An Enrichment Program Based on Authentic Learning Approach to Enhance EFL Listening Comprehension and Speaking Skills for Secondary Stage Students / Prepared by Amal Fahim Bayoumy Ahmed ElQersh ; Supervised by Dr. Awatef Ali Sheir, Dr. Gihan Sedky Elaza
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- برنامج إثرائى قائم على مدخل التعلم الأصيل لتحسين مهارات الفهم الاستماعى و التحدث باللغة الإنجليزية لطلاب المرحلة الثانوية [Added title page title]
- 373.19
- Issued also as CD
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01 23 01 Ph.D 2023 Am.E (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010110088266000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2023.
Bibliography: pages 98-111.
The present study investigated the effectiveness of a proposed program based on authentic
learning approach in enhancing the integrated EFL listening comprehension and speaking skills
for the secondary stage. The study employed a quasi-experimental design, in which one study
group consisted of twenty four students in second secondary at 2nd district Official Language
School, 6th October Directorate, Giza Governorate, participated. The instruments of data
collection included a checklist for determining the required integrated EFL listening
comprehension and speaking skills and sub-skills; a needs analysis checklist for the needed
topics by the participants to be taught in the program; a pre-posttest of integrated EFL listening
comprehension and speaking skills; and a scoring rubric for the integrated EFL listening
comprehension and speaking skills. The program lasted for 10 weeks in the second term of the
academic year 2021-2022. Results indicated that there is a statistically significant difference
between the mean scores of the study group on overall EFL listening comprehension and
speaking skills (conversation, role-play, and talk) and sub-skills (comprehension, interaction,
lexical items, grammar and pronunciation) pre- posttests in favor of the posttest. Hence, it was
concluded that using authentic learning approach was effective in developing the EFL integrated
listening comprehension and speaking skills of the second secondary student
بحثت الدراسة الحالية فعالية برنامج مقترح قائم على مدخل التعلم الأصيل في تعزيزمهارات الفهم الاستماعى و التحدث باللغة الإنجليزية كلغة أجنبية للمرحلة الثانوية. استخدمت الدراسة تصميمًا شبه تجريبي ، حيث شاركت فيها مجموعة دراسية واحدة مكونة من أربعة وعشرين طالبًا و طالبة بالصف الثانى الثانوى بمدرسة الحى الثانى الرسمية للغات ، إدارة 6 أكتوبر التعليمية ، محافظة الجيزة. اشتملت أدوات جمع البيانات على قائمة لتحديد مهارات الفهم الاستماعى و التحدث الواجب توافرها لدى طلاب الصف الثانى بالمرحلة الثانوية؛و قائمة لتحليل الاحتياجات للموضوعات المفضلة من قبل المشاركين ليتم تدريسها في البرنامج ؛ و اختبار قبلى بعدي لمهارات الفهم الاستماعى ومهارات التحدث باللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ؛ و قائمة تقييم مهارات الفهم الاستماعى و التحدث باللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. استمر البرنامج لمدة 10 أسابيع في الفصل الدراسى الثاني من العام الدراسي 2021-2022. أشارت النتائج إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسط درجات مجموعة الدراسة على مستوى مهارات الفهم الاستماعى والتحدث باللغة الإنجليزية كلغة أجنبية (المحادثة ؛و لعب الأدوار؛ و الخطاب الشفهى) والمهارات الفرعية لها (الفهم ؛ والتفاعل ؛ والمفردات المعجمية ؛ والقواعد النحوية ؛ والنطق) لصالح الاختبار البعدي. ومن ثم ، فقد تم التحقق من أن استخدام مدخل التعلم الأصيل كان فعالاً في تطوير مهارات الفهم الاستماعى و التحدث باللغة الإنجليزية كلغة أجنبية لطلاب المرحلة الثانوية. و قد تم تقديم المقترحات و التوصيات فى ضوء نتائج الدراسة.
Issued also as CD
Text in English and abstract in Arabic & English.
There are no comments on this title.