مدة النشاط بالتعلم المتقطع ببيئة تعلم إلكترونية وأثره على الحمل المعرفى والتحصيل والإتجاه نحو التعلم المتقطع لدى تلاميذ الحلقة الإعدادية / إعداد الباحثة نهى خالد أنور محمد ؛ إشراف إيناس السيد محمد أحمد، مروة محمد جمال الدين المحمدى.
Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2022Description: 203 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:- text
- Unmediated
- volume
- Duration of activity by spaced learning with an elearning environment and its impact on cognitive load, summative evaluation and trend towards spaced learning in pupils of the preparatory cycle [Added title page title]
- 372
- صدر ايضا كقرص مدمج
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.23.03.M.Sc.2022.نه.م (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100031033000 |
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 120-127.
هدف البحث الحالى إلى خفض الحمل المعرفى وتنمية التحصيل والاتجاه لدى تلاميذ الصف الثانى الإعدادى من خلال مدة النشاط بالتعلم المتقطع (الثابتة / المتغيرة) ببيئة التعلم الإلكترونية، وللوصول لهذا الهدف استخدمت الباحثة المنهج التجريبى، كما تم إعداد قائمة بمعايير تصميم مدة النشاط بالتعلم المتقطع ببيئة تعلم إلكترونية، وتم استخدام نموذج محمد عطية خميس (2007) فى تصميم مده النشاط بالتعلم المتقطع ببيئة تعلم إلكترونية للحكم على مطابقتها للمعايير، وتم إعداد أدوات البحث والمتمثلة فى مقياس حمل معرفي واختبار تحصيلى ومقياس اتجاه نحو التعلم المتقطع، وتكونت عينة البحث من (60) تلميذ وتلميذة من تلاميذ الصف الثانى الاعدادي بالمدرسة المصرية الدولية للغات بمحافظه الجيزة فى الفصل الدراسى الثانى للعام الدراسى (2021/2022م)، تم تقسيمهم عشوائيا إلى مجموعتين تجريبيتين طبقا لمدة النشاط بالتعلم المتقطع ( الثابتة / المتغيرة) كل مجموعة (30) تلميذ وتلميذة، وتم إجراء التجربة، وتطبيق أساليب المعالجة الإحصائية باستخدام برنامج (SPSS V.24) للتحقق من فروض البحث.
وكشفت نتائج البحث عن أفضلية المجموعة التجربية الثانية التي استخدمت مدة النشاط المتغيرة في خفض الحمل المعرفي وتنمية التحصيل والاتجاه نحو التعلم المتقطع لدى تلاميذ الصف الثانى الإعدادي.
يهدف البحث الحالى إلى:
خفض الحمل المعرفى وتنمية التحصيل والاتجاه لدى تلاميذ الصف الثانى الإعدادى من خلال مدة النشاط بالتعلم المتقطع (الثابتة / المتغيرة) ببيئة التعلم الإلكترونية
Current research aims to reduce cognitive load and develop the attainment and orientation of secondary grade students through the duration of activity by spaced learning In order to reach this goal, the researcher used the pilot curriculum. A list of criteria for designing the duration of the activity was prepared by spaced learning with an e-learning environment. The Mohammed Attia Khamis model was used (2007) In the design of the range of activity with spaced learning with an e-learning environment to judge its conformity with the standards, the research tools of a cognitive load scale, a collectible test and a trend scale towards spaced learning were developed, and the research sample was formed from (60) Students and students of the second grade preparatory at the Egyptian International Language School in Giza governorate in the second semester of the school year (2021/2022), randomly divided into two experimental groups according to the duration of the activity by spaced learning (fixed/variable) each group (30) students and students, the experiment was conducted, and statistical processing methods were applied using SPSS V.24 to verify research assumptions.
The results of the research revealed the preference of the second experimental group, which used the variable duration of activity to reduce cognitive load, develop achievement and trend towards spaced learning in secondary-grade students.
صدر ايضا كقرص مدمج
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.