header
Image from OpenLibrary

تنمية بعض مهارات التعلم الريادي لأطفال الروضة باستخدام المشروعات الريادية / إعداد إسراء محمد يحيي ناصف ؛ إشراف نادية محمود شريف، سميرة السيد عبدالعال.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 176 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Differential Study between children with High & Low Social Maturity in Critical Thinking. Moral Values and Self Esteem [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 372.218
Available additional physical forms:
  • صدر ايضا كقرص مدمج
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: هدفت الدراسة تعرف فاعلية أستخدام التعلم الريادية لتنمية بعض مهارات التعلم الريادية لأطفال الروضة، وأستخدمت الدراسة عينة بلغت قوامها (30) طفل و طفلة من المستوى الثاني (Kg-2) في الفئة العمرية من (5 إلى 6) سنوات، وأسفرت نتائج الدراسة عن وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطي رتب المجموعة الضابطة و المجموعة التجريبية في القياس البعدي لصالح المجموعة التجريبية، و عدم وجود فروق ذات دالة إحصائية بين القياس البعدي و التتبعي للمجموعة التجريبية.Summary: The study aimed to identify the effectiveness of using entrepreneurial learning projects to develop some pioneering learning skills for kindergarten children. The study used a sample of [30] boys and girls from the second level [Kg-2] in the age group from [5 to 6] years. The results of the study revealed that there were statistically significant differences between the mean ranks of the scores of the control group and the experimental group in the post-measurement in favor of the experimental group, and between the mean ranks of the scores of the pre-measurement and the post-measurement of the experimental group, and there were no statistically significant differences between the post-measurement and follow-up of the experimental group.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Date due Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.05.M.Sc.2023.إس.ت (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031034000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: صفحات 94-104.

هدفت الدراسة تعرف فاعلية أستخدام التعلم الريادية لتنمية بعض مهارات التعلم الريادية لأطفال الروضة، وأستخدمت الدراسة عينة بلغت قوامها (30) طفل و طفلة من المستوى الثاني (Kg-2) في الفئة العمرية من (5 إلى 6) سنوات، وأسفرت نتائج الدراسة عن وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطي رتب المجموعة الضابطة و المجموعة التجريبية في القياس البعدي لصالح المجموعة التجريبية، و عدم وجود فروق ذات دالة إحصائية بين القياس البعدي و التتبعي للمجموعة التجريبية.

The study aimed to identify the effectiveness of using entrepreneurial learning projects to develop some pioneering learning skills for kindergarten children. The study used a sample of [30] boys and girls from the second level [Kg-2] in the age group from [5 to 6] years. The results of the study revealed that there were statistically significant differences between the mean ranks of the scores of the control group and the experimental group in the post-measurement in favor of the experimental group, and between the mean ranks of the scores of the pre-measurement and the post-measurement of the experimental group, and there were no statistically significant differences between the post-measurement and follow-up of the experimental group.

صدر ايضا كقرص مدمج

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.