header
Image from OpenLibrary

التأثير المحفز لميول المستثمرين على العلاقة بين إعادة إصدار القوائم المالية ورد فعل السوق : دراسة تطبيقية / عيد حسن محمد حسن مشحوت ؛ إشراف خالد محمد عبد المنعم زكي لبيب، عادل حسين ثابت.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 163 صفحة : إيضاحيات ؛ 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The moderating effect of investors' sentiments on the association between financial restatements and market reaction: An Empirical Study [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 341.752
Available additional physical forms:
  • صدر ايضا كقرص مدمج
Dissertation note: أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: هدفت هذه الدراسة إلى دراسة التأثير المحفز لميول المستثمرين على العلاقة بين إعادة إصدار القوائم المالية ورد فعل السوق، وفي سبيل تحقيق هذا الهدف، فقد تم إجراء دراسة تطبيقية على عینة مكونة من 1040 مشاهدة من الشركات المدرجة في سوق الأوراق المالية المصرية خلال الفترة 2014 – 2021، والجدير بالذكر أن عينة الدراسة مقسمة إلى 301 مشاهدة عبارة عن عدد مرات إعادة إصدار القوائم المالية التي قامت بها شركات العينة خلال مدة الدراسة، 739 مشاهدة عبارة عن مشاهدات شركات العينة التي لم تقم بإعادة إصدار القوائم المالية خلال مدة الدراسة، وقد اعتمد الباحث على تحليل الانحدار الخطي المتعدد لاختبار صحة الفروض، ولقد أوضحت نتائج الدراسة وجود علاقة سلبية بين إعادة إصدار القوائم المالية ورد فعل السوق، كما أن هناك علاقة إيجابية بين ميول المستثمرين ورد فعل السوق، كما أنه لا توجد علاقة بين إعادة إصدار القوائم المالية وميول المستثمرين؛ بالإضافة إلى أن هناك تأثير محفز لميول المستثمرين على العلاقة بين إعادة إصدار القوائم المالية ورد فعل السوق.Summary: The main objective of this study is to investigate the moderating effect of investors' sentiments on the association between the financial restatements and market reaction, an empirical study was conducted on a sample of 1040 observations from companies listed on the Egyptian Stock Exchange during the period 2014-2021. to achieve this objective, the study sample was divided into 301 observations, which are the number of times the financial restatement had done by the sample companies during the study period, and 739 observations, which are the observations of the sample companies that did not have the financial restatements during the study period. This study relied on multiple regression analysis to test the validity of the hypothesis, the results showed that there is a significant negative association between financial restatements and market reaction, and there is a significant positive association between investors' sentiments and market reaction, and there is an insignificant association between financial restatements and investors' sentiments. In addition, there is a moderator effect of investors' sentiments on the association between financial restatements and market reaction.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.05.02.Ph.D.2023.عي.ت. (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031058000

أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2023.

ببليوجرافيا: صفحات 106-116.

هدفت هذه الدراسة إلى دراسة التأثير المحفز لميول المستثمرين على العلاقة بين إعادة إصدار القوائم المالية ورد فعل السوق، وفي سبيل تحقيق هذا الهدف، فقد تم إجراء دراسة تطبيقية على عینة مكونة من 1040 مشاهدة من الشركات المدرجة في سوق الأوراق المالية المصرية خلال الفترة 2014 – 2021، والجدير بالذكر أن عينة الدراسة مقسمة إلى 301 مشاهدة عبارة عن عدد مرات إعادة إصدار القوائم المالية التي قامت بها شركات العينة خلال مدة الدراسة، 739 مشاهدة عبارة عن مشاهدات شركات العينة التي لم تقم بإعادة إصدار القوائم المالية خلال مدة الدراسة، وقد اعتمد الباحث على تحليل الانحدار الخطي المتعدد لاختبار صحة الفروض، ولقد أوضحت نتائج الدراسة وجود علاقة سلبية بين إعادة إصدار القوائم المالية ورد فعل السوق، كما أن هناك علاقة إيجابية بين ميول المستثمرين ورد فعل السوق، كما أنه لا توجد علاقة بين إعادة إصدار القوائم المالية وميول المستثمرين؛ بالإضافة إلى أن هناك تأثير محفز لميول المستثمرين على العلاقة بين إعادة إصدار القوائم المالية ورد فعل السوق.

The main objective of this study is to investigate the moderating effect of investors' sentiments on the association between the financial restatements and market reaction, an empirical study was conducted on a sample of 1040 observations from companies listed on the Egyptian Stock Exchange during the period 2014-2021. to achieve this objective, the study sample was divided into 301 observations, which are the number of times the financial restatement had done by the sample companies during the study period, and 739 observations, which are the observations of the sample companies that did not have the financial restatements during the study period. This study relied on multiple regression analysis to test the validity of the hypothesis, the results showed that there is a significant negative association between financial restatements and market reaction, and there is a significant positive association between investors' sentiments and market reaction, and there is an insignificant association between financial restatements and investors' sentiments. In addition, there is a moderator effect of investors' sentiments on the association between financial restatements and market reaction.

صدر ايضا كقرص مدمج

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.