header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

" فاعلية بيئة تعلم مدمجة قائمة على برمجة الروبوت التعليمي في تنمية مهارات حل المشكلات في مادة العلوم لدى طلاب المرحلة المتوسطة بالمملكة العربية السعودية" / إعداد الباحث محمد جمعه المرسي عجوة ؛ اشراف ا.د.محمد إبراهيم الدسوقي، د.محمد السيد النجار.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2023Description: 226صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The effectiveness Blended learning environment based on the programming of an educational robot to develop Science problem-solving skills among Intermediate school students in the Kingdom of Saudi Arabia [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.33409531
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023. Summary: هدف البحث إلى تنمية مهارات حل المشكلات في مادة العلوم لدى طلاب المرحلة المتوسطة بالمملكة العربية السعودية من خلال إنتاج بيئة تعلم مدمجة قائمة على برمجة الروبوت التعليمي. وتمثلت أدوات البحث في أدوات بناء متمثلة في قائمة مهارات حل المشكلات في العلوم، وقائمة معايير تصميم بيئات التعلم المدمجة، وتم تطبيق أدوات القياس قبل التعلم وبعده لمجموعتي البحث، أظهرت النتائج وجود فرق ذو دلالة إحصائية عند مستوى الدلالة (0.05) بين المجموعتين (التجريبية والضابطة) في التطبيق البعدي للاختبار التحصيلي وبطاقة الملاحظة لصالح المجموعة التجريبية والتي كان أداؤها مرتفعا، مما يبين صلاحية بيئة التعلم المدمجة القائمة على برمجة الروبوت التعليمي في تنمية الجانب المعرفي والأدائي لمهارات حل المشكلات في العلوم لطلاب المرحلة المتوسطة بالمملكة العربية السعودية.Summary: The research aimed to develop problem-solving skills in science among intermediate school students in the Kingdom of Saudi Arabia by producing a blended learning environment based on educational robot programming. The research tools consisted of building tools represented in the list of problem-solving skills in science, and the list of criteria for designing blended learning environments. Measurement tools were applied before and after learning for the two research groups. The results showed that there was a statistically significant difference at the level of significance (0.05) between the two groups (experimental and control). ) in the post-application of the achievement test and the observation card in favor of the experimental group, whose performance was high, which shows the validity of the blended learning environment based on educational robot programming in developing the cognitive and performance side of problem-solving skills in science for middle school students in the Kingdom of Saudi Arabia.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01 34 M.Sc 2023 مح.ف (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031248000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.34.M.Sc.2023.ما.ت التفاعل بين نمط القصة التفاعلية والأسلوب المعرفى لتنمية مهارات التفكير وقيم المواطنة لدى طفل الروضة / Cai01.34.M.Sc.2023.مح.ب بيئة تدريب إلكتروني قائمة على التعلم التشاركي لتنمية مهارات استخدام روبوتات الدردشة التفاعلية لدى معلمي المرحلة الإعدادية / Cai01.34.M.Sc.2023.مح.ب بيئة ألكترونية مقترحة قائمة على محفزات الألعاب الرقمية لتنمية مهارات القراءة الإبداعية للرواية لدى طلاب المرحلة الثانوية بدولة الإمارات العربية المتحدة / Cai01 34 M.Sc 2023 مح.ف " فاعلية بيئة تعلم مدمجة قائمة على برمجة الروبوت التعليمي في تنمية مهارات حل المشكلات في مادة العلوم لدى طلاب المرحلة المتوسطة بالمملكة العربية السعودية" / Cai01 34 M.Sc 2023 نج.ف فاعلية بيئة تدريب إلكتروني لتنمية مهارات أخصائي التخاطب العاملين في مجال تأهيل ذوي اضطراب التوحد / Cai01.34.M.Sc.2024.Gh.I The impact of providing Chatbot content on developing the English communication skills among Al-Azhar Kindergarten teachers Cai01.34.M.Sc.2024.اح.ت تطوير بيئة تعلم ذكية وأثرها في تنمية مهارات الكتابة باللغة الفرنسية لدى طلاب المرحلة الثانوية بدولة الكويت / Remainder of title /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.

. ببليوجرافيا: صفحات 127-140.

هدف البحث إلى تنمية مهارات حل المشكلات في مادة العلوم لدى طلاب المرحلة المتوسطة بالمملكة العربية السعودية من خلال إنتاج بيئة تعلم مدمجة قائمة على برمجة الروبوت التعليمي. وتمثلت أدوات البحث في أدوات بناء متمثلة في قائمة مهارات حل المشكلات في العلوم، وقائمة معايير تصميم بيئات التعلم المدمجة، وتم تطبيق أدوات القياس قبل التعلم وبعده لمجموعتي البحث، أظهرت النتائج وجود فرق ذو دلالة إحصائية عند مستوى الدلالة (0.05) بين المجموعتين (التجريبية والضابطة) في التطبيق البعدي للاختبار التحصيلي وبطاقة الملاحظة لصالح المجموعة التجريبية والتي كان أداؤها مرتفعا، مما يبين صلاحية بيئة التعلم المدمجة القائمة على برمجة الروبوت التعليمي في تنمية الجانب المعرفي والأدائي لمهارات حل المشكلات في العلوم لطلاب المرحلة المتوسطة بالمملكة العربية السعودية.

The research aimed to develop problem-solving skills in science among intermediate school students in the Kingdom of Saudi Arabia by producing a blended learning environment based on educational robot programming. The research tools consisted of building tools represented in the list of problem-solving skills in science, and the list of criteria for designing blended learning environments. Measurement tools were applied before and after learning for the two research groups. The results showed that there was a statistically significant difference at the level of significance (0.05) between the two groups (experimental and control). ) in the post-application of the achievement test and the observation card in favor of the experimental group, whose performance was high, which shows the validity of the blended learning environment based on educational robot programming in developing the cognitive and performance side of problem-solving skills in science for middle school students in the Kingdom of Saudi Arabia.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image