header
Image from OpenLibrary

"نمط تقديم الإنفوجرافيك (شُعاعي/مسار زمني) ببيئة تعلم إلكترونية وأثره في تنمية التحصـــيل وبعض عادات العــــــقل المنتج لدى تَلَامِيذ الحَـــلقة الإِعدادية / إِعدّاد البَاحِث عـــمرو أحمد عبد الرحمن أحمد ؛ اشراف ا.م.د.إينــاس السيد محمد احمد ، د.مروة محمد جمال الدين المحمدي .

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 240صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • " The Type of Infographic Presentation (Radial / Chronological) In An E-Learning Environment and Its Impact on The Enhancing Achievement and Some Mind-Habits for Middle School Students" [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.33
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: هدف البحث الحالي الى تقديم نمطي الإنفوجرافيك (الشعاعي /المسار الزمني) ببيئة تعلم إلكترونية ومعرفة أثرهما على (التحصيل الدراسي/بعض عادات العقل المنتج) لدى تلاميذ الحلقة الإعدادية، وقد تم الاعتماد على التصميم التجريبي القبلي البعدي للمجموعتين، وقد تكونت عينة البحث من (50) خمسين تلميذًا من تلاميذ الحلقة الإعدادية طُبق عليهم كل من: الاختبار التحصيلي، ومقياس عادات العقل المنتج، وقد أسفرت النتائج عن عدم وجود فرق دال إحصائيا عند مستوى ≤ (0.05) بين متوسط درجات المجموعتين التجريبيتين (الشعاعي/المسار الزمني) في التطبيق البعدي لكل من الاختبار التحصيلي، ومقياس عادات العقل المنتج. Summary: This research study aimed to present an infographic pattern (radial / Chronological) And knowing their impact on (scholastic achievement / some habits of the productive mind), and the experimental design was based on the pre- and post-test for the two groups, The research sample consisted of (50) fifty students of the preparatory cycle, the achievement test and the productive mind habits scale were applied to them. The results revealed that there was no statistically significant difference at the level of ≤ (0.05) between the mean scores of the two experimental groups (radial/ Chronological) in the post application of each of the achievement test and the Habits of productive mind Scale.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Date due Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.03.M.Sc.2023.عم.ن (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031081000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.

. ببليوجرافيا: صفحات 127-143.

هدف البحث الحالي الى تقديم نمطي الإنفوجرافيك (الشعاعي /المسار الزمني) ببيئة تعلم إلكترونية ومعرفة أثرهما على (التحصيل الدراسي/بعض عادات العقل المنتج) لدى تلاميذ الحلقة الإعدادية، وقد تم الاعتماد على التصميم التجريبي القبلي البعدي للمجموعتين، وقد تكونت عينة البحث من (50) خمسين تلميذًا من تلاميذ الحلقة الإعدادية طُبق عليهم كل من: الاختبار التحصيلي، ومقياس عادات العقل المنتج، وقد أسفرت النتائج عن عدم وجود فرق دال إحصائيا عند مستوى ≤ (0.05) بين متوسط درجات المجموعتين التجريبيتين (الشعاعي/المسار الزمني) في التطبيق البعدي لكل من الاختبار التحصيلي، ومقياس عادات العقل المنتج.

This research study aimed to present an infographic pattern (radial / Chronological) And knowing their impact on (scholastic achievement / some habits of the productive mind), and the experimental design was based on the pre- and post-test for the two groups, The research sample consisted of (50) fifty students of the preparatory cycle, the achievement test and the productive mind habits scale were applied to them. The results revealed that there was no statistically significant difference at the level of ≤ (0.05) between the mean scores of the two experimental groups (radial/ Chronological) in the post application of each of the achievement test and the Habits of productive mind Scale.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.