثيرة للمباني المخالفة والتجديدات في المباني القديمة التي تشمل هدم الهياكل الخرسانية وهذة المخلفات تتسبب فى ضرر للبيئة وتحتاج نقلها إلى مقالب عمومية مخصصة مما يتسبب فى تكلفة إضافية ومن هنا كانت أهمية عملية إعادة تدوير هذة المخلفات واستخدامها بدلا من الركام الطبيعي للحفاظ على البيئة من أضرار تلك المخلفات وايضا المحافظة على الموارد الطبيعية من الاستهلاك الزائد عن الحد. اصبح وجود الفتحات فى الكمرات الخرسانية ضروري جدا لمرور المرافق الأساسية مثل انظمة تكييف الهواء والتليفونات الأرضية وشبكات الانترنت وإمدادات الطاقة. لذلك، يجب دراسة تأثير وجود هذة الفتحات فى
الكمرات الخرسانية.
هذة الدراسة تم تنفيذها للتحقق من عزوم الإنحناء للكمرات الخرسانية التي تحتوي على الركام المعاد تدويره وبها فتحة مدعمة بألياف الكاربون. تم صب واختبار ثمانية كمرات بنسب ركام معاد تدويرة مختلفة 0% ,50%, 100% ,جميع الكمرات الخرسانية لها نفس الأبعاد 150 مم , 300مم , 1500 مم
هذة الكمرات تشتمل على اثنين من الكمرات بها ركام طبيعي فقط مع وجود فتحة وبدون فى منتصف البحر. وثلاث كمرات مصنوعة من الركام المعاد تدويرة بنسبة 50% واحدة منهم بدون فتحة والكمرتين الاخريتين بهما فتحة بابعاد مختلفة ومدعمة بألياف الكربون. تم صب ثلاث كمرات بها ركام معاد تدويرة بنسبة 100% واحدة منهم بدون فتحة والاخريتين بهما فتحة بابعاد مختلفة ومدعمة بألياف الكاربون.
وقد أشارت النتائج أن مع زيادة نسبة الركام المعاد تدويرة تقل مقاومة الكمرة لعزوم الانحناء ويزيد مقدار الترخيم فى منتصف البحر. كما ان تغيير ارتفاع الفتحة من 10 سم إلى 15 سم يقلل من مقاومة عزوم الإنحناء. بالاضافة الى ذلك فان التدعيم بألياف الكربون حول الفتحات يؤدى إلى زيادة مقاومة الإنحناء للكمرات.
Issues also as CD.
Text in English and abstract in Arabic & English.
There are no comments on this title.