( فاعلية برنامج ارشادى قائم على أنشطة اللعب لخفض حدة الاضطراب المشترك لدى عينة من أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم) / اسراء محمد احمد السيد بكر ؛ إشراف أ.د/ خالد عبد الرازق النجار، د/ اميرة محمد عمر
Material type:
- text
- Unmediated
- volume
- “The effectiveness of a counseling program based on play activities to reduce the severity of shared disorder in a sample of kindergarten children with learning disabilities” [Added title page title]
- 372.218
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.26.03.M.Sc.2023.إس.ف (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100031428000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2023.
ببليوجرافيا: صفحات 173-187.
هدف البحث الحالي إلى خفض حدة الاضطراب المشترك لدى عينة من أطفال الرَّوضة ذوي صعوبات التعلم، وتم استخدام المنهج شبه التجريبي، وتكونت عينة البحث من (10) أطفال من ذوي صعوبات التَّعلُّم تتراوح أعمارهم بين (5- 6) سنوات بمدرسة طهطا الابتدائية الحديثة بطهطا، واشتملت أدوات البحث على مقياس المصفوفات المتتابعة لرافن تقنين (حسن، 2016)، بطارية تشخيص صعوبات التَّعلُّم (الزيات، 2008)، مقياس الاضطراب المشترك (إعداد الباحثة)، وبرنامج أنشطة اللَّعِب (إعداد الباحثة)، وقد أسفرت النتائج عن فاعلية البرنامج الإرشادي القائم على أنشطة اللَّعِب لخفض حدة الاضطراب المشترك لدى عينة من أطفال الرَّوضة ذوي صعوبات التعلم.
The current research aimed to reduce the severity of the shared disorder in a sample of kindergarten children with learning disabilities, and the semi-experimental approach was used, and the research sample consisted of (10) children with learning disabilities between the ages of (5-6) years, at Tahta Modern primary school in Tahta, and the research tools included raven's progressive matrices scale (Hassan, 2016), the learning disability diagnostic battery (Al-Zayyat, 2008), the shared disorder scale (prepared by the researcher), and the play activities program (prepared by the researcher), and the results revealed the effectiveness of the counseling program based on play activities to reduce the severity of shared disorder in a sample of kindergarten children with learning disabilities
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.