Child-friendly neighborhood assessment for the egyptian cities/neighborhoodsv / by Ghada Abdelnasser Yahia Hashim ; Supervision of Prof. Dr. Zeinab Yousef Shafik , . Prof. Dr. Sherin Ali Gammaz
Material type: TextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2023Description: 161pages +(4) sheets of paper folded : illustrations ; 30 cm. + CDContent type:- text
- Unmediated
- volume
- /تقييم المدن المجاورات المصرية من وجهة نظر المجاورة الصديقة للطفل [Added title page title]
- 711
- Issues also as CD.
Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.13.02.M.Sc.2023.Gh.C (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010110088555000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.
Bibliography: pages 135-139.
This study focuses on the design of child-friendly neighborhoods from the children’s perspective as a means to improve the quality of life for children. The goal of this research is to create an assessment tool which is used to assess three attributes of the urban environment in residential neighborhoods: accessibility to outdoor spaces, independent active mobility and safety and security. Based on a theoretical reviews and on the analysis of successful international examples the assessment tool for the three attributes and their indicators is deduced and implemented it to two Egyptian case studies in ElShorouk city and Hadayek Helwan. Finally, recommendations were proposed to improve conditions of the two case studies as well as general recommendations for the neighborhoods in Egypt.
تركز هذه الدراسة على تصميم الأحياء الصديقة للأطفال من منظور الأطفال كوسيلة لتحسين نوعية حياة الأطفال وتحقيق رفاهيتهم. الهدف من هذا البحث هو استباط أداة تقييم تُستخدم لتقييم ثلاث سمات عمرانية في الأحياء السكنية:إمكانية الوصول إلى مساحات اللعب الخارجية ،التنقل النشط المستقل للطفل ، و الامن و الامان. بناءً على الدراسة النظرية لأمثلة مختلفة للمدن الصديقة للأطفال وعلى تحليل الأمثلة العالمية التي نجحت في كونها صديقة للأطفال ، تم استنباط أداة تقييم للسمات الثلاث ومؤشراتها. تم تطبيق أداة التقييم على دراستي حالة مصريتين في مدينة الشروق وفى حدائق حلوان. أخيرًا ، تم اقتراح توصيات لتحسين ظروف دراستي الحالة بالإضافة إلى توصيات عامة للأحياء في مصر.
Issues also as CD.
Text in English and abstract in Arabic & English.
There are no comments on this title.