header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

دور العلاقات العامة الرقمية فى إدارة سمعة الجامعات الخاصة المصرية : دراسة ميدانية / اعداد احمد خالد احمد الشربيني؛ اشراف ا.م.د.نهلة زيدان الحوراني.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 187 صفحة : إيضاحيات ؛ 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The role of digital public relations in shaping the reputation of egyptian private universities A field study [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 378.1
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: هدف هذه الدراسة ””دراسة ميدانية”” إلى التعرف على دور العلاقات العامة الرقمية في إدارة سمعة الجامعات الخاصة المصرية، وبالتالي معرفة معدل تعرض الجمهور للعلاقات العامة الرقمية في الجامعات الخاصة المصرية، ومدى مساهمة العلاقات العامة الرقمية في تشكيل اتجاهات الجمهور نحو سمعة الجامعات الخاصة المصرية. تعتمد هذه الدراسة المنهج المسحي. تمثل مجتمع الدراسة من عينة عمدية عشوائية قوامها 450 مفردة من طلاب الجامعات الخاصة المصرية التي تتعامل مع العلاقات العامة الرقمية في هذه الجامعات. أدوات جمع بيانات الدراسة : استمارة الاستبيان. أهم النتائج التي توصلت لها الدراسة : - أوضحت النتائج أهمية الموقع الإلكتروني أو صفحات التواصل الاجتماعي للجامعة في تعزيز سمعتها لدى الجمهور من خلال السرعة والمصداقية في تقديم الأخبار والمعلومات التي تهم الطلاب، وتحديث المعلومات المتوفرة في الموقع الإلكتروني وصفحات التواصل الاجتماعي للجامعة بشكل مستمر، وتوفير المعلومات الضرورية التي يحتاجها الطلاب عبر الموقع الإلكتروني وصفحات التواصل الاجتماعي للجامعة. أوضحت النتائج ارتفاع درجة متابعة المبحوثين للموقع الإلكتروني أو صفحات التواصل الاجتماعي الخاصة بالجامعة. أكدت النتائج أن درجة تأثير الموقع الإلكتروني أو صفحات التواصل الاجتماعي للجامعة في تفضيل المبحوثين للجامعة دون غيرها متوسطة. أكدت النتائج أن مستوى إتاحة الموقع الإلكتروني أو صفحات التواصل الاجتماعي للجامعة فرصة لإبداء الرأي متوسطة.Summary: This study aims to identify the role of digital public relations in managing the reputation of Egyptian private universities, and thus to know the rate of public exposure to digital public relations in Egyptian private universities, and the extent of the contribution of digital public relations in shaping public attitudes towards the reputation of Egyptian private universities. This study adopts the survey method. The study population consisted of an intentional random sample of 450 students from Egyptian private universities that deal with digital public relations in these universities. Study data collection tools : questionnaire form. The most important findings of the study : The results showed the importance of the university’s website or social networking pages in enhancing its reputation with the public through speed and credibility in providing news and information of interest to students, continuously updating the information available on the website and the university’s social networking pages, and providing the necessary information that students need through the website and social media pages. University social networking. The results confirmed that the degree of influence of the university’s website or social networking pages on the respondents’ preference for the university over others is medium. The results confirmed that the level of availability of the university’s website or social networking pages as an opportunity to express opinion is mediu
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.34.M.A.2022.اح.د (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100030695000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: صفحات 154-169.

هدف هذه الدراسة ””دراسة ميدانية”” إلى التعرف على دور العلاقات العامة الرقمية في إدارة سمعة الجامعات الخاصة المصرية، وبالتالي معرفة معدل تعرض الجمهور للعلاقات العامة الرقمية في الجامعات الخاصة المصرية، ومدى مساهمة العلاقات العامة الرقمية في تشكيل اتجاهات الجمهور نحو سمعة الجامعات الخاصة المصرية. تعتمد هذه الدراسة المنهج المسحي. تمثل مجتمع الدراسة من عينة عمدية عشوائية قوامها 450 مفردة من طلاب الجامعات الخاصة المصرية التي تتعامل مع العلاقات العامة الرقمية في هذه الجامعات. أدوات جمع بيانات الدراسة : استمارة الاستبيان. أهم النتائج التي توصلت لها الدراسة : - أوضحت النتائج أهمية الموقع الإلكتروني أو صفحات التواصل الاجتماعي للجامعة في تعزيز سمعتها لدى الجمهور من خلال السرعة والمصداقية في تقديم الأخبار والمعلومات التي تهم الطلاب، وتحديث المعلومات المتوفرة في الموقع الإلكتروني وصفحات التواصل الاجتماعي للجامعة بشكل مستمر، وتوفير المعلومات الضرورية التي يحتاجها الطلاب عبر الموقع الإلكتروني وصفحات التواصل الاجتماعي للجامعة. أوضحت النتائج ارتفاع درجة متابعة المبحوثين للموقع الإلكتروني أو صفحات التواصل الاجتماعي الخاصة بالجامعة. أكدت النتائج أن درجة تأثير الموقع الإلكتروني أو صفحات التواصل الاجتماعي للجامعة في تفضيل المبحوثين للجامعة دون غيرها متوسطة. أكدت النتائج أن مستوى إتاحة الموقع الإلكتروني أو صفحات التواصل الاجتماعي للجامعة فرصة لإبداء الرأي متوسطة.

This study aims to identify the role of digital public relations in managing the reputation of Egyptian private universities, and thus to know the rate of public exposure to digital public relations in Egyptian private universities, and the extent of the contribution of digital public relations in shaping public attitudes towards the reputation of Egyptian private universities. This study adopts the survey method. The study population consisted of an intentional random sample of 450 students from Egyptian private universities that deal with digital public relations in these universities. Study data collection tools : questionnaire form. The most important findings of the study : The results showed the importance of the university’s website or social networking pages in enhancing its reputation with the public through speed and credibility in providing news and information of interest to students, continuously updating the information available on the website and the university’s social networking pages, and providing the necessary information that students need through the website and social media pages. University social networking. The results confirmed that the degree of influence of the university’s website or social networking pages on the respondents’ preference for the university over others is medium. The results confirmed that the level of availability of the university’s website or social networking pages as an opportunity to express opinion is mediu

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image